• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • Lillafrejasmamma

Hej jag har en 10 månaders dotter med ett litet hål mellan kammrarna (6 mm ),  ska börja med att berätta att hennes hjärtfel aldrig har märkts på henne, hon går upp jätte bra i vikt och är pigg och glad. På vårat rutinbesök igår tyckte läkaren att vänster kammare förstorats lite för mycket och vill göra en lungröntgen inom ett par veckor, min första fråga  vad kan de se på lungröntgen? och utefter det ta ställning till om de ska gå in och stänga igen hålet. Många tankar som snurrarrunt nu

• SophiaI

Lillafrejasmamma: Vid röntgen på vår tjej upptäcktes att hon hade fuktiga lungor. Hon hade också VSD (och ASD). Man kan säkert se mer saker.

Lycka till med tjejen!

• lillebebisen
    SophiaI.... När opererades din dotter? Vilken ålder?
      Min lilla på 7 månader har oxå ASD och ett VSD på 8mm vi ska in senast April för en hjärtkateresering...förhoppningsvis får vi ett operations datum efter de...

MVH//Veronica
  • Maria 772

Hej, har precis läst genom denna tråd, vi har varit med om samma resa med vår lilla Frida. Hur mår lille Emil nu?

• Ineedanick

Är det någon mer än jag i tråden som väntar barn med hjärtproblem, eller är alla födda?

Vi ska i allafall ner till Lund på måndag. Jag är jättenervös eftersom jag både har ångest och ibsmage, så jag åker sällan bil långa sträckor. Är däremot tacksam över att vi får komma till Lund, för jag har hört så mycket bra om dem!

Vet någon vad som brukar hända där nere? Det verkar som vi bara ska göra ett vanligt ultraljud på 30 min, men det verkar lite knasigt att behöva köra 3hr dit för det, och sen 3hr hem igen...

• Lanish

Jag undrar om det är någon här som har barn som har opererats för aortastenos?

• lillebebisen
    SophiaI skrev 2012-02-29 13:33:57 följande:
    lillebebisen: Hon opererades när hon var tre månader. I Lund. Dom var helt fantastiska där!

Skrev om det på hjartatines.isthisdesire.com om du vill läsa.

Lycka till!

Tack så mycket! Ska ta mig modet  och gå in å läsa  nu {#emotions_dlg.flower}
  • lillebebisen

Åh...TACK för att jag fick följa er resa genom din fina blogg! Jag gråter, och känner smärta, oro och en enorm rädsla för vad som väntar oss med vår lilla Angelina...
    KramHjärta

• SophiaI

lillebebisen: Ja det är en omtumlande tid men det blir bara bättre! Har uppdaterat bloggen nu, men har även en vanlig blogg om du vill se att allt blir "normalt" efter operationen. Har adressen till den in min sidfot.

Svar på tråden Hjärtebarnen