Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Juristen va roligt att se dig igen! och vilken himla rolig avslutning på året, rivstart med IVF Skrattande jag tror dessutom det kommer gå jättebra för er denna gång med! Men attans vilken tid mensen tog på sig att komma tillbaka, men nu spelar det ju ingen roll, nu är den delen äntligen förbi och ni är på gång!!

Tack så mycket för gratulationerna också, som du kanske förstått när du läst ikapp har jag fortfarande aningens svårt att tro på det hela och skulle gärna ta ett jätteskutt till 12 januari om det var möjligt för att få bekräftat att det verkligen är så.

Kul att du kommer med och umgås igen också!
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-01-01 17:03:16 följande:
    Miss Star: vet hur det är med svaga gravsymptom men det är väl bara att hoppas att det är så för en del... min trötthet är helt borta fortfarande men det är faktiskt bara skönt. nu kanske jag har ett nytt symptom - äter bara mackor, mat känns inte alls lockande..
    vad säger ni om Hello Monkey den 12?
    Ja jag försöker tänka positivt här och istället glädja mig åt att det tydligen går att vara gravid och må som vanligt....

Jag provar gärna Hello Monkey, så länge jag slipper den råa fisken, men det verkade finnas allt möjligt att välja på så det ska väl inte vara något problem.

Önskar alla en bra första vecka på vårt år 2011!
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden

Här är det snorigt som attan, hade det otroliga nöjet att få ärva någon kollegas förkylning från mellandagarna, men så länge det inte blir värre än det är nu, tänker jag inte klaga på det i alla fall. Jag jobbar på som vanligt och ska försöka ta ledigt på fredag så jag får extra lång helg tänkte jag.

Håret håller stilen Liffan men annars är det en deppdag idag, känns inte som jag är gravid alls och det är mer än en vecka kvar innan vi får något slags besked. Tog ett gravtest igår för att muntra upp mig själv, men jag vet ju att det inte säger något om något egentligen. Så det är skönt att höra att du inte heller minns att det kändes något speciellt i början Tarda.

Hur ligger du till med inskrivning och sånt nu Liffan förresten?

Helt otroligt att det bara är en månad kvar nu Tarda och jag förstår att det är en annan slags "panik" som börjar komma nu, med allt som ska förberedas och allt nytt som kommer, men jag är säker på att ni kommer hantera det bra den dagen det är dags!..Själv har jag aldrig ens bytt en blöja i hela mitt liv, så mina nojor är på en hög nivå även inom detta område, så går det här vägen lär du få vara moraliskt stöd mer än en gång framöver Skrattande

Kul att få ett livstecken från dig Macpau, jag hoppas magen kommit igång som den ska nu så du får ner lite mat nästa vecka Flört

Ha en bra dag alla!

• Stella Kardunn

Gääääsp, jag sover och sover....låg som i koma hela torsdagen, men var tack o lov piggare igår, men jag somnade ett antal ggr i soffan under eftermiddagen och kvällen ändå och så sov jag ändå mer än 10 timmar inatt utan problem...jag hoppas, hoppas, hoppas det är ett positivt tecken och inte bara förkylningen som spökar, fortfarande oändligt många dagar kvar till VUL...

Liffan är det inte bara så kallad "växtvärk" du har i magen då? Har läst om att man kan ha allt från molande värk till riktiga "hugg". Men jag förstår ändå din oro, gör inget annat än oroar mig själv så...Jag håller tummarna för att du får göra UL när du blir inskriven!

Vitsippa Kul att höra från dig, förstår om du ligger lite lågt, det är inte roligt i ingenmansland...hoppas ni får göra ett nytt försök som går mycket bättre den här gången snart!

Kissie kul att få ett livstecken från dig också, men trist att du börjat må illa, jag hoppas illamående perioden blir snabbt övergående så du får en bra praktik!

Kram på er alla!

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-01-11 09:11:25 följande:
    Godmorgon!

macpau (och alla andra som kommer imorgon): bord är bokat på Hello Monkey kl 17. Ligger på magasinsgatan 26. www.hellomonkey.net/1.html 

ska bli så trevligt!!
    Är det fortfarande Heden som är bäst att parkera på? Såg att det verkade vara ca 1 km att gå, men såg ingen annan parkering i närheten som jag kände igen.

Macpau I takt med att förkylningen gick över försvann också den värsta tröttheten, så nu är jag nog tillbaka som vanligt igen.

