Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

bohusbebis skrev 2010-03-16 14:20:58 följande:
    Jupp, vi har en sån. Köpte den eg till bilstolen och den är kanon. Funkar helt okej på både syskonsitsen och huvudsitsen. Man knyter fast den, så man får ju hitta ett bra sätt att få till det på. Den är som en kraftig nylonstrumpa/leggings skulle jag säga. Tjockare än sånt man har på bilfönstren, men man kan snurra ihop den på samma sätt så den tar noll plats att ha med.... Inte helt perfekt som en "riktig" sufflett, men helt okej och prisvärd efs den är lätt att ha med - och flytta med sig mellan sitsarna/bilstolen...Köpte den för 199:-, tror det var på Babyproffsen i Gbg...
    Tack! Har du några bilder på hur det ser ut på huvudsitsen?
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    bohusbebis skrev 2010-03-16 14:49:21 följande:
    Tack!

Ja jag får väl se om vi stör oss på den lilla sufletten när våren sen komemr igång på riktigt. Dottern är inte så glad för att ha sufletten när hon sitter däruppe för den skymemr sikten . Blir bättre sen till sommaren när lillkillen sitter.

Idag fick jag hem min acta graco suflett, men har inte hunnit testa än. Är för lat, vagnen ligger i bilen .
  • Fiansess
    anyXX skrev 2010-03-16 20:09:40 följande:
    Ok synd, men tack för hjälpen! Känns trist att ha ett vindskydd som man inte kan använda :/ Ingen som satt på nya tryckknappar på vagnens tyg? Tror ni det blir fult?
    Jag köpte tryckknappar på en båtaffär!
  • Fiansess

Jag har beställt från fritidsportalen och det tog ca 1,5 vecka eftersom vagnen var slut just när jag beställde men när de väl fick in den kom den på 2 dagar!

• Fiansess
    Chipotle skrev 2010-03-17 15:14:11 följande:
    Ahaa lite olika då. Jag väntar några dagar till sen ringer jag och hör. Är mest så jäkla otålig! Har inte behov av vagnen än på ett tag.
    Du kan ju alltid ringa o kolla? Det hade jag gjort. Jag ringde nog 3-4 ggr till dom. Dryga människa tänkte dom nog . Men jag var ju med otålig haha.
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-03-17 21:01:43 följande:
    vad heter dom da?
    Gangstar heter gangstar. Det är ett märke.
    Rosenbarn skrev 2010-03-17 21:27:59 följande:
    Jag har vunnet ett regnskyddet av Liselotte Watkins i FL tävlingen  
    Grattis :)!! Är det ett regnskydd som passar bra till PT? Jag minns tävlingen, men inte hur det var .
  • Fiansess

Jag har inga problem att knäppa spännena på min sport. Man får precis som Ocikatten sa, vara noga med att vika över kanten när man haft den från liggläge. Annars är det typ omöjligt .

Idag testade jag graco-suffletten. Shit så bra det blev!!! Jag hade dock inte granskat annonsen så väl när jag budade för den var blå. Inte snyggt alls, men jag ska sy ett fuktavvisande skydd så den blir svart ändå .
    Men det blev verkligen skitbra!! Vagnen blir bara bättre och bättre .

• Fiansess

Idag har jag äntligen fått tummen ur och ritat upp mönster till dynor och varit och köpt tyg och kantband. Ska ju bli spännande att se om jag reder ut det här .
    Ska låna hem symaskinen från mamma imorgon och hoppas jag hinner sy då.

Men en fråga. Hur tjock vadd/skumgummi har ni använt? Jag har bara hittat antingen jättetunn elle jättetjock.

• Fiansess
    Virriga V skrev 2010-03-20 21:33:56 följande:
    Funderar på att köpa en ny sport då det verkar väldigt knapert med begagnade.Frågan är bara om jag behöver cocconen, fröken är idag 2 månader, 6 kg tung och 60 lång. Hur länge får hon plats i den?
    Coccoonen är bara 60 lång så det hade jag inte gjort. Jag har en mjuklift från Babytravel, men tror inte det dröjer länge förrän lillkillen vuxit ur den heller. Han är snart 2 månader och 57 lång. Jag hade bäddat med en madrass och en gosig åkpåse till henne.
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-03-21 09:38:06 följande:
    Någon som har bild på hur väskan från Stadium ser ut inuti?
    Det är som en vanlig axelremsväska. Ett stort fack bara och sedan ett litet tunt fack med dragkedja i väggen, som brukar finnas på väskor. Om du förstår?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17