Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

cassis23 skrev 2010-10-07 14:46:06 följande:
    De är de de inte gör Obestämd
    De är inte samma spännen!? De som sitter på vår cocoon är samma som dom spännena som sitter högst upp på ryggstödet så de är för stort avstånd för att passa och bältesspännena är inte likadana.
    Min första tanke va oxå en säkerhetsgrej att man skulle sätta ihop den med vagnen.
    Hmm inte hela världen om de inte går att lösa mitt lilla mysterium men hade vart kul att fatta va de är till för
    Någon annan pratade om att de kunde ha med öglorna i vagnen som sitter vid midjebältet men kan inte få ihop de heller.
    Vad konstigt..
    Öglorna i vagnen var ngn som sa att det var för att kunna använda en annan sele än den som sitter i, men om det är så vet jag inte....

Vad drygt det är, när man funderar och inte kommer fram till något. Hoppas ngn kan ge svar .
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess

Vad fin den såg ut nu

Okej. Alla fördelar, och nackdelar med en Explorer nu, du som haft båda Livrädd med stil . (Var ngn mer med va?) Jag är rädd att jag ångrar mig ang viloläget men gillar jag bara allt det andra så. Vi använder knappt viloläget längre då sonen aldrig sover i den vagnen längre, och gör han det så ligger han i huvudsitsen medans syrran går........

Jag gick in på ping-pong igen men hur vet man att de har erbjudande?? Det står ju att man får upp till 7%rabatt, men inget om att det ingår syskonsits och regnskydd? Den plussar på 129 euro när man lägger till double kit. Så jag antar att de inte har ngt nu..... Hoppas det kommer igen om vi nu kan bestämma oss .

• Fiansess
    Ärtansmamma skrev 2010-10-08 07:50:35 följande:
    Tack för hjälpen! Ska ringa till pingpong och dubbelkolla innan jag beställer men de lutar åt att de blir därifrån för de såg billigast ut. Fast har fortfarande minitveksamheter runt om de ska bli en sport eller explorer, är de värt de extra hundralapparna liksom... köpa ny vagn år lika svårt som att köpa bil !

Jag rekomenderar verkligen viloläget till en liten sedan. Men köper du explorer, kan du ju som en annan gjort - borra hål för nya knappar i syskonsitsen och köpa en sportklädsel så du kan få viloläge. Jag hade aldrig någonsin klarat mig utan viloläget på sporten. Min lilla ville sitta när han var mellan 3-4 mån och det hade aldrig gått utan viloläget som gjorde det mer stabilt......

Högre och längre säger ni..... Hur märks det i bilen?? Vi måste få in den på längden eftersom vi har hund. Och så är det skönt om man får in den i en liten bil. Jag får in sporten i bagaget på en volvo s60 och där är det litet. Men det går om man tar bort ena hjulet. Perfekt eftersom man aldrig behöver oroa sig för vem man ska åka med eller så. Vi ska dessutom byta ut den ena kombin mot en mindre bil så det hade varit bra om explorern med gick in.....

• Fiansess

Vi har med åkt buss, funkar super

Isa73: Konstigt att du inte fått din vagn. Har du pratat med dom så det inte blivit något fel?!

• Fiansess
    Kaugan skrev 2010-10-11 20:27:59 följande:
    Hejsan!
    Har en gammal modell av e3:an och är väldigt nöjd med den. Jag har sytt ett skydd för baksidan och har nu fått en förfrågan att ay ett likadant till en Dash.
    Har någon måtten på det bakre regnskydd som Dash:en har när man har spädbarnen liggandes?
    Eller har någon ett sådan mönster alt regnskydd att sälja till mig?

Vad jag har förstått så är skillnaden mellan e3 och Dash att på e3:an fäster man regnskyddet med kardborreband, medans på Dash:en är det en ögla. Är det likadant på sidorna eller hur fäster man regnskyddet där på Dash:en?

Stort tacksam för svar!

Mvh,
    Karin
    Jag har en sport och kan tänka mig att det är lika.... Vet dock ej säkert och vet inte ngn härinne som har dash?! Det är öglor på sidorna, på vagnen, på skyddet är det små "knoppar" (alltid lika kass på förklaring ). Överst på skyddet är det kardborre.
    Du behöver ju nästan de exakta måtten för att se så knopparna hamnar rätt....
  • Fiansess
    lillabebben skrev 2010-10-13 21:24:40 följande:
    Säg inte så, är rädd att min lilla tjej ska växa ur den också. Hur lång är din kille då? Någon som vet skillnaden på längden i syskonsitsen på Vibe och Sport?
    Jag vet inte skillnaden, men den är ganska stor har jag fattat det som. Min kille är 73 cm (8mån) och har gott om plats i viloläget på sporten.
  • Fiansess

Ja det är synd att de ska försämra. Likadant på explorern som ju inte har ngt viloläge alls. Fattar inte det??!!

Bilder på gracosuflett finns i bildtrådarna annars.

• Fiansess
    Chipotle skrev 2010-10-14 13:28:43 följande:
    Jag funderar på att sätta lilltjejen i syskonsitsen bak nu redan. Tycker det är så meckigt att få in henne i liggdelen där under. Hon är snart 4 månader och en stor och stadig tjej. Hur har ni andra gjort?
    Min son satt bak när han var 4 mån, med viloläget. Gick jättebra! När han var själv fick han dock ligga (Syskonsitsen kan sitta kvar bak när man fäller huvudsitsen).
  • Fiansess
    Tazocina skrev 2010-10-16 21:37:20 följande:
    Hej!
    Har just köpt en sport syskonvagn och tänkte att jag skulle försöka sy ett vindskydd från mönstret från "skrotdesig"s sida. Någon som vet vilken storlek på knapparna som passar sporten? Någon som testat sy efter detta mönster, var det svårt?
    Jag har sytt. Hur enkelt som helst! Använde galontyg och en fleecefilt . Har också sytt ett fleecefodrat skydd med dubbel fleece och foder emellan. Det är kanonbra om man går mycket på kvällarna och man inte pälsar på barnen för mkt. Som t.ex när vi går hem från svärmor på kvällen. I vintras hade dottern sin pyjamas och raggsockar,och jacka då. Sen bara fodret och vindskyddet utanpå det. Var varm i många minusgrader .
    När tiden finns ska jag försöka få ihop ett även till syskonsitsen på ngt sätt. Kände ikväll när vi var ute att det behövdes.

Ang knapparna vet jag inte storleken, men jag köpte knappar i en båtaffär. Men det är lika stora knappar till de flesta vagnar tror jag så babyproffsen kanske med kan sälja det som reservdel? Borde bli betydligt billigare för mina kostade en slant.....
  • Fiansess
    Joddan skrev 2010-10-17 21:11:15 följande:
    Hej hopp!

Har varit inne på en phil and ted och sedan tillbaka till UJ duo osv till en City select och nu så såg jag PT Explorer. Gillar den skarpt!
    En fråga.. eller två.

Är det bättre liggläge på den? Det är nog största skälet till att jag inte gillar  spoten/viben och de andra. De har ju fixat suflett till extra sitsen så de argumenten är ur världen.

Någon som har mer info???? 
    Menar du liggläge på syskonsitsen så finns det inte på ngn av modellerna men alla utom explorer har viloläge.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17