Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Fel fel fel....gör om gör rätt!

....nu blir det sprutstart härnäst! skulle det ju stå Liffan, det är ju jag som ska börja spraya Drömmer

...förresten, hur var Amsterdam den här årstiden? har bara varit där på våren själv....

• Stella Kardunn
    Juristen härligt att du förhoppningsvis hinner med ett försök till före jul, det blir du och jag där på slutet i år, med samma tråkiga bagage också, så vi får verkligen hoppas att vi bägge vänder den negativa trenden med gemensamma krafter! Klart du vågar komma och fika, vi bits bara lite Flört

LVHM Usch jag vet vad du menar, hade huvudvärk 3 dagar på rad förra gången, himla tur att biverkningarna avtog rätt snabbt när man började spruta sen, för det ska du göra också då när det är stimulerat fet, eller hur funkar det? Som jag skrev till Juristen, klart du ska komma med och fika.

Liffan Brunch lät ju inte som en dum idé heller om vi inte hittar något afternoon tea värt att prova. Jag håller med förövrigt, har bara varit i Amsterdam en gång, men jag gillade det verkligen då, samma tyckte sambon.

Macpau Härligt att höra att ni har det bra! Jag är allt lite avis...Med mig är det mesta som vanligt än så länge, 1,5 vecka till spraystart och väntan på nedregleringsmens...försöker vara effektiv som attan på jobbet, för att ha tid att vara "ofokuserad" runt ÄP...har iaf lärt mig att INGEN får boka in mig på ett möte på ev ET dag igen iaf...funderar tom på att ta ledigt hela dagen och vakta telefonen hemma istället.

Jag kan alla dagarna om det kniper, men skriver upp mig på söndagarna så länge, eftersom jag har lite mycket på kvällarna ändå ett tag.

Fikalista

söndag 31/10 (dag)
    Macpau
    Miss Star

söndag 7/11 (dag)
    Liffan
    Macpau
    Miss Star

torsdag 11/11 (kväll)
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-10-20 21:46:10 följande:

när börjar man känna av det här sprayandet? kan liksom inte tänka mig att jag ska komma så här lätt undan (även om jag inte klagar...)

För min del kom de flesta biverkningar som ett brev på posten under sista veckan innan sprutstart, hade huvudvärk 3 dagar på rad innan jag halverade dosen. Innan dess vill jag minnas att det var rätt lugnt faktiskt, förutom lite nattliga svettningar (men de var inte lika kraftiga som av Pergotimen för min del).

Härligt att det verkar dyka upp lite folk på fika!

Vitsippa kul att höra från dig! Jag antar det är graviditetströttheten som slagit till, minns en exkollega som sa det enda hon väntade på när hon kom hem från jobbet var att klockan skulle bli halvåtta så hon fick gå och lägga sig (hon hade bestämt att det var okej om man gick och la sig efter halvåtta ;o))
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden

Fredag var ordet Liffan Skål det enda som fick mig ur sängen imorse...här har det kommit massa snö i natt och det var väldigt glatt att köra till jobbet med sommardäck kan jag lova, kom fram helskinnad som tur är, men det har pratats om många olyckor radion.

Jösses vilken energi Vitsippa, jag är inte gravid och skulle nog inte orka börja städa vid åtta om jag inte var absolut tvungen...

Önskar alla en riktigt trevlig helg!

• Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Stackars Liffan, visst är det typiskt när man lyckas tajma sjukdomarna till helgen...hoppas du blir frisk snabb nu iaf, inte kul att gå till jobbet och vara halvrisig heller...

Äntligen Solig det verkar vara en afternoon tea lavin som är på gång i Gbg! Jag är med på både brunch och afternoon tea, men om jag måste välja, så röstar jag på afternoon tea Flört

Kissie jag säger som Liffan, regelbunden innebär att mensen kommer med max ett par dagars intervall mellan månaderna, sen har vi alla olika långa cykler. Jag är t ex regelbunden och ligger på en cykel som är 25-27 dagar, vilket förövrigt räknas som en något kort cykel. Jag tycker också det låter som om något blivit fel i din journal, antingen cykellängd eller något mensdatum (de har ju program som räknar ut allt, när de matat in mensdag och cykellängd) så jag tycker du borde prata med dem om det.

Babbla på du Tarda Skrattande jag försöker bara skynda på tiden lite så jag kan få hänga på i snacket också, men jag är onekligen långt efter dig nu tyvärr, men det är bra det med, du får vara föregångare i alla olika delar av processen och allmän frågelåda sen Drömmer

Själv börjar jag äntligen närma mig spraystart igen!

• Stella Kardunn

Hej på er,

Kikar in en snabbis, mycket att göra på jobbet och hela nätverket inklusive telefoner låg nere nästan 4 timmar igår...Obestämd

Va kul att både ni båda tog initiativ till att köpa såna där kuponger! Det ska bli jättekul tycker jag! Solig (någon som anar att jag är barnsligt förtjust i afternoon tea på lokal Flört). Som sagt vi behöver ju faktiskt bara 2 deltagare till så har vi fullt på 2 kort ändå, annars gör vi som Macpau sa och delar solidariskt på antal deltagare. Kissie ingen chans att du kan den 7/11 också? Förresten, måste man boka bord eller så?

