scharlotta skrev 2010-01-25 13:49:24 följande:
Jag sitter här och läser om alla underbart tappra änglaföräldrar och föräldrar till svårt sjuka barn, det gör så ont i hjärtat. Jag kommer på mig själv att tänka "hur klarar de av det?", men svaret är alltid detsamma, vad har man för val? Jag tänker inte på att andra kanske tänker så om mig, jag är ju också en änglaförälder. Jag har aldrig tyckt synd om mig själv, men jag sitter ändå och tycker synd om alla er. För även om jag inte tycker att det är synd om mig, så önskar jag att ingen annan ska behöva gå igenom något liknande. Mitt hjärta skriker för varje barn jag läser om..Tänk vad man måste leva med, och hur man anpassar sig efter alla situationer, även de allra jobbigaste. De situationer som känns helt omöjliga när man står utanför, och när man befinner sig mitt i kan det kännas ännu mer omöjligt, men man gör så gott man kan, gör det jobbiga till vardag. Och efteråt kan man se tillbaka och tänka på hur man faktiskt tog sig igenom det där fruktansvärda som man aldrig trodde skulle hända en själv.. Många kramar till alla er!
Jag fick tårar i ögon när jag läste.
Ja, vardagen är svår,speciellt när man som vi i vår sits, ovissheten
Lider med er som förlorat era små. Kommer på mig i vardagen,att jag har också varit där. Förlorade mina tvillingar i vecka 21 :(
Så många år sen, men känns än....
Måste instämma, att jag tycker inte iheller synd om mig, utanför alla andra som får lida.
Kram på er