Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

Mikaela som sålde adaptrarna har denna suflett. Jag tyckte det såg jättebra ut. (Såg bilden på blocket ). Hon ska ha lagt in en bild i ngn av bildtrådarna oxå har jag för mig, där hon även visar adaptrarna.

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    TRUEHannapanna skrev 2010-05-12 13:11:08 följande:
    Nu har jag en till fråga,. har läst mÅNGA sidor bak i tråden men hittar inget bra svar på vart man får tag i den tjejen som gjort adaptrarna?
    Jag tror dom är slut tyvärr. Hon sålde ut de sista på blocket förra veckan.

Min son är 3,5 månad. Jag har inte velat sätta honom än, men jag kommer nog få börja göra det för han vill inte heller ligga ner om han inte ska sova. Åtminstone inte med syrran över sig. Men jag tycker det känns så oskyddat när han är så liten.
    Har ni åkpåse då? Det blåser och har vart kallt här nu igen. Ingen vår inte!
  • Fiansess
    PrimaBrima skrev 2010-05-18 20:30:35 följande:
    Vi väntar vårt första barn och funderar på en P&T sport. Är det någon här som använder P&T som singelvagn? 
    Det hade inte jag heller gjort. Min son är snart 4 månader och vill nu sitta men jag vill INTE ha honom från mig så jag letar just nu efter en extravagn att ha när jag är ensam med honom.
  • Fiansess
    TRUEHannapanna skrev 2010-05-18 21:45:28 följande:
    Såg i din blogg att du redan har adaptrarna, men skulle de inte bli bättre om du bara typ köpte en sufflett?
    Jag har suflett från acta graco men tycker inte att den skyddar tillräckligt. Blåser in rakt framifrån.
  • Fiansess
    tobiq skrev 2010-05-21 07:47:51 följande:
    Tänkte fråga hur ni pumpar era däck? Jag försökte med en pump från vår gamla Quinny-vagn igår och det gick inte så strålande, ska göra ett nytt försök idag dock...
    Använder du pump med bilventil?
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-05-21 14:15:06 följande:
    BABYFIA=> Jag fick väskan IDAG. TACK! Nu ska jag bara spekulera hur jag ska hänga den.
    Vad bra . Jag hänger en stripe uppe vid handtaget och en vid bumberpar/syskonsits. Sedan har jag fortfarande mina s-krokar. Har inte hittat några små karbinhakar och vill inte ha de där stora vanliga.
    lilla hej skrev 2010-05-21 14:33:26 följande:
    Någon som använder annat myggnät än original, hur funkar det?
    Jag använder ett vanligt universalt men insåg idag att jag måste beställa ett original så det täcker båda barnen när de sitter.

Det funkar när man har den som singel-liggvagn, men annars täcker det inte fötterna.
  • Fiansess
    bohusbebis skrev 2010-05-21 15:34:26 följande:
    Originalet för dubbelvagn täcker lite dåligt tycker jag, åtminstone om man har syskonsitsen i bak då det glipar lite. Men det duger hyffsat, är min erfarenhet efter fem veckor i thailand där vi använde det i princip varje kväll som myggskydd och varje dag som solskydd/insektsskydd.
    Du har inga bilder på hur det ser ut med syskonsitsen bak? Det är ju så vi kommer använda det och då lillkillen kommer sitta bak känns det särskilt viktigt att det inte kommer in mygg.
    Hänger det löst eller dras det åt runt om förresten?!
    EHel skrev 2010-05-21 20:31:42 följande:
    Jag måste säga att jag är mindre nöjd med vagnen nu när solen börjar titta fram... När jag har lillan liggandes så kommer ju solen åt från båda hållen, går inte att få henne i skuggan och helt plötsligt kommer jag på mig själv med att hellre ta BRIO-vagnen och hoppas att storebror vill gå. :(
    Jag har fortfarande inte kommit mig för att sy ett skydd, men jag hänger alltid en filt för och tycker det funkar ganska okej. Hänger jag den dessutom över handtaget så ser jag honom i glipan mellan sufletten och filten .
  • Fiansess
    norgesessan skrev 2010-05-21 20:44:41 följande:
    Det är ju öppet i botten...det är bara som om man lägger över en filt...Myggnät till vanliga vagnar är det ju elastisk band i.Det sitter precis runt stången på syskonsätet, är det i viloläge blir det en glipa mellan stången och ryggen...
    Hmm men vad dåligt! Känns som man får komma på en egen lösning då, för annars flyger de ju in underifrån och vid huvudet.
    Varför kan de inte göra saker som är bra och iaf täcker?!
  • Fiansess

Hur täcker uv-skyddet för enkelvagn förresten?! Sitter det också löst?
    Funderar på om man kan ha ett vanligt universalt på syskonsitsen bak om man fixar det lite, och sen det vanliga fram. Det ska funka främst som insektsnät...

• Fiansess
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 17:06:01 följande:
    Finns det inte liggläge på syskonsitesen till sporten?? Någon som hade kommit på lösning med det??
    Nej det finns inte liggläge på syskonsitsen, men viloläge finns.
    Finns inte så mkt till lösning mer än att stora barnet får vänja sig vid att sova halvsittandes .
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17