Tarda isbitstricket är Macpaus, det är jag som är 4 sekunderstjejen

MissDrutten kul att se dig igen! Klart du ska fortsätta hänga här, som Liffan redan skrivit,  jag tycker också det här är en tråd för oss alla hela tiden oavsett vart vi befinner oss mellan väntan och gravid. Jag vill ju veta hur det går för er i fortsättningen med! och vänta bara jag SKA bli gravid jag med!!!

Liffan vad menade de med att du inte "känt av nedregleringen"?? För mig var det bara, "fick du mens som vanligt?" Ja..."Hur var blödningen?" Något längre än vanligt och kanske lite mer..."Bra då kör vi!" typ...

Skönt att höra att det inte bara är vi som har sexlivet på sparlåga...tyvärr tror jag sambon lider lite av det just nu, men jag orkar verkligen inte engagera mig i det också...har fullt upp med att oroa mig för allt som komma skall...har läst alldeles för mycket om hårda skal på ägg och AHA på sistone och är lite nojig över det. Ska ta upp det på start VUL.et tänkte jag, men å andra sidan vad kan de göra....SU gör ju inte AHA ändå...åh *suck* nu får jag sudda sudda i hjärnan igen...Obestämd

• Stella Kardunn

Goddag i tråden

Va kul söndag 7/11 kl 14.00 it is! Det är på Restaurang ETT på avenyn vi ska vara va? Kissie hoppas du kan komma med också.

Dags för huggsexa ikväll då Liffan Flört härligt det närmar sig! Själv var jag och hämtade ut mina Suprecur igår och beställde två Gonal-F (de brukar bara ha en hemma åt gången på mitt apotek) så det känns som om det börjar rulla på lite här med. Konstaterade återigen vilken hiskelig kostnad det är på dem, en Gonal-F 900 ml kostar 3 685 kr om jag minns rätt...Såg att apotekaren fick upp en varning för att han beställde grejer som kostade mer än 5 000 kr på skärmen...

Vitsippa jag hoppas det med, så himla mycket, men jag har som vanligt svårt att skaka av mig den lille pessimisten, särskilt som han fick så mycket vatten på sin kvarn första vändan...Kul att ni äntligen får komma på VUL iaf, jag förstår att det svårt att tro på det förrän man verkligen sett något som rör sig där inne, när det är för tidigt att känna något själv.

Macpau sola lite åt mig med, här är det bara regn och trist...det enda som lyser upp lite är mina för dagen knallröda naglar Skrattande

Tarda såklart spelar det ingen roll när på året man är född (säger jag trots att jag är januaribarn och van att vara först Drömmer) men det hade varit kul att vara lite mer i fas med er andra, men men vi är ju några eftersläntrare som fortfarande har potential på hösten med Skrattande

• Stella Kardunn
    Kissie skrev 2010-10-28 02:01:39 följande:
    Ja nog vill jag delta den 7e. Men har så mycket kvällen innan så då skulle det vara en trött filur ni möter men det kanske inte spelar någon roll. Hihi
    Det spelar ingen roll! Jag ska på bröllopsplanering, födelsedagskalas och inflyttningsfest på lördagen om tiderna går ihop i slutändan, så jag lär inte heller vara jättepigg Tungan ute

Finiz jag hoppas verkligen ert FET lyckas, ska försöka hålla så många tummar och tår jag kan få tag på för er! Men visst är det konstigt hur det mesta kan bli rutin, som t ex att jag vet att mitt apotek bara lagrar en Gonal-F åt gången och att den kostar 3 685 kr...

MissDrutten skrämma Lusen på det där sättet va ha?! Tungan ute skämt åsido skönt att höra att även det mesta kan ordna till sig...det inger hopp!

Kram på alla andra också!
  • Stella Kardunn

Tjohoo i tråden, det är fredag och inte ens regnet utanför fönstret kan ta kål på den känslan Solig

Åh tack för smickret Liffan, men det är som de säger man får vad man betalar för Flört och jag tycker du fick mycket för pengarna när du fick din väska med Skrattande det är nog enda anledningen till att jag vill fylla jämt igen, så jag kan önska mig en sån, det var en mycket bra idé tycker jag, det är så himla typiskt att jag är så långt från nästa jämna tal bara...fast i alla andra avseenden är det tack och lov långt till nästa jämna tal... Men nog om det, hur går det med sprutorna? fortfarande lika bra hoppas jag.  Ska du lämna blodprov på måndag då eller?

Önskar alla en riktigt trevlig helg! Kram på er tjejer Hjärta

• Stella Kardunn
    Finiz skrev 2010-11-01 07:15:46 följande:
    Godmorgon!!

FET gick bra i lördags, fick tillbaka ett 5-celligt embryo och läkaren sa att nu behöver jag inte komma dit nåt mer. Det hoppas jag med. Har kännt mig så nedstämd sedan dess, känner att om det inte funkar nu så vete fasen om det blir nåt mer försök... ja jag vet inte

Hoppas ni andra har det bra!!
    Va skönt att höra! Jag hoppas verkligen han har rätt. Men jag förstår din oro, det är så svårt att tro på det i början, men förhoppningsvis får du bekräftat vad ni längtar efter på VUL.

Liffan min blödning var lite knäpp med dvs, hade uppehåll en dag och började lite igen, men det känns mer som det som du beskriver som "efterdyningar". Jag hoppas du fick något bra svar när du tog blodprov imorse iaf.

Själv är jag sprayare igen from igår då..."snortandet" har jag koll på sen sist tycker jag så det är bara att köra på och hoppas blödningen kommer som den ska sen.

Trevlig vecka på er alla!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?