Primrose skrev 2010-08-24 15:50:08 följande:
Jag har legat litet lågt i ett par veckor. Väntar in mitt missfall. Något underligt hände i går, dock. Jag har ju varit på två VUL tidigare, i v. 7 och v. 8. I v. 7 såg gyn en knappt 8mm stor hinnsäck och antydan till gulesäck men inget foster. I v. 8 syntes bara hinnsäcken som var 12mm. I går (v. 10) såg hon en hinnsäck på 15mm, en gulesäck och ett foster (3,5mm)!
Jag, som hade fått intrycket av att det var en sk ofostrig graviditet (där embryot först finns men sedan återbildas) får nu veta att det finns ett foster och att det kanske levde vid det första VUL:et. Det syntes ingen hjärtaktivitet i går så fostret dog säkert för flera veckor sedan, men litet osäker blir man. Inte minst för att hon mätte väldigt konstigt vid mitt första VUL då jag väntade min son. Jag vet inte om det är någon idé att jag vänder min någon annanstans för ett ytterligare VUL (för att höra någon annans åsikt). Jag har faktiskt fortsatt att ta en progesteronvaggis om dagen ( i stället för två) sedan v. 7, för att jag ville ha ett VUL till innan jag slutade helt. Trombyl har jag inte tagit sedan v. 7. Min gyn sa flera gånger i går "vad konstigt att missfallet inte sätter igång", men det är ju inte särskilt ovanligt att det dröjer även när fostret har dött tidigt, vad jag vet. Det är litet underligt att hon inte känner till det, tycker jag.
Nu har jag i alla fall en ny tid hos henne om två veckor. Jag vill helst inte gå igenom skrapning och medicinsk abort är det försent för enligt gyn. Jag funderar på om det faktum att jag har tagit en vaggis om dagen kan försena missfallet?
Det var det spontana jag kom att tänka på. Porogesteronet skjuter ju upp blödningen. Jag åt Progesteron när jag fick konstaterat att embryot ett växt som det skulle. Funderar...har för mig att det tog minst en vecka från det att jag slutat med prog. till blödningen kom. Tycker du ska sluta med det direkt så kroppen kan stöta ut det som skall. KRAM!