EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile2.gif)
Vad härligt att läsa att det gått bra för er!
Erkens mamma: skönt att höra att det går bättre!
Pelle*3: ni måste vara utmattade! Hoppas ni får känna lugn någon gång. Vet ju hur det är att ha ett (ni har ju två) mycket sjukt barn och dessutom storasyskon som man ska orka med samtidigt.
Jag satt vid Eiras sida någon av gångerna som hon var jättedålig (trodde vi skulle mista henne den gången, men just då gick det bra) och sa rakt ut (storgråtandes) "ska det vara så här att vara förälder så vill inte jag vara förälder något mer!". Kram!
LizzTommy: Tack, jag vet att jag kan ringa, bara att veta att jag kan hjälper mig massor...
Idag har en fotograf från lokaltidningen varit hemma hos oss och fotograferat (usch vad jag alltid känner mig obekväm med att bli fotograferad). Tidigare så har jag blivit intervjuad och snart så blir det ett reportage om vår familj och att få barn extremt tidigt, mista barn och vad hon nu hittar på att skriva ihop av allt jag har berättat för henne. Jag meddelar er när artikeln finns att läsa (har för mig att det brukar gå att läsa dem på nätet också).
Idag, i grav.vecka 22+5, har jag slagit personligt rekord i att arbeta som gravid!!!
Med Edvin arbetade jag sista dagen v21+3, med Eira halva v22+5!
Än så länge mår jag helt bra. Ska till bm imorgon och till läkaren för ul på torsdag... Jag tar en dag i taget.
Förresten, någon som haft foglossning i mittfogen som gjort jätteont när man hostar?
Jag måste vika mig dubbel när jag hostar för att det gör för ont i livmoderfästena (är det det som är ligamenten?) och trycka med handen mot mittfogen för att den gör så ont. Jag ser inte riktigt klok ut när jag hostar ! När jag inte hostar går det nästan hur bra som helst på båda ställena.