asap, hahaha, du får gärna berätta nu, vi åker ju ändå Jag har helt ärligt aldrig haft en längtan till Aten - eller andra storstäder för den delen (förutom Barcelona då :)) - sen jag bott i London har jag liksom blivit mätt.... Men under några dagar ska vi förhoppningsvis lyckas se akropolis och andra historiska platser, och så har jag letat fram områden i Aten som är mindre turistiska, där man kan hitta lokala restauranger och slippa fällorna Och så är ju resan i princip betald av grekerna själva
Elvira blev bättre även om hon fortfarande snorar och hostar, vi var på flygklubben hela helgen på öppet hus och de har hoppat hoppborg och ätit kakor hela helgen Men hon frågade i morse om hon fick ha pyjamasparty idag på dagis eftersom hon missade den förra veckan... inte lätt att förstå :(
Sterilisering kan jag faktiskt också tänka mig, jag vet att jag inte vill ha fler bebisar. Men vi får se! Har haft spiral sen jag var 16.......
Kaz; vi har pratat mycket med Alfred om det där också - att han måste försöka hitta någon i skolan som han gillar och litar på, som han kan prata med. Han har ju själv insett att vi inte är där. Det går också bättre, men vi balanserar fortfarande mycket mellan att säga ifrån själv, be om hjälp, och "släppa taget". Det känns lite som att Alfred ältar det som hänt (de som skrattade åt honom), särskilt när han är trött, och vi vet inte hur vi ska få honom att komma vidare utan att för den sakens skull ge fel budskap, att han inte ska prata med oss om saker. Tips?? Igår morse var han jätte trött och ville inte till skolan, allt var fel, han var ledsen.....Och igår efter skolan var han jätteglad och när jag frågade hur det gått var allt prima. Frågade också specifikt om de två pojkarna, han sa att det inte varit något. Imorse vid frukosten sa han dock att de hade retats i går, men han kunde inte svara på vad de sagt/gjort. Så vad ska man tro? försöker säga att vi gärna vill hjälpa honom men att då måste han säga som det är, och svara ärligt när vi frågar. Så nedrans svårt! Vill hitta några tips på roll-lekar eller så där man kan öva sig på att själv ta itu med problem när de uppstår - det är ju målet att han ska kunna lösa de små knutarna själv i alla fall.