• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (stressad mamma)
    Anonym (krasch) skrev 2013-06-08 23:06:23 följande:
    När jag gick in i väggen för några månader sen fick jag

muskelryckningar, (bak vänstra låret samt vänstra biceps) till och med så att det till slut gjorde jätteont i muskeln!
    Klump i svalget,
    jätteont i övre delen av magen,
    hårt tryck över lungorna så jag fick tunnelseende och trodde jag var döende,
    ena foten svullnade,
    starka overklighetskänslor.

Nu är jag dock på väg tillbaks men jag märker att vid minsta lilla negativa stress svullnar det upp i svalget och det sprids en jätteobehaglig känsla i kroppen. Självklart har jag en lång väg kvar att gå för att komma tillbaks till mitt egna jag, men jag märker att det är på rätt väg och det är jätteskönt!

Jag har haft depression och ångest tidigare men inte såhär kraftigt som denna gång. Nästan otäckt hur psyke och kropp hänger ihop!
    Låter precis som mina symptom. Jag kan också plötsligt känna mig jättekonstig och orkeslös...kan inträffa i de mest märkliga situationer. Senast var jag hemma hos mina föräldrar och kände mig jättelugn, ändå inträffade det. Ibland undrar jag om jag har en tumör i hjärnan som pressar på någonstans så att jag beter mig så här konstigt. Jag har egentligen ingen anledning att oroa mig, ändå förstör jag mitt liv med detta :(. Jag har också fått ont i vaderna och darrningar i händerna, speciellt ena handen börjar ofta darra vid vila...väldigt obehagligt. Jag har fått en del hjälp hos en massör som håller på med OrtoBioNomi-behandling. Han har hittat många låsningar i min kropp som ju uppstår när man spänner sig, speciellt på nätterna. Jag hade väldigt ont i ena sidan under ett halvår. Var (förstås) livrädd för cancer men han hittade en punkt som han fixade till och sedan försvann det. Rekommenderas!!
  • Anonym (Hypokondriker?)
    Anonym (krasch) skrev 2013-06-09 13:22:51 följande:
    Oj ja det förstår jag! Ja för mig var det också så att många saker hände samtidigt och jag pallade helt enkelt inte det... ja hoppas det blir bättre med lite magnesium för dig också Och att du får möjlighet till egentid också. Det är skitviktigt just för att kunna ladda...
    Magnesium har dessvärre aldrig funkat för mig, jag har provat olika doser. Jag tror att det är placebo som gör att vissa upplever förbättringar, men man vet aldrig
  • Anonym (yrr)

yrsel, tappat håret, illamående. svårt att fokusera mig. synen försämrades
    en hård klump i magen.. utmattat .. var tvingad att ha mina fötter liggandes över en stol för att det skulle fungera bra. var konstant varm svettig..  

• Anonym (svårångest)

Någon som har lite tips om hur man kanske kan få bort de här jäkla symtomen? Detta förstör mitt liv!

Kan inte leva normalt längre. Saknar det livet jag hade! Inte har jag fått njuta av mitt nya liv tillsammans med min sambo och vår fina lilla son.. Blir galen på det här! Får ingen hjälp heller!

Vad kanske kan funka? Vad har funkat för er andra här inne?

• Mandel

Det allra tydligaste tecknet jag varit med om är att det känns som om jag sprungit 1 mil när jag bara svarat i telefonen och det varit jobbrelaterat. 
    Kunden som ringde var bara glad och trevlig och ingen kund har någonsin varit otrevlig mot mig, men när vi glatt pratat i 1-2min och sedan lagt på kunde jag inte stå på benen för jag hade ingen ork kvar och det var till och med så jag andades häftigt som efter att jag sprungit...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • lunaria
    Anonym (yrr) skrev 2013-06-10 16:40:03 följande:
    yrsel, tappat håret, illamående. svårt att fokusera mig. synen försämrades
    en hård klump i magen.. utmattat .. var tvingad att ha mina fötter liggandes över en stol för att det skulle fungera bra. var konstant varm svettig..  

Du har inte kollat upp dina sköldkörtelvärden?? de symptom man får är nämligen helt klart de du beskriver om man har överproduktion av sköldkörtelhormon + att man får mycket ångest!
  • lunaria

Jag har problem med ångest o stress. får alla möjliga symptom eller stressrelaternade sjukdomar som problem med magen, migrän, ont i kroppen, glasbubblekänsla, stel i leder, ont i ryggen, andnöd mm. min allergi är troligen orsakad av stress också..

magnesium har jag tagit i perioder. vet inte varför det är så svårt att komma ihåg att ta mina vitaminer o liknande, men det är väl för att de inte får plats i dosetten . men jag mår bättre av det iaf när jag kommer ihåg de.  

• Anonym (? 2)
    Anonym (Hypokondriker?) skrev 2013-06-10 16:35:29 följande:
    Magnesium har dessvärre aldrig funkat för mig, jag har provat olika doser. Jag tror att det är placebo som gör att vissa upplever förbättringar, men man vet aldrig
    Nja, till viss del kanske. Men vitaminer är väl alltid bra och det finns ju kopplingar som är fullt rimliga mellan stressade muskler och magnesuimbrist.

• Mizzii

KAn man ta mgnesium utöver om man tar en sån där brustablett multivitamin kvinna?

• Anonym (? 2)
    Mizzii skrev 2013-06-11 11:16:40 följande:
    KAn man ta mgnesium utöver om man tar en sån där brustablett multivitamin kvinna?
    Jag tror man kan överdosera magnesium, så du kanske ska kolla med vc om de kan kolla dina värden först.
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?