Anyah skrev 2010-09-10 11:20:01 följande:
En fråga...
I vilken vecka kände ni första gången att barnet sparkade?
Skillnad från 1:a eller nästföljande barn?
Jag har ju nu gått in i vecka 15. Har inte känt något men i morse när jag låg i sängen tyckte jag att det var något som spratt till. Bortförklarade det med att det nog var tarmrörerlser. Men när jag var på jobbet senare kände jag samma känslan igen.
Kanske bara inbillning för att jag så gärna vill ha en bekräftelse på att allt är bra. har fortfarande inte kunnat släppa oron över MA trots att allt såg så bra ut vid KUB.-undersökningen.
Så kul att vi ligger så nära varann i tid. Trevligt att läsa om dina första sparkar....eller vad ska vi säga rörelser. Självklart var det det du kände. Härligt! Jag kände det redan i vecka 13 i förra graviditeten...men det var det ju inte många som trodde på. Jag tycker mig också nu känna några rörelser....men hitills har jag avfärdat det med gaser
Har kanske frågat om dina KUB siffror innan men jag gör det igen? Har du fått tid till RUL? Det är ju vårt nästa stora happening. Längtar dit. Tyckte du att du fick en bild av bebben på UL vid KUB:n? Jag fick en känsla av att jag hade ett livlig lite krabat. Han/hon spottade.....helt otroligt. Sen låg den och smaskade med munnen.
Tänk att allt är klart på våra små nu...nu ska allt bara fetta till sig och bli tjockt och mysigt.
KRAM