G R A T T I S ! ! Finiz mirakel sker Solig

MissDrutten håller tummar och tår att allt går bra! Kan det vara havandeskapsförgiftning då eller? Macpau du tänker nog på när en mamma med blodgrupp 0 rh negativ väntar ett rh positivt barn, då får man en spruta efter första graviditeten för att förhindra att man bildar antikroppar mot barn nr 2...

27 timmar och 8 minuter kvar Tyst
  • Stella Kardunn

Intresseklubben antecknar - Studerade kartorna lite noggrannare igår kväll och kom fram till att jag satsar på samma parkering som när vi var på Manana, vid Badhusplatsen, den verkar vara närmast och då fanns det gott om plats att stå där också.

MissDrutten Jag hoppas besöket hos BM går bra idag så de inte behöver sätta igång dig redan nu.

Juristen wow nu går det framåt!  Jag håller tummar och tår att din "andra vända" blir så mycket bättre för er också.

Jag är också Rh - (för att vara utförlig så är jag Type 0 negative, vilket också var ett av mina favoritband medan de var aktiva Tungan ute) och jag har dessutom läst att man eventuellt kan behöva ta hänsyn till ev MF tidigare när man räknar vilket "nummer" denna graviditet har, men jag det verkar vara otroligt att jag skulle hunnit bilda några antikroppar pga av det. Är dessutom osäker på vad sambon är så det kanske inte ens är någon fara.

Kram så länge från en alltmer nervös liten stjärna Tyst

• Stella Kardunn

Morgon i tråden!

Instämmer med Macpau...Tack för en lyckad kväll! Hjärta

Apropå den föreslagna dejten 3 februari...är det bara jag som gillar maten på Texas Longhorn? Annars är jag helt med på en tur till Hello Monkey igen, det var riktigt gott och ett trevligt ställe, även om sällskapet såklart gjorde det mesta Flört

Idag har jag bestämt mig för att försöka vara normal för en gångs skull och sluta noja så mycket, men det känns ändå obegripligt att det skulle vara något därinne Drömmer nu ska jag göra min "plikt" och uppdatera medlemstråden också Tungan ute

Juristen he he, då vet du vad ditt garageband, som du får starta när det är dags för 40-års kris, ska heta men en lika cool sångare som Peter Steele är jag rädd att ni aldrig får Flört

LVHM Kul att höra från dig och att du är på gång igen. Jag ska göra allt jag kan för önska dig bättre tur denna gång!

MissDrutten skönt att värdet inte verkar stiga i alla fall, jag håller tummar och tår att det fortsätter lika bra!

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-01-13 11:00:38 följande:
    Hej tjejer,

tack för en jättetrevlig kväll! och gott var det! men jag prövar gärna något annat (eftersom jag ändå är där relativt ofta) så Texas Longhorn funkar för mig! och tar vi den på södra vägen så är det ju nära till hedens parkering .

nu har jag varit på inskrivning. det gick rätt bra förutom att jag hade lite högt blodtryck vilket förvånade mig, har alltid legat i nedre spannet... så det skulle vi hålla lite koll på. men barnmorskan var helt ok, inget riktigt go kanske men hon verkade snäll.

Kul att se dig LVHM! hoppas att det går vägen nu!!
    Preeecis, det finns en på Linnégatan också (kanske fler ändå), men jag hade som sagt siktat in mig på den vid Heden om vi skulle gå dit

Spännande med inskrivning, jag hoppas det där höga blodtrycket bara är något tillfälligt. Hoppas att du får lite bättre kontakt med BM sen också, hon kanske är lite svårflirtad bara Flört

Jag tog tjuren vid hornen och ringde och bokade tid med idag, de hade rätt fullt tydligen och första lediga tid var 31/1 så hon rekommenderade mig att ta den tiden och istället försöka anpassa framtida tider så att sambon kan följa med om han vill. Då ska vi även ha bestämt oss huruvida vi vill göra Kub test eller inte...
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-01-15 10:35:11 följande:
    Det blev till att fortsätta med samma dos och åter för blodprov på måndag.
    Minns inte att det var så många blodprov med puregon, men det kanske det var.
    Hoppas att allt är bra med alla!

Kram
    Det verkar vara lite olika, själv fick jag bara lämna blodprov en gång per behandling, men jag vet att Vitsippa var iväg flera gånger också.

Usch Kissie vilken jobbig period du hamnat i, jag hoppas verkligen den inte blir alltför långvarig så du orkar med praktiken ordentligt. Själv känner jag mig väldigt konstig i magen idag, är hungrig, proppmätt och smått illamående om vart annat och det trots att jag varken ätit eller druckit på flera timmar.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?