• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (Stressad student)

*Tandproblem; en hörntand som ilat hemskt och pulserar vid intag av varm mat/dryck och strålar upp i bihålan. Detta har dock försvunnit, men återkommit senast igår. Inte så illa som det var för. Har kollat hos tandläkare med röntgen; tanden ser kärnfrisk ut.

*Vattenansamlingar i kroppen.

*Bröstsmärtor

*Sömnproblem; tänker bara på vad jag borde göra istället för att sova, ligger och tänker på uppgifter jag fastnat på och hur jag kan lösa dem.

*Tappar ibland humöret

*Tappar aptiten, antar att jag har höga adrenalinnivåer som gör att jag inte känner hunger.

*Får i de värsta perioderna dålig hy, blir torr och får blemmor/finnar.

*Livlöst hår.

*Dålig i magen.

Kan säkert komma på mer...

• Anonym (Stressad student)

Just det, det värsta: koncentrationssvårigheter. Svårt att ta till mig information, blir som ett pucko ibland och kan bara inte tänka rationellt Skrikandes

• Anonym (Knäckt)

Förutom min vidriga yrsel jag haft i 2 år. Så spänner jag hela kroppen i vissa lägen.. Biter ihop också. Kommer på mig själv fler ggr att jag spänner mer eller mindre hela kroppen. Ibland tycker jag att jag inte kan andas utan måste då "hjälpa" mig själv.. Känns precis som att jag inte andas automatiskt längre.. Och när jag väl ska dra ett djupt andetag så känns de som att det tar "stopp" . Svårt att förklara... Jag har även svårt att ta mig ut, träffar inga vänner längre.. Orkar inte :( min yrsel tar död på mig.. Varenda jävla dag från att jag slår upp ögonen på morgonen så kommer den :( någon mer? Någon som bor i närheten av Uppsala förresten?

• Anonym (svårångest)

Någon mer än jag som får dom flesta mystiska symtomen på kvällarna?

Jag har mått hur bra som helst hela dagen men nu på kvällen brakar det loss.

Feberkänsla (ingen feber)
    Illamående
    huvudvärk
    Yrsel
    tungt att andas
    trötthet
    Bröstsmärta

Dessa har jag fått nu på kvällen. Det är så himla jobbigt!
    Förstår inte varför det nästan bara kommer på kvällarna. Känner mig varken stressad eller psykiskt påfrestad överhuvudtaget.

• Anonym (svårångest)
    Anonym (Knäckt) skrev 2013-05-29 22:13:37 följande:
    Förutom min vidriga yrsel jag haft i 2 år. Så spänner jag hela kroppen i vissa lägen.. Biter ihop också. Kommer på mig själv fler ggr att jag spänner mer eller mindre hela kroppen. Ibland tycker jag att jag inte kan andas utan måste då "hjälpa" mig själv.. Känns precis som att jag inte andas automatiskt längre.. Och när jag väl ska dra ett djupt andetag så känns de som att det tar "stopp" . Svårt att förklara... Jag har även svårt att ta mig ut, träffar inga vänner längre.. Orkar inte :( min yrsel tar död på mig.. Varenda jävla dag från att jag slår upp ögonen på morgonen så kommer den :( någon mer? Någon som bor i närheten av Uppsala förresten?
    Precis likadant som jag. Det tar snart död på mig!

Alla vänner försvinner. För att den här jäkla stressen/ångesten håller mig instängd.

Jag har allt det där du skriver. Yrsel har jag vareenda dag. Nästan hela tiden. Såfort jag slår upp ögonen så kommer den sakta tillbaka. Även det där med andningen. Väldigt skrämmande faktiskt. Ibland känns det som att man får tvinga sig själv att andas.

• Anonym (Knäckt)

Mm de är riktigt jobbigt. Hur länge har du haft de så? Mina besvär blir också värre på kvällen men yrseln sitter i exakt hela tiden. Och jag tror hela tiden att jag lider av någon sjukdom, har gjort undersökningar .. Många sådana! Allt ser bra ut. Kanske beror det på stress, ja vet inte... Jag tycker inte jag är speciellt deprimerad.. Om inte annat så har jag väl blivit det med tiden pga att gå såhär varenda dag. Vad ska man göra egentligen? Återigen har jag bokat tid med läkaren.. Den här gången ger jag mig inte. Jag vill veta... Har provat mediciner, kiropraktor, sjukgymnast, osv.. Inget hjälper. Och när dom gett mig medicin så har dom bara skrivit ut det, ingen uppföljning ingen kontakt alls med någon "kunnig" . Känns som att de här inte tas på allvar. Undrar hur länge man orkar egentligen... Vågar knappt gå till doktorn heller.. Vet att jag kommer sitta där i väntrummet med yrsel o må skit :( rädd är jag .. Minst sagt.

• Anonym (Allt!!!)

Hej!

Har haft dessa symptom.

Svårt att svälja, yrsel, ont i hela kroppen, tryck vid bröstet, hjärtklappningar, huvudvärk, domningar i armar och ben, kalla fingrar och fötter , ont i käkarna och torr i munnen, ont O magen, illamående, feberkänsla och svårt att andas!

Led av riktigt svår panikångest men nu är det bara yrsel och bröstsmärtor kvar!

• Anonym (Allt!!!)

Glömde svettningar, klump i halsen, och även stickningar lite här och var!

• Anonym (Ocksåallt)

Som "Allt!!!" skriver ovanför mig känner jag igen mig i just - allt.

Yrsel, illamående, overklighetstankar, hjärtklappning, stickande/domnande i kroppsdelar (detta även om jag inte hyperventilerar), dödsångest, orolig mage, svettningar, svårt att svälja, svårt att andas, tappar fokus, svimningskänsla, kalla kårar, tryck över bröst och just nu - huvudvärk.

Är ganska fascinerad på ett sätt att huvudet kan spöka med en så mycket genom att ge en dessa symptom vid ångest. Det är ganska otroligt. Men det är något som jag inte ens önskar min värsta fiende att behöva gå igenom.

• Mizzii

Ingen som har hypokonderi kännslor att ni oroar er för allt att ni tex ska ha den ena eller den andre sjukdommen osv?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?