• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • HOA
    MEW skrev 2013-06-03 19:20:46 följande:
    Men det här är ju inte klokt !!!!!! ALLA skriver ju om exakt de symtom som man får när kroppen inte orkar med mikrovågor och trådlös teknik längre. Jag säger inte att man inte kan ha ångest av andra skäl också men dessa symtom som beskrivs är klockrena !
    Vi som är känsliga för strålning ser ju hela tiden hur folk omkring oss drabbas mer och mer av samma symtom som vi har !! Det här med spänninga i käkarna är också så typiskt. Hur har ni det med närminnet och koncentrationsförmågan ?  Sömnproblem, depression, aggressivitet, hjärtstörningar av olika slag, utmattning, magproblem och matsmältningsproblem?Huvudvärk, och en hel del annat också.DNA kan skadas och förstöras.  Eftersom mikrovågor skadar på cellnivå så är det den svagaste länken som brister först. Men Nervsystem, immunsystem och hormonsystem är hårt utsatta. Många får sämre närminne efter att ha installerat  WiFi.
    Även om det är "vanlig" stress så släng ut allt trådlöst. Det belastar kroppens system enormt. Och symtomen kommer smygande så det är svårt att se sambanden. Sen har vi industrin och myndigheterna som ljuger om riskerna. Kolla forskningen. Den som inte är finansierad av mobilindustrin. Googla på :Bioinitiative Report , Vågbrytarna, och www.monanilsson.se länken forskning. Eller www.maxicom.se klicka på strålningsrisker.
    Vet att det här inte är populärt att tala om. Alla älskar ju sina smartphones. Men är det värt det ? Det är ju behov som är skapade av industrin för att dom skall tjäna pengar. Dom skiter i om vi blir sjuka.
    Ni har i alla fall möjlighet att ta bort en del och kolla om det blir bättre. Kan bli bättre på en gång eller ta några veckor. Önskar er alla allt gott.
    Mitt i prick! Håller verkligen med dig. Tyvärr är det väldigt svårt för de flesta att ta till budskapet. Strålningen är det mest akuta hälsoproblem vi har idag.
  • Anonym (stressad mamma)
    MEW skrev 2013-06-03 19:20:46 följande:
    Men det här är ju inte klokt !!!!!! ALLA skriver ju om exakt de symtom som man får när kroppen inte orkar med mikrovågor och trådlös teknik längre. Jag säger inte att man inte kan ha ångest av andra skäl också men dessa symtom som beskrivs är klockrena !
    Vi som är känsliga för strålning ser ju hela tiden hur folk omkring oss drabbas mer och mer av samma symtom som vi har !! Det här med spänninga i käkarna är också så typiskt. Hur har ni det med närminnet och koncentrationsförmågan ?  Sömnproblem, depression, aggressivitet, hjärtstörningar av olika slag, utmattning, magproblem och matsmältningsproblem?Huvudvärk, och en hel del annat också.DNA kan skadas och förstöras.  Eftersom mikrovågor skadar på cellnivå så är det den svagaste länken som brister först. Men Nervsystem, immunsystem och hormonsystem är hårt utsatta. Många får sämre närminne efter att ha installerat  WiFi.
    Även om det är "vanlig" stress så släng ut allt trådlöst. Det belastar kroppens system enormt. Och symtomen kommer smygande så det är svårt att se sambanden. Sen har vi industrin och myndigheterna som ljuger om riskerna. Kolla forskningen. Den som inte är finansierad av mobilindustrin. Googla på :Bioinitiative Report , Vågbrytarna, och www.monanilsson.se länken forskning. Eller www.maxicom.se klicka på strålningsrisker.
    Vet att det här inte är populärt att tala om. Alla älskar ju sina smartphones. Men är det värt det ? Det är ju behov som är skapade av industrin för att dom skall tjäna pengar. Dom skiter i om vi blir sjuka.
    Ni har i alla fall möjlighet att ta bort en del och kolla om det blir bättre. Kan bli bättre på en gång eller ta några veckor. Önskar er alla allt gott.
    Anonym (svårångest) skrev 2013-06-03 16:22:22 följande:
    Jag är också för det mesta bara stressad över att jag eller någon i min  familj ska dö av någon sjukdom.

