Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Lycklig vill ha mer skrev 2010-11-13 22:43:00 följande:
    Hej tjejer.
    Tittar in och meddelar att jag är inplanerad för FET på tisdag!
    Härligt att höra då håller vi tummarna här sen!

Macpau flyttar är ju tyvärr jobbiga när de än genomförs, men i ditt fall kanske det är bättre att det blir nu än i vår iaf med tanke på vad som komma skall sen Skrattande
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-11-15 08:42:25 följande:
    MIss Star: Härligt att mensen kom igång! att den ska bråka så... när är det du ska på uppstartsvul? Hoppas helgen varit bra med besök och skojigheter!!

Här ruvas det på. första dagarna hade jag ganska ont och kunde inte riktigt skratta. vet inte om det beror på deras bråk med min livmodertapp eller att jag struntade i att fukta vagitorerna för när jag började fukta dem så blev det mycket bättre. annars inte så mycket känningar. ibland kanske det drar litee i livmodertrakten, lite ömma bröst och just i denna minut kom lite illamående. så som det ska vara med progesteron gissar jag. har fungerat ganska bra psykiskt än så länge men jag gissar att den verkliga prövningen tar vid den här veckan...
    Ja det är himla irriterande, tidigare har jag åtminstone kunnat lita på min kropp i de här stegen utan vidare, nu är det bara att hoppas att jag svarar på behandlingen likadant den här gången, så inte det strular också. Jag ska dit på onsdag morgon, så får jag förhoppningsvis börja spruta redan på onsdag kväll. Är lite nyfiken på vilken läkare jag får...

Skönt att ruvningen verkar flyta på som den ska, som du skriver lite småkrämpor här och där är nog inget att oroa sig alltför mycket över, men den psykiska påfrestningen kommer du nog inte undan tyvärr. Jag fortsätter dock tro på att du kommer dra upp statistiken igen nu Cool

Jag håller dessutom alla tummar och tår för att Juristen kommer igång som hon ska den här veckan, det är ju vi som ska köra december racet nu är det tänkt...

Passar på att återpublicera fikalistan också innan den försvinner från sidan. Tarda du har inte skrivit upp dig ännu, men du skulle med hoppas jag? Juristen hoppas du vill träffa oss igen också. Någon annan som vill hänga på??

Afternoon tea 5/12 kl.14:00:
    Macpau
    Miss Star
    Liffan
    Vitsippa
  • Stella Kardunn
    Juristen med risk för att låta som en vandrande klyscha (och härmis på Tarda) så inbillar jag mig att mitt pass på gymmet med efterföljande förförelse av sambon faktiskt fick igång det hela...Sen att det säkerligen kommit förr eller senare ändå förstår jag såklart, men det kanske skyndade på processen lite iaf och just nu är ju faktiskt tiden viktig här...jag håller tummar och tår!!
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-11-16 17:23:49 följande:
    Då är man ruvare för tredje gången så vi håller verkligen tummarna för tredje gången gilt. Det räckte att tina upp en frysis så just nu har jag en i magen och en i frysen.
    Jag håller tummar och tår att det verkligen går vägen den här gången!!

Själv är jag tillbaka från morgonens besök på SU, fick inte träffa "vanliga" kvinnliga läkaren utan det blev isländaren den här gången (men jag tror han är i samma team iaf), han gjorde ett snabbt VUL och konstaterade att allt såg normalt ut (slemhinnan var tunn, inga cystor, "fina" äggstockar osv) och upprepade att det blir icsi på allt och att han tror vi har god chans för framgång denna gång. "tillåt mig att småle" sa pessimisten inom mig, men jag höll tyst om det och frågade bara om de trodde det var skalen det var "fel" på eller inte, vilket han inte var helt säker på såklart, då de inte testat något. Så det kändes som jag körde fast lite där när jag tänkt fråga om att byta hormon kunde vara en lösning t ex, han framstod som helt övertygad om att det blir finemang den här gången, nåväl alltid trevligt när någon är positiv iaf...

Sen fick jag vänta på BM, såg virrpannan springa i korridoren och höll tummarna, vilket lyckades...det var inte hon som kom och hämtade mig sen. Där var det inget konstigt heller, jag tackade nej till ny sprutdemonstration, så vi skrev mest upp tider och spekulerade i när ev ÄP kunde bli i vecka 48. Börjar spruta imorgon kväll och lämnar blodprov måndag morgon, så VUL blir sannolikt i tors-fre nästa vecka.

Hur har det gått för dig Juristen?

Liffan sticker du utomlands nu?

Önskar alla en trevlig onsdag!
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2010-11-17 19:40:34 följande:
    Inget positivt här tyvärr.
    Går och drar täcket över huvudet igen...
    Näää va typiskt Rynkar på näsan och den har förstås inte dykt upp nu heller så du kan ringa och höra om det funkar ändå?

Vitsippa jag hoppas de försvinner snart så du slipper vara orolig, även om du vet att det inte är något ovanligt är det klart man blir orolig och du ska ju bara vara glad och nöjd nu ju Flört

He he Liffan...hoppas allt går bra med ruvningen med!

