anyXX skrev 2010-05-26 10:55:09 följande:
När började ni sätta era bebisar i sittdelen? Nils är bara två månader, men väldigt stadig. Han gillar inte att ligga om han inte sover och jag tycker att det är väldigt bökigt att ha honom liggande, man kan ju liksom inte komma åt att ta upp honom enkelt när han skriker... men han är väl för liten för att sitta än?Funderade också på det här med att ha barnet framåtvänt. Det finns ju inget alternativ med PT:n men man hör ju så mkt att det är dåligt att ha ett litet barn åkande framåt. Hur resonerar ni? Visserligen skulle han ju kunna sitta under och storasyster över, men hon vill ju gå ur vagnen titt som tätt... och då måste ju lillen sitta fram.Känner mig vääääldigt kluven till PT:n. Ena dagen älskar jag den andra dagen hatar jag den... ;p
Lias är 4 månader och har legat fram tills nu. Igår gjorde jag om vagnen till sittvagn så nu kommer den användas som främst det. Han har inte heller velat ligga vaken på ett tag. Men vi har mest varit ute när han ska sova, eller om storasyster ska gå för han är inte jättepigg på att ha syrran över sig längre. Blir för varmt...
När han var strax över 3 mån satte jag honom med hjälp av adaptrarna, men bara hemma för jag tycker som sagt att han sitter väldigt oskyddat när det blåser osv.
Men hur mkt väger Nils? Lias väger nästan 7kg och igår testade jag med bara honom i och den var inte ens nära att tippa, så jag kommer ha honom bak och syrran fram även om hon vill hoppa ur o gå. Han kommer inte få sitta fram förrän han är minst 6 månader iaf-korta stunder.
Jag har med både älskat o hatat, men nu älskar jag den igen

. Som sittvagn till båda är den oslagbar verkligen!
(Men jag letar efter en beg sittvagn fortfarande att ha när jag har honom själv. Just för att ha honom mot mig)