Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Anyah skrev 2010-08-27 11:31:14 följande:
    Tack så mycket.
    Jag känner mig mycket nöjd med resultatet även om jag är lite spänd på siffrorna från KUB. Men läkaren var så väldigt tydlig med att han tyckte att allt såg så bra ut och gratulerade oss till ett bra jobb. Flört Jag upplevde honom som väldigt seriös och tror inte att han skulle säga för mycket.

Ska du göra NUPP/KUB på måndag eller vanligt UL? Det är verkligen en känsla att få se de små på skärmen. Att få höra hjärtljudet också som vi fick igår var också fantastiskt.

Kram
    *svävar på små rosa moln*
    Jag fick ju ett lätt psykbryt häromdagen och ringde akut till BM för ett VUL. Måste bara se så att allt är OK. Har lämnat blod till KUB.n och ska göra NUPP:n den 8 sep och då får jag det totala svaret i handen. *ont i magen'*

Men jag är så glad över att se dig på himlen svävandes omkring på ett rosa moln. Nu kommer allt gå bra
  • Happiness
    asat : vad ledsen jag blir för er skull. Vi låg ju så nära varann också på listan....men jag tycker inte du ska ge upp än. Gör VUL:t på måndag.

Vet du??? Mirakel har hänt....massor har blött och sen ser dom hjärtat picka där. Jag önskar ni får behålla detta av hela mitt mitt hjärta. KRAMAR i massor
  • Happiness
    mariatösen skrev 2010-08-29 10:42:02 följande:
    Har bestämt mig nu för att köpa blutsaft, dricka upp halva flaskan och sedan får det fan sluta blöda! Orkar inte åka in till sjukan och känna mig ynklig längre! Dottern klagar på hur deppig jag varit i 3 veckor nu. Enough is enough!
    *Massor av styrka till dig- GO GIRL * Kramar!* Snart är det ÄL igen....*kram igen*
  • Happiness

Tycker ni som blöder ska åka in pronto....jag menar det är ju det sjukvården är till för och då speciellt gyn . Något måste de som jobbar där ha att göra.

Jag "stör" ju sjukvården hela tiden. Imorgon är det "oros-VUL:t" som gäller. Den 2 är det BM-dax igen! Ligg på dom!

• Happiness
    asat: så fruktansvärt orättvist och onödigt. Livet och ens tankar blir ett enda virrvarr och kaos. Jag kunde inte tänka en redig tanke. Låt det vara så. Gå i dvsla et tag och gör bara det allra nödvändigaste. *kramar om dig*

Tesked: Nu har inte jag läst så noga vad du skrev om hjärt ljud. *står mellan koldolmar och barn* Men jag var hos landstingsläkaraen som hade en helt vanligt kass gammal ultraljudsmaskin i vecka 5+ 3 tror jag det var. Jag såg hjärtverksamhet då. Det blippade och blinkade klart och tydligt på skärmen. Men det kanske inte var det du skrev om. Rätta om jag felar.

Idag har jag varit och stört sjukvården . Mycket nöjda både jag och sonen. Han fick vänta utanför. Läkaren passade på att ta cytolog prov. Det är väl inga problem med att ta det i vecka tolv va? Litar inte på läkare. Frågade om jag fick med en bild och det gjorde hon tydligt att det var minsann väldigt ovanligt att få det. Snålt!

Då förklarade jag för henne att ni kanske ska börja med det då. Speciellt för de som haft MA/MF, som visuellt stöd för hjärnan. Man vill ju gärna kunna knyta an till barnet när det väl är fött. Att de inte fattar den psykologiska aspekten. Demon. Nu kan jag titta på den fina bilden och hjärnan blir tvungen att sakta acceptera att jag faktiskt är gravid och sluta upp med försvarsmekanismerna.

Knodden vispade vilt med armar och ben. Haha det var komiskt! Så det är allra högsta grad levande. Nu ska jag bara få resultatet från KUB:n den 8 sep för att se så den inte har någon kromosom skit. Sen är det fritt fram för glädjen Den var 5 cm och enligt den mätningen är man alltså i v 11+5. Andas ut en stund! KRAM
  • Happiness
    mariatösen skrev 2010-08-30 19:51:13 följande:
    Grattis Hapiness! Ja visst är det viktigt att få vara lugn!!
    Och Sinnesro - skönt med postivia besked!

Andas nu lugnt tjejer!
    Tack Maria! Fint namn du har föresten *blink blink*
  • Happiness
    Tesked. Nu är det min tur att vara petig. Haha! När jag såg hjärtverksamheten var i graviditetslängd v5+3. Alltså det värdet kom inte efter mätning utan den tiden kom efter att jag visste exakt när jag hade ÄL. Inte för att jag brukar vara petig...men någon gång ska ju vara den första. Sen vet jag inte något om det är sällan man kan det eller inte. Det vet nog bara en som utför ultraljud ofta. Men det är ju absolut som du skriver hopplöst att bedömma graviditetsvecka genom att mäta det lilla riskornet. Det kan ju bli hur fel som helst.
  • Happiness

Lovar att hålla tummar Mamsie! det är som du säger oron ändrar skepnad. Något man maxoroade sig för ena dagen bleknar snabbt bort den andra. men jag tror på dina flytningar .

Är inte forskningen tydligare än så, gällande cytologprov och första trisemestern då är det ju ABSOLUT värt att ta. Fega sjukvården! Men det gäller inte surtanten från igår för hon grävde på som aldrig förr. Haha! har inte fått en liten spotting ens. Känns bra för hjärnan som annars skulle gå i spinn.

Mamsie: Går du på Aurora/östra? Lk. skickade en remiss dit åt mig igår.

• Happiness
    mamman0301 skrev 2010-08-31 12:17:21 följande:
    Hej får man hoppa med här, känner mig lite gammal i dom andra trådarnaFlört Jag är 38 år, har tre barn sen innan, det sista barnet har jag med min nuvarande sambo. Vi försöker få till en bebis till men det går verkligen inget vidare:( 13 månader har gått utan något plus på stickan. Vi har fått tid för utredning, vilket känns underbart skönt, samtidigt nervöst. Är det så att jag är för gammal, att mina ägg är kassa? Många tankar cirkulerar runt i skallen.
    Välkomnar gör även jag! Här känner man igen sig
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5