30+ som fick första barnet 2006 *4*
Drutten, låter som en bra förlossning! Och som att syskonen gillar den nya medlemmen <3 Men jag förstår det där med logistiken, förhoppningsvis kommer ni snabbt in i det så det blir rutin.
PW, jobbigt - jag vet att jag var döfrustrerad när Alfred fortfarande inte kommit ur blöjan vid 3½ och bajsade och sa inget utan lät det vara kvar i blöjan och gegga ut sig. Då brast det för mig... vet att det inte är samma situation, men jag tror jag förstår hur du menar. Det är ju en balansgång mellan att inte pressa för mycket/ge dåligt samvete och faktiskt påpeka att det är viktigt att säga till och känna efter när man måste gå på toa. Inte lätt! Hoppas det löser sig snart!
GHP, härligt med en STOR tjej :)
Kaz, grattis till fasterskapet!!!
Och för er nyfikna, angående Tyskland.... allt är inte officiellt och på plats än, men jag kan viska lite tyst att vi kommer hem efter jul (Milla, inget skvaller på flygklubben än! ) Men vi har haft några riktigt tuffa veckor, puh! För att göra en lång historia i alla fall lite mindre lång:
Thorsten var ju på intervju i slutet av april och fick inte jobbet. 2½ månader senare blev han erbjuden tjänsten, och vi tackade nej. Vi hade ställt in oss på Tyskland och riktat all energi hit och jag ville ta ett beslut pronto, nu direkt. I mitten av juli åkte vi hem, lämnade barnen hos mormor och morfar och åkte till lägenheten för att måla, rensa i förråd, slänga och ge bort saker. Träffade två mäklare och valde också den ena. Sen en dag, efter två härliga dagar med barnen hos våra kompisar, kom vi tillbaka till lägenheten (utan barnen) för att fortsätta fixa. Då var det som om någon drog ned rullgardinen och jag kände mig bara ledsen. Har vi tackat nej till det HÄR? Ska vi bo i Tyskland, kanske tills barnen blir vuxna? Jag sa inget till T eftersom jag tänkte att jag bara var överväldigad av hela situationen, jag menar, vi hade ju tagit ett beslut. Men så på kvällen frågade han mig, om vi nu tagit rätt beslut och då brast det ju naturligtvis för mig - och honom också. Så tillbringade vi några dagar där med att stirra in i väggen, städa lite, diskutera livets stora frågor, gråta och skratta. Kollade om erbjudandet om jobb fortfarande stod öppet. Vi tog ett preliminärt beslut att flytta tillbaka, avbokade mäklaren och åkte tillbaka till Hamburg för att känna efter innan vi spikade det. Först kändes det dock inte så bra, för T var riktigt ledsen över att lämna jobbet här, han älskar sitt jobb och hans har en fantastisk chef. Jag ville ta tillbaka allt och säga att vi stannar här ändå....Men så skrev han till sin chef för att berätta att vi trots allt inte stannar och efter att ha fått svar på det och även träffat honom dagen efter, kändes det bra också för T. Chefen är en diplomatisk man som samtidigt som han säger att det är en stor förlust på institutet att han försvinner, också påpekar fördelarna med lektorstjänsten. Och de kommer ju att kunna samarbeta fortfarande. Så nu LÄNGTAR jag! Och vet ni, det var nyttigt och bra att tvingas prata om grundläggande men svåra frågor som vad som gör oss lyckliga, vart vill vi bli gamla, vad betyder vänner och familj, identitet, språk etc. Känns som att vi också kommit varandra närmre efter detta. Att Alfred skulle börja skolan här, ja så blev det bara, och så får han komma in i en ny klass i Sverige efter jul och då känner han några när svenska ettan börjar hösten -13.
Så nu vet ni! När papper är påskrivna blir det också mer officiellt :)