SandraLindholm skrev 2011-02-06 22:55:48 följande:
Är du inte rädd för att få föda i normaltid?
Jag har målat upp en skräckbild över att det kommer vara svårare, göra mer ont osv även fast jag hört att det är "värre" på många sätt att föda små, dels för att de inte kan hjälpa till och dels den psykiska biten osv.
Har träffat en kille nu, visst, vi är inte i närheten av att tänka på barn osv men självklart kommer d
ju tankarna när man är ny kär "Är detta någon man skulle kunna ha barn med" osv, och då blir jag så rädd av bara tanken att jag inte vet om jag vågar bli med barn igen. Alltså, att vara gravid i mina "drömmar" ger mig en så stor klump i magen så jag skulle kunna börja gråta direkt...
Det jobbigaste med allt detta är att jag tycker det ibland blir värre med att tänka på allt som hänt än vad det varit innan.
Nja, jag har ju aldrig fött vaginalt, det blev ju akutsnitt både med Edvin och Eira, så det blir minst planerat snitt den här gången. Planerade snitt utförs ju mellan vecka 37+0 och 39+0, så jag har fått snittid däremellan (hemligt för andra så länge vi kan hålla det).
Den psykiska biten är jobbig för mig den här gången. Jag har svårt att ta till mig att vi ska få en bebis med oss hem och att den ska kunna klara sig utan kontroller... Jag har ju blivit sjukskriven på 50% för den psykiska biten och har idag fått det bekräftat av läkaren att hon skriver intyg på 50% sjukskrivnign fram till dagen innan det planerade snittet. Fysiskt mår både jag och barnet helt perfekt (fast jag har lite foglossning och går som en anka pga det).
Roligt för dig med en ny, förhoppningsvis trygg relation!
Jag hade efter edvin skräcktankar i många år om att ens försöka bli gravid igen, men en dag bara bestämde jag mig för att att jag var tvungen att försöka igen (min man var nog redo långt innan jag).
Sedan, när vi miste Eira, kände jag att jag var tvungen att försöka på en gång igen eftersom jag inte är purung (jag fyller ju 39 år om några månader). Jag brukar säga att vi inte vågade försöka med den här och då tror folk att vi "råkade" bli gravida, men det är helt enkelt så att vi försökte
trots att vi egentligen inte vågar...
Det har varit en påfrestande graviditet den här gången eftersom jag precis hela tiden har gått och oroat mig för ytterligare en EPT och att inte få komma hem med något barn öht. Att eventuellt behöva klara av en ny neotid har inte skrämt mig, det vet jag ju att jag klarar av med min underbare man som stöd. Att jag i princip är fullgången innebär ju dessutom att jag har varit gravid under så lång tid eftersom det inte var så länge sedan jag var gravid med Eira...
Emmy K skrev 2011-02-08 17:01:25 följande:
Nu kan ni se lite kul bilder från vår resa till Stockholm. Gå in på bloggen :)
Och vad lika du och din syster är

.
Välkommen alla nya!
Och tack för komplimangen om att jag stöttat andra under tiden som jag själv haft det svårt. Det är helt enkelt så att jag bara återgäldar det stöd som jag fått av alla andra. Kramar till er alla!