Hej allesamman!!
Jag vågar knappt gå in här efter två veckor semester och en vecka med häcken full, puh - ni skriver och skriver :) Tänker inte ens försöka läsa tillbaka allt jag missat, hoppas att jag inte missat någon meganyhet bara :)
Mandra - wohoo för opponeringen!! Det är kul dessutom! Den jag skulle opponera på då det begav sig var dock en katastrof, men det är en annan historia :)
Lilla V! Vi har samma med Alfred. Han ser fram emot skolan men förstår inte riktigt att han måste lämna sina kompisar, att de inte kommer med honom. Kommer att bli en jobbig avskedsfest när han har sista dagen tror jag......
PW: du är ju också SUPERpluggare!!! Hejja!
Tjejigt och killigt, här är det vääääldigt stereotypiskt för tillfället. Elvira leker visserligen lite Starwars men bara när hon får vara prinsessan leia. Och Alfred gillar alla färger - utom lila och rosa. Jag låter det bero, och hoppas att det hela jämnar ut sig. Men de blir ju så påverkade av andra barn, större barn nu.
Vår semester var fantastisk! Två veckor med härligt väder och två glada barn som växte 2 meter var. De kunde vara så självständiga och springa en del runt utan mig, massa andra barn, sena kvällar och glass i stora lass. Alfred var så stolt när han sa att han hittade från vårt hus till dens och dens hus och till lekplatsen. Och "mamma, jag äääälskar att vara utan dig!" med ett stort leende Ingen osäkerhet där inte
Nu när vi är tillbaka igen måste vi dock snart förklara att hans bästa kompis Antonio och Elviras kompis Marisol ska flytta till München (och min bästa vän här, deras mamma) . En kompis på dagis har också flyttat vilket han sörjer. Idag fick jag dessutom reda på av en i personalen att han troligen är svårt sjuk.... Det var nämligen inte helt klart om han skulle flytta tillbaka till turkiet eller vad som var orsaken, men till alla barnen har hon sagt att Kemal ska flytta och börja skolan. Så jag frågade i morse och eftersom han och Alfred är så tighta (känner dock inte föräldrarna så väl) - och hon berättade det där. Mitt hjärta gick sönder, usch.... Jag fick mammans nummer för jag ville fråga om han kommer på Alfreds kalas (han blev 6 förra veckan!!!), och passade på att fråga om vi inte kunde träffas så ungarna får leka någon dag. Så det gör vi nog nästa vecka. Ska inte fråga något, eftersom det inte är offentligt, får se om hon berättar något. Hoppas bara inte det är så illa som det verkade - men eftersom de tar ut honom från dagis så..... .
Nä, med det säger jag hej hej - min man som fyller år idag kommer hem snart, han har varit i Sverige en sväng.