• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni07 > Härligt att hon är så bra att hon kan hjälpa dig

pyttis > Jo så blir det ibland för oss med. Att barnen har sitt trots och jag helt klart överreagerat man kan hoppas att man har en bättre strategi nästa gång samma situation inträffar.

assarp > Ja jag säger som dom andra. Du vet var en rimlig gräns går för dig, så svårt.. kan inte förstå varför du skulle få en lägre lön? eller ens ta det om det inte var så att du hade VÄÄÄRLDens bästa jobb med väääärldens bästa utsikter för avancemang och lönehöjningar inom snar snar snar framtid.
    Vänta du bara, snart pratar jag hr språket på riktigt så jag kan tipsa dig om 'hur dom ska tas'

Sara > Grattis på fördelsedagen igår till Julia! Hoppas den fortsatta dagen blev fantastisk för henne och er! Åh, 3 år.. det blir min lilla i februari..

kaz > Ha en supermysig resa!!

Drutten74 > Ja, morgnar är ett gissel. Min mamma som är psykolog, bara mamma med oss iof och sån tur är, hade krig varje morgon med min syster som ville ha rakt hår(hade lockar i form av korkskruvar) eller flätor (utan att kamma håret innan) och strumpor utan sömmar.. i över 1år. Stackars min mamma. Sånt kan få den bästa att tappa tålamodet ibland. Just det där med tidsapekten är svår på morgnar tycker jag, På em när jag hämtar barnen så kan jag tänka att jaja, vi softar hem. Kan alltid peta i dem en smörgås om middagen blir sen eller dyligt. Det löser sig. Menmorgonen så kan man ju inte riktigt låta saker ta sin tid på det sättet. Jag antar att övning ger färdighet. Jag är precis på samma sida som dig nu med lämningar och skola

malinkatarina > Åh, så tänker jag göra att det blir. Just nu känns det viktigt att förstå grunderna då socilologi är vårt huduvämne och läses i 3 terminer så vi får en fil.kand examen när vi är klara.
    Jag vill inte ögna genom saker jag vill förstå allt.. hehe.. men inser att det itne är hållbart i längden. Jaja, kul är det i alla fall. Hur går det för dig? Kan man få kika på nya sidan?

• Mandra

lia > Grattis grattis grattis!!

ville bara säga att jag fick svar från läkaren. De såg at tjag hade för hög puls och ganska många dubbelslag på ett dygn meeen de ojämna kurvorna var det inget de tyckkte var någon fara *phu*
    Ska gå på en stadig dos betablokerare ? fast det känner jag mig lite dubbel inför och så ville de också göra ett belastningstest för att ha kollat allat och inget missat.
    Så allt är troligast okej och jag är väl lite överansträngd men det kommer troligast ge med sig när jag kan stressa ner. Haha, stressa ner

För övrigt så fick Vilya ett myggbett precis mellan ögonen på näsroten i förrgår, natten mot igår så svullna hon ner över högerögat så det ser ut som en blåtira utan det blåa och natten mot idag så svullna hon mot andra ögat . Hon har ett ögonlock som går från ena ögat till andra.. de har liksom växt ihop och näsbenet är totalt utplånat mellan ögonen. Jag ringde nu på em baar för att kolla och då sa de att vi skulle ge henne clarityn i några dagar och vart det värre skulle vi återkomma snabbt för det fick itne svullna mer än det gjort.
    Hon har för övrigt inte reagerat på myggbett så de svullnad förut. Bara att det kliar i veckor och att hon kliar sönder sig.
    En överkänslighets reaktion får jag för mig , satte sig olyckligt och ögonens mjukdelar har ju en tendens att svullna upp.

• Mandra

Tack alla för info om myggbett, det har lagt sig lite till idag så vi skippade claritynen. Clarityn var den som barn under 6år fick ta sa dom.

Milla C > Du får en stor kram här inne också min vän Hjärta.KOmentar la jag i bloggen.

lia > Åh så spännande, redan på måndag? Wooow här går det undan Hoppas det blir superskoj och lite till.

malinkatarina > Jag kan inte hitta adressen till sidan, kan du länka igen? här eller i mail

Får jag ge en reflektion på sociologiskt tänkande och tolