Texas 06 skrev 2010-04-18 12:52:26 följande:
Till er som sytt er sittdynor själva, vilken tjocklek på skumgummit har ni använt. Har sett 1 cm tjocka, men blir de inte lite tunna att sitta på? Sen 2cm, men blir tveksam om det går att sy igenom så tjockt. Sen har jag sett 3cm tjocka men det är väl lite väl tjockt?Ni som inte använt skumgummi vad har ni då använt?
Jag hade 2 cm. Det gick bra med lite envishet
. Jag sydde tyget först, knölade in dynan och sydde sedan hålen för selen.
litenskatt skrev 2010-04-19 09:57:07 följande:
I slutet av veckan ska vi beställa en PHIL&TEDS SPORT, Har tyvärr inte känt & klämt på den i verklighet men har klämt & känt på en VIBE som vi tyckte om, utseendesmässigt gillar vi SPORT mest!I paketet medföljer syskonsits! Vad behöver jag beställa till? Regnskydd? UV-Skydd? Jag har kikat lite på orginaltillbehören & jag gillar inte det plastiga regnskyddet, finns det andra alternativ? Har ett sånt genomskinligt plastigt & upplever den jobbig att sätta på & vika ihop. Tar mkt plats! Vore mycket tacksam för era tips :)Vi ska inte använda syskonsitsen till att börja med.
Ska ni inte använda syskonsitsen än hade jag använt ett vanligt regnskydd. Vi har ett universal från Ullared
. Vi har inte börjat använda vårt klumpiga än men om ett par månader sitter lillebror med så då får det väl åka fram.
Tror inte det finns vindskydd orginal, men det är lätt att sy ett eget
. Mönster hittar du här :
skrotdesign.blogspot.com
Jättegullig tjej som lagt upp mönster även till dynor!