Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

SMARAGD skrev 2010-04-12 22:22:21 följande:
    Babyfia: Du blir snart utnämnd min P&T Guru:P  Vad dumt att inte bebis har ens ett fönster..........Det finns sona all around solskydd, som skall funka till alla vagnar, så solen inte smiter in! Men funkar inte solskyddet man kan köpa till? Som också är insektsnät?
    Haha

Jo men bebis har ju fönster hela baksidan. Det är ett plastskydd. Så du ser den och den ser dig kanonbra. Det är just bara där jag vill ha solskydd. Jag hade nog inte använt det stora solskyddet tror jag. Jag har ett insektsnät till en "vanlig" vagn som funkar kanon på när jag har vagnen som enkel .

Skönt att vagnen går in i hissen!!Bara till att slå till nu då
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    bohusbebis skrev 2010-04-12 23:02:26 följande:
    Med risk för att bli tjatig, har skrivit om den tidigare i tråden, så måste jag bara puffa för den i mitt tycke genialiska "bakstyckefickvarianten" från Sunmate. Med lite fix, några resårsnoddar i sidorna och kardborrar så passar den precis i "hålet" på vår Sport. Nu har vi oftast storebror i fram och lillasyster bak, men när nån av dem sover i huvudsitsen så fäller vi ner denna. Lite extraförvaring (plats för nån flaska, blöja etc - och "mörkläggning". När den inte används "i hålet" så har vi den vikt på mitten (med kardborrefästen nertill som vi fäster upptill, om ni förstår...). Då slipper lillasyster slå huvudet i den... Eller så viker jag in den under suffletten, på så sätt täpper man till det fula hålet mellan huvudsitsen och sufflett...Hittar inte nån länk just nu, men jag har för mig att den fanns på Babyproffsen vid Backaplan i Gbg...
    Tack! Nu när jag ser den igen tycker jag den verkar jättesmart. Att man bara viker upp den sedan när båda ska sitta är ju fiffigt. Då får man ju fortfarande lite förvaring för småplock som mobil & nycklar och nu när det börjar bli så varmt är det bra att kunna ha en vattenflaska med sig ju .
    Kostar den 199 på babyproffsen med tro? 
  • Fiansess
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-14 11:16:02 följande:
    Vad är det på dragkedjan som gått sönder? Kan det här funka för att laga? Ska tydligen säljas hos Babyproffsen också förutom i deras webshop.
    Smidigt. Då kanske man ska rota fram sambons trasiga vinterjacka och laga. Tur jag inte hann kasta den .
  • Fiansess

Jag väntar på de där fästena och är såå nyfiken på hur det blir . Fick mail av hene ikväll och inom ett par veckor hoppades hon kunna skicka till mig  

• Fiansess
    norgesessan skrev 2010-04-16 10:06:08 följande:
    Mig med...Vill ha henne mot mig...Använder bara Briovagnen just nu eftersom Jonathan knappt sitter i vagnen mer, kommer att använda den som förstavagnen sen när jag är lugn med att hon kan sitta framåt..Någon som har fått den ennu? Är nyfiken på hur  mycet vikt den klarar av, så den inte går i sönder medan hon sitter där...
    Är nog ingen som riktigt vet hur mkt vikt den klarar och är väl lite av en chansning eftersom det är en egen uppfinning.

Det var en tjej som lade ut en bild för ett tag sedan, men jag hittar den inte i bildtrådarna så jag antar den lades in i prattråden?! Du som gjorde det får jättegärna lägga in igen !!
  • Fiansess
    Lobro skrev 2010-04-16 22:48:23 följande:
    Jag har inte hunnit åka dit än eftersom clas ohlsson inte finns i staden jag bor i, men berättar naturligtvis så fort jag vart där..antagligen nästa vecka! Blir nog svårt att laga dragkedjan på annat sätt tyvärr..
    De gick ju att beställa från hemsidan oxå?
  • Fiansess
    Texas 06 skrev 2010-04-18 12:52:26 följande:
    Till er som sytt er sittdynor själva, vilken tjocklek på skumgummit har ni använt. Har sett 1 cm tjocka, men blir de inte lite tunna att sitta på?  Sen 2cm, men blir tveksam om det går att sy igenom så tjockt. Sen har jag sett 3cm tjocka men det är väl lite väl tjockt?Ni som inte använt skumgummi vad har ni då använt? 
    Jag hade 2 cm. Det gick bra med lite envishet . Jag sydde tyget först, knölade in dynan och sydde sedan hålen för selen.
    litenskatt skrev 2010-04-19 09:57:07 följande:
    I slutet av veckan ska vi beställa en PHIL&TEDS SPORT, Har tyvärr inte känt & klämt på den i verklighet men har klämt & känt på en VIBE som vi tyckte om, utseendesmässigt gillar vi SPORT mest!I paketet medföljer syskonsits! Vad behöver jag beställa till? Regnskydd? UV-Skydd? Jag har kikat lite på orginaltillbehören & jag gillar inte det plastiga regnskyddet, finns det andra alternativ? Har ett sånt genomskinligt plastigt & upplever den jobbig att sätta på & vika ihop. Tar mkt plats! Vore mycket tacksam för era tips :)Vi ska inte använda syskonsitsen till att börja med.
    Ska ni inte använda syskonsitsen än hade jag använt ett vanligt regnskydd. Vi har ett universal från Ullared .  Vi har inte börjat använda vårt klumpiga än men om ett par månader sitter lillebror med så då får det väl åka fram.

Tror inte det finns vindskydd orginal, men det är lätt att sy ett eget . Mönster hittar du här : skrotdesign.blogspot.com
    Jättegullig tjej som lagt upp mönster även till dynor!
  • Fiansess
    litenskatt skrev 2010-04-19 15:05:58 följande:
    Tack för era svar!!! :) Ser så fram emot vagnen så det är inte klokt! Tror vi kommer bli toknöjda med den!!! Jag hittar tyvärr inte Bildtråd 6? Var hittar jag den? :) Tack på förhand!
    Längst ner i TS
  • Fiansess
    t h o w e skrev 2010-04-20 06:03:28 följande:
    Var har ni för myggnät till era P&T? Eller har ni inga?Tror inte jag har sett någon som har skrivit om myggnät nångång..
    Vi har ju som sagt babyläge ännu och då använder jag ett vanligt universal myggnät. Hur det blir sen när båda sitter vet jag inte, men å andra sidan använder jag bara myggnät när de sover i vagnen så då funkar ju det jag har....
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17