asat: så fruktansvärt orättvist och onödigt. Livet och ens tankar blir ett enda virrvarr och kaos. Jag kunde inte tänka en redig tanke. Låt det vara så. Gå i dvsla et tag och gör bara det allra nödvändigaste. *kramar om dig*
Tesked: Nu har inte jag läst så noga vad du skrev om hjärt ljud. *står mellan koldolmar och barn* Men jag var hos landstingsläkaraen som hade en helt vanligt kass gammal ultraljudsmaskin i vecka 5+ 3 tror jag det var. Jag såg hjärtverksamhet då. Det blippade och blinkade klart och tydligt på skärmen. Men det kanske inte var det du skrev om. Rätta om jag felar.
Idag har jag varit och stört sjukvården
. Mycket nöjda både jag och sonen. Han fick vänta utanför. Läkaren passade på att ta cytolog prov. Det är väl inga problem med att ta det i vecka tolv va? Litar inte på läkare. Frågade om jag fick med en bild och det gjorde hon tydligt att det var minsann väldigt ovanligt att få det. Snålt!
Då förklarade jag för henne att ni kanske ska börja med det då. Speciellt för de som haft MA/MF, som visuellt stöd för hjärnan. Man vill ju gärna kunna knyta an till barnet när det väl är fött. Att de inte fattar den psykologiska aspekten.
. Nu kan jag titta på den fina bilden och hjärnan blir tvungen att sakta acceptera att jag faktiskt är gravid och sluta upp med försvarsmekanismerna.
Knodden vispade vilt med armar och ben. Haha det var komiskt! Så det är allra högsta grad levande. Nu ska jag bara få resultatet från KUB:n den 8 sep för att se så den inte har någon kromosom skit. Sen är det fritt fram för glädjen
Den var 5 cm och enligt den mätningen är man alltså i v 11+5. Andas ut en stund! KRAM