Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

h80 skrev 2010-05-24 22:09:23 följande:
    på vilken sits?
    syskonsitsen. En rem under sitsen gör att den blir mer skålad och inte "hänger ner".
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    h80 skrev 2010-05-24 22:14:06 följande:
    hm, fattar inte riktigt, gäller det alla vagnar? menar ni sitsen som man sätter på?
    Jag har sport och det är ju inget måste, men sitsen är väldigt mjuk och det blir nästan att barnet hänger i selen när den är där fram.

Vet inte hur de är med vibe?
  • Fiansess
    h80 skrev 2010-05-24 22:19:44 följande:
    kollade men fattar fortfarande inte rikgit. har en Vibe o när stora tjejen sitter ovanpå i syskonsitsen så halvligger hon, är det det som man kan göra något åt med ett bälte?
    Själva sitsen blir rak, istället för att luta neråt. Hur ser det ut när hon sitter?
  • Fiansess

Ikväll har vi invigt vagnen som syskon-sittvagn . Lias stormtrivdes därbak och Ellenova tyckte det var väldigt skönt att slippa sitta o dingla med benen som när hon sitter i syskonsitsen fram. Äntligen !!

Lade in bilder i bloggen!

• Fiansess
    Bohusbebis: Jag var inne och kollade dina bilder på förvaringen du har på handtaget. Jag undrar om inte du kan ta en bild när du vikt upp den och har syskonsitsen bak. Hänger den långt ner?!
    Insåg ikväll att nu när man inte har jacka längre är det väldigt skönt att kunna lägga ifrån sig nycklar, kamera o telefon när man är ute o går .
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-05-25 20:58:01 följande:
    Du har en blå suflette... Jag har en blå vagn med svart suflett... Acta Graco... Ska vi byta? Eller din är inte acta garco?
    Ja det är en acta graco. Kan vi gärna göra . Så slipper jag färga för att upptäcka att det blir flammigt . Är din inte heller använd?
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 21:08:08 följande:
    vad är blogg adressen??
    fiansess.blogg.se
  • Fiansess
    norgesessan skrev 2010-05-25 22:01:40 följande:
    JAg köpte svart, eftersom den var till vagnen, matchar inte vår blå stol Men där är det mindre viktigt med färgmatch.
    Jag köpte den på tradera och läste inte annonsen så noga. Därför råkade det bli en blå .
  • Fiansess
    Zuffo skrev 2010-05-25 23:54:08 följande:
    Fan vad dumt! Jag väntar nummer 2 i Oktober, å då brukar det regna en hel del =( Nu blev jag nervös...hur ska vi lösa detta då?
    Du har ju en sport och det funkar. Iaf på min . Å andra sidan har jag knappt använt det eftersom jag hela tiden haft ett vanligt regnskydd till sittvagn. Nu får jag dock börja använda orginalet eftersom båda komemr sitta mestadels.
    Theo kommer säkert kunna sitta under sufletten också, han är ju inte så gammal. Hur lång är han?
  • Fiansess
    anyXX skrev 2010-05-26 10:55:09 följande:
    När började ni sätta era bebisar i sittdelen? Nils är bara två månader, men väldigt stadig. Han gillar inte att ligga om han inte sover och jag tycker att det är väldigt bökigt att ha honom liggande, man kan ju liksom inte komma åt att ta upp honom enkelt när han skriker... men han är väl för liten för att sitta än?Funderade också på det här med att ha barnet framåtvänt. Det finns ju inget alternativ med PT:n men man hör ju så mkt att det är dåligt att ha ett litet barn åkande framåt. Hur resonerar ni? Visserligen skulle han ju kunna sitta under och storasyster över, men hon vill ju gå ur vagnen titt som tätt... och då måste ju lillen sitta fram.Känner mig vääääldigt kluven till PT:n. Ena dagen älskar jag den andra dagen hatar jag den... ;p
    Lias är 4 månader och har legat fram tills nu. Igår gjorde jag om vagnen till sittvagn så nu kommer den användas som främst det. Han har inte heller velat ligga vaken på ett tag. Men vi har mest varit ute när han ska sova, eller om storasyster ska gå för han är inte jättepigg på att ha syrran över sig längre. Blir för varmt...

När han var strax över 3 mån satte jag honom med hjälp av adaptrarna, men bara hemma för jag tycker som sagt att han sitter väldigt oskyddat när det blåser osv.

Men hur mkt väger Nils? Lias väger nästan 7kg och igår testade jag med bara honom i och den var inte ens nära att tippa, så jag kommer ha honom bak och syrran fram även om hon vill hoppa ur o gå. Han kommer inte få sitta fram förrän han är minst 6 månader iaf-korta stunder.
    Jag har med både älskat o hatat, men nu älskar jag den igen . Som sittvagn till båda är den oslagbar verkligen!
    (Men jag letar efter en beg sittvagn fortfarande att ha när jag har honom själv. Just för att ha honom mot mig)
  • Fiansess
    Zuffo skrev 2010-05-26 22:04:53 följande:
    Ja, vi har en Sport. Hoppas det kommer funka! Jag blir helt nervös nu...Ja...hur lång är han? Vet i tusan...*hihi*, men han har storlek 80 i kläder i alla fall, och det är ungefär 4½månad tills bebben kommer.
    Det kommer gå bra. Ellenova har 86/92 i kläder, vet inte heller hur lång hon är .

Tack bohusbebis för bilderna! Nästa gång jag är på babyproffsen ska jag kolla efter en sådan .
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17