Macpau jo jag har allt tänkt på det själv, men så tänker jag på förra året när jag började dra upp stora planer för det stora avslöjandet på julen och det inte blev något med det, så jag försöker hålla mig på mattan så länge...Allt bra med dig och magen?

Önskar alla en riktigt trevlig fredag och helg! {#emotions_dlg.flower}
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-11-19 15:23:15 följande:
    Miss Star: hur har det gått med att börja spruta igen?

jag mår bra i ruvandet. lite för bra - känner inte ett dyft. så det känns inte heller så hoppfullt kan man säga. men men, det visar sig med tiden. kan iaf konstatera att min lilla resa fyllde sitt syfte - det blev inte mycket tid att tänka på ruvandet. även om jag inte tycker att det har varit så jobbigt hemma heller. ibland undrar jag vad det är för fel på mig, varför jag inte mår sämre och blir mer påverkad psykiskt... ja, ja, aldrig är man nöjd.

ha en trevlig helg!!
    Igår gick det som en dans, men jag läste i broschyren för att inte missa något. Vaknade av vad som kändes som en vallning i natt med, men det går nog över nu snart det med, huvudvärken har inte kommit smygande idag iaf.

Som sagt aldrig är man nöjd, men jag tror det är för att du är stark i dig själv och har förmågan att ta saker som de kommer. Något jag har svårt för, jag ser allt negativt som kommer att hända framför mig hela tiden och har oerhört svårt att njuta av stunden...
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-11-21 15:53:48 följande:
    Tack Miss star, det var fina ord .

tyvärr verkar mensen vara på ingång här. jag blev jätteillamående i fredags em vilket höll i sig till lördag em men sen blev det bättre och istället kom det lite brunt. idag har det kommit lite rosaaktigt. svårt att veta med proggisarna men känns som att det är mensen som är på g iaf. tänkte att jag testar på onsdag som planerat men inga större förhoppningar. och nu är jag inte så tuff längre, vilket känns ganska skönt. grät lite igår och har känt mig sorgsen och nere idag. vill mest krypa upp i sambons famn... jag vet ju att det inte behöver vara mens men det känns verkligen som en helt vanlig mensvärk.

hoppas ni har haft en fin helg!
    Liffan jag håller tummar och tår hårt hårt hårt!! för att det bara är helt "normala" småblödningar och livmodern som förbereder sig.....
  • Stella Kardunn

Goddagens i tråden,

Jo visst är det mysigt med riktig vinter Macpau, men det var ändå mindre kul imorse när man hörde hur vinden ven runt huset och man visste man måste ut och sopa av bilen och ta sig till jobbet...Då hade jag gärna haft sommar istället...

Liffan åh va skönt att det inte blivit någon riktig blödning av det hittills, då tror jag ännu mer på att det är en helt normal miniblödning som enligt uppgift kan komma när det egentligen skulle varit dags för vanlig mens, men som det inte blir något med för att någon är gravid istället Drömmer

Själv ska jag ringa till SU för ordinationsbesked i eftermiddag , ska bli mycket spännande att se vad de säger...har ju fått tagit blodprovet en dag tidigare den här gången t ex och man undrar om kroppen reagerar likadant den här gången eller om den ändrat taktik...förhoppningsvis blir det VUL i slutet av veckan iaf.

Längtar också till nästa söndag!

• Stella Kardunn

Åhh Tarda va kul att se dig! Allt bra med dig och Uno? Ja dyker du inte upp på fikat vet du vad du har att vänta, för du minns väl hur det höll på att gå för Vitsippa när hon inte hörde av sig?! Cool

Jag lämnar blod här hemma och så skickar de åt mig, bara jag har en postpåse med mig. Igår fick jag dock vänta 55 minuter på min tur, det var fasligt många där som skulle ta prov på en måndag morgon...men man drar ner medelåldern lite i väntrummet iaf Flört vilket väl är ett gott tecken iofs, att det mest är äldre människor som måste gå och lämna prover...

Det undrar jag med, hur har det gått Vitsippa? Hoppas verkligen allt är lugnt igen!

• Stella Kardunn
    Liffan har du testat nu? Hoppas hoppas det blev ett positivt test i dubbel bemärkelse!

Tarda så sant, så sant  Skrattande ska nog utöka tiden till 1 och 45 imorgon, har tagit 1,5 h innan men förra veckan var det ändå nära, tog nummerlapp i kassan 12 minuter innan utsatt tid. Sen att de var försenade däruppe som vanligt är ju en annan sak, men man törs inte chansa. Det är den stora nackdelen att man hamnat i den här årstiden nu, känns inte fullt så lockande att sätta sig i bilen och köra ner.

Juristen du har inte gömt dig under täcket för gott hoppas jag. Om jag ska vara sådär klämkäckt positiv så får du iaf dricka huuuur mycket glögg med alkohol i som du vill under julen nu...Tungan ute

Önskar alla en trevlig dag!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?