• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • Mollz

Nu vågar jag andas ut! Min dotter föddes i lund den 27 december, opererades när hon var tre dagar. Hon har fallots anomali och idag kollade de hur shunten fungerar. Det kan inte se bättre ut och det ser väldigt ljust ut att hon ska slippa göra om den igen innan sista op som troligtvis blir när hon är runt året. Förstår inte att man fortfarande har psyket i behåll efter all ångest, men nu kan jag äntligen slappna av igen!

• MissMarilyn

Hej Allihopa!

Jag joinar denna tråden då vi fick en liten tjej i Juli.
    Hon föddes med Av Block 3 men har peppar peppar mått väldigt bra än så länge.

Är det någon mer här inne som har ett barn med Av Block?

• 2små2stora
    MissMarilyn skrev 2012-02-13 23:20:42 följande:
    Hej Allihopa!

Jag joinar denna tråden då vi fick en liten tjej i Juli.
    Hon föddes med Av Block 3 men har peppar peppar mått väldigt bra än så länge.

Är det någon mer här inne som har ett barn med Av Block?
    Min dotter har ett AV-block 3
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Kotten7381

Hej! Skickar en tanke till er och era hjärtebarn så här på alla hjärtans dag! =) Jag är själv ett hjärtebarn, har enkammarhjärta och är tcpc op. Mår jättebra, har en son på 2 år och väntar en liten! Stor kram till er!!

• Ineedanick

Å kotten, va underbart att höra, just min man har letat efter någon som är vuxen som lever och mår bra, så man blir så glad när man läser att det finns. Vi har mest hittat barn!!! Hur gammal är du idag om man får fråga?

• Mollz
    Ineedanick skrev 2012-02-15 00:12:27 följande:
    Å kotten, va underbart att höra, just min man har letat efter någon som är vuxen som lever och mår bra, så man blir så glad när man läser att det finns. Vi har mest hittat barn!!! Hur gammal är du idag om man får fråga?
    Jag är också hjärtebarn, opererades för aortastenos när jag var 2 månader, så här är det både mor och dotter som drabbats.. 
  • Mollz

Finns det någon här som fick åka med SJ från sthlm till lund? Vi fick veta att vi skulle få resan betalad, men nu har jag ändå fått faktura på det! Först trodde jag det  gällde sjukresetaxin, så jag kontaktade dem och frågade, men nej, det är min resa till lund jag tydligen ska betala!

• 2små2stora
    Mollz skrev 2012-02-15 08:38:25 följande:
    Finns det någon här som fick åka med SJ från sthlm till lund? Vi fick veta att vi skulle få resan betalad, men nu har jag ändå fått faktura på det! Först trodde jag det  gällde sjukresetaxin, så jag kontaktade dem och frågade, men nej, det är min resa till lund jag tydligen ska betala!
    Vi skickar att kvitton och sånt till sjukreseenheten sedan får vi tillbaka allt utom 80kr/enkel resa.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Mollz
    2små2stora skrev 2012-02-15 08:52:58 följande:
    Vi skickar att kvitton och sånt till sjukreseenheten sedan får vi tillbaka allt utom 80kr/enkel resa.
    Det här är just från sjukrese vi har fått det. Det är visserligen ingen stor summa, men vi har blivit tillsagda att vi inte ska stå för nåt alls.. 
Svar på tråden Hjärtebarnen