Har du samtal för det? Eller vad får du för hjälp?
    Jag får bara dessa symptom när jag oroar mig så tror inte på mikrovågor i mitt fall...men om man har det konstant kanske man ska fundera på det...

Anonym (svårångest) skrev 2013-06-03 16:22:22 följande:
    Jag är också för det mesta bara stressad över att jag eller någon i min  familj ska dö av någon sjukdom.

Har du samtal för det? Eller vad får du för hjälp?
    Jag har testat kbt på vårdecentralen men det hjälpte inte. Jag läser nu böcker och ligger på spikmattan som brukar hjälpa mig att slappna av. Jag har tankar på att ta kontakt med en "riktig" psykolog och se om det kan hjälpa mig. De på vc här som håller på med kbt har bara gått någon kurs så det känns inte så seriöst.

• Anonym (? 2)

Ingen som kan svara på min fråga?

Anonym (? 2) skrev 2013-06-04 06:52:21 följande:
    Ingen som kan svara på min fråga?
    Muskelryckningar har jag haft till och från. Ofta kommer det när jag vilar. Om man spänner kroppen mycket (som man gör vid stress) blir det lätt muskelryckningar i vilande läge. Jag har frågat läkare om muskelryckningar och det är visst väldigt vanligt och nästan aldrig tecken på något farligt. 
  • Anonym (lena)
    Anonym (stressad mamma) skrev 2013-06-03 22:19:32 följande:
    Jag har testat kbt på vårdecentralen men det hjälpte inte. Jag läser nu böcker och ligger på spikmattan som brukar hjälpa mig att slappna av. Jag har tankar på att ta kontakt med en "riktig" psykolog och se om det kan hjälpa mig. De på vc här som håller på med kbt har bara gått någon kurs så det känns inte så seriöst.

alltså jag har nog testat alla möjliga sorters behandlaringar, o då även KBT.... hjälpte inte ett skit!
    Nu har jag gått i psykodynamisk psykoterapi i några år... och har fått livet tillbaka :)
    Anonym (stressad mamma) skrev 2013-06-04 09:02:05 följande:
    Muskelryckningar har jag haft till och från. Ofta kommer det när jag vilar. Om man spänner kroppen mycket (som man gör vid stress) blir det lätt muskelryckningar i vilande läge. Jag har frågat läkare om muskelryckningar och det är visst väldigt vanligt och nästan aldrig tecken på något farligt. 
    Inne på denna sidan kan man läsa om massa olika symptom och så här står det om muskelryckningar:
    http://symptomen.se/symptom/muskelryckningar/
    Jag frågade min läkare om just ALS (eftersom det är en skräck jag har...som jag vet att många här inne delar med mig)  och enstaka muskelryckningar har absolut inget med ALS att göra. Det kan istället börja med att man helt förlorar känsel i en hand och förloppet går ganska fort och man blir hela tiden sämre och sämre...det är alltså inte något som kommer och går... ALS är ju dessutom extremt ovanligt men så grymt att man som hypokondriker ofta har skräck för just detta...jag har dock hört att man börjar närma sig ett botemedel...hoppas!
  • Mizzii
    Finns det NÅGON är inne som sen ni fick panikångest blivit mera kännslig? Alltså tex lättare gråtfärdig eller blivit mera sur/Lättare arg???

Och någon som är ljus och ljud kännsligare? 
  • Anonym (kandetvaraså?)
    Mizzii skrev 2013-06-04 09:54:32 följande:
    Finns det NÅGON är inne som sen ni fick panikångest blivit mera kännslig? Alltså tex lättare gråtfärdig eller blivit mera sur/Lättare arg???

Och någon som är ljus och ljud kännsligare? 
    Jag tyckte jag grinade för allt innan, men nu är det värre. Och det räcker med att mannen säger en sak fel så blir jag tokarg. 
  • Mizzii
    Anonym (kandetvaraså?) skrev 2013-06-04 09:56:40 följande:
    Jag tyckte jag grinade för allt innan, men nu är det värre. Och det räcker med att mannen säger en sak fel så blir jag tokarg. 

Jo men samma säk här. Ibland känner jag mig som jag gjorde som gravid att man började stortjuta av att bara se en kattunge tex....
    Och mitt temprament har blitt mera hetsigare 
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?