scharlotta skrev 2010-01-21 11:32:37 följande:
Jo, för oss är det också 25% risk. När vi fick diagnosen så gjordes en hudbiopsi på Theo som är skickad till Holland, det kan ta allt mellan 3 månader och 3 år att få provsvaren. Det kan ta ännu längre än så om han har en mutation som aldrig upptäckts förut.. Vi vill också ha fler barn, om jag blir gravid nu så går det att ta reda på om barnet är friskt eller inte, men det tar så pass lång tid att om det skulle visa sig att det har samma sjukdom så skulle det li en abort i vecka 18 eller så.. Vi känner att vi inte skulle klara av en så pass sen abort, så vi väntar hellre.
Ja det är samma för oss. De har hittat många gener o det går framåt i forkningen. Men vi vet inte om det någonsin kommer att hitta just våran. Jag har en tremenning i USA som fick en dotter 02 med samma sjukdom, som också avled senare. Så forskarna har tre barn i samma släkt att forska på.
Man förstår nog inte riktigt hur svårt det är att hitta den. Men jag tycker att inte skulle kunna vara s svårt när det är så många i släkten...
Han även en avlägsen släkting som har släktforskat en hel del o han har hittat många barn långt tillbaka i tiden som troligtvis dött av samma sjukdom.
Otäckt tycker jag.
Men jag blir så otroligt ledsen o jag får ingen ro i kroppen.
Men jag vet att jag kommer inte att sätta ett till barns liv på spel. O sen vill jag inte att mina andra barn ska behöva gå igenom detta igen. Våran Emilia har tagit detta jätte hårt.
Det som också göra mig så sorgsen är att Emilia vill så gärna ha ett till syskon. Hon frågar mig flera gånger i veckan när hon ska få ett syskon. Det är lite svårt att förklara en sån sak för en 5 åring
Schalotta- Har ni fler barn?