Mandra, vilket kaos! All styrka till er! Och simning..... våra har heller inte lärt än och jag tänker hela tiden att det är dags...... Och mitt i allt Mandra, GRATTIS till huset!
Milla, krya på er !! Mycket sjuka :(
asap ; skinkorna
Gdhp, vi kör byxa/jacka, tycker själv att det känns mer praktiskt. Men det är ju skönt om hon VILL ha overall och det funkar!
Vår Aten-resa var härlig!!! Mycket kultur, bra väder, god mat och tid för OSS. Och det hade funkat jättebra med barnen här hemma, så allt prima!
Är lätt irriterad på en pappa på fritids. Hade jag inte sett honom på lekplatsen med sin dotter i helgen hade jag inte förstått vem han var först, men när jag såg honom gå fram till Alfred på skolgården tisdag kväll (var en kvällsaktivitet med alla ute) kände jag alltså igen honom. Han gick direkt fram till Alfred utan att presentera sig vare sig för honom eller mig och frågade om det var han som var Alfred och sen kom mer ur munnen som Alfred inte förstod (Han är heller inte tysk, svår brytning) . Han lät rätt arg och jag frågade vad det var frågan om. Han sa att hans dotter hade något blått märke på kroppen, som var "tillfört med våld" och hon hade sagt att Alfred gjort det. Med våld och med vilje. Jag frågade Alfred och han menade att han inte visste vad han pratade om. "Min dotter skulle aldrig ljuga! Man ska lära sina barn att våld inte är lösningen" etc etc. Eeehh?? Jag sa lugnt att ingen av oss ju varit där, och liksom han vill tro sin dotter måste jag ju våga tro min son. Och att om han gjort illa henne var det nog oavsiktligt. Våld är inget vi förespråkar och jag har aldrig upplevt Alfred ta till våld med vilje. Det betyder inte att det inte kan hända, men kanske bör man ta det liiiite lugnt innan man anfaller ett barn med anklagelser? Fråga fritids först? Hade det varit omvänt att jag frågat fritids, bett dem hålla ett öga, och vid upprepning pratat med föräldern. Till saken hör att den här tjejen följer Alfred överallt och Alfred kan tycka att hon är lite jobbig. Kanske kände hon sig avvisad? Ringde fritids idag och pratade med dem, och de sa att det oftast tenderar till motsatsen, att flickan kan bli fysisk och att de aldrig sett Alfred användda våld - hon blev väldigt förvånad.... Hon skulle ta upp med pappan att det bästa är att de börjar att prata med personalen - som ju faktiskt varit där, och att vi inte har något vi behöver bekymra oss över, att Alfred skulle vara dum mot någon alls. Så himla osmidigt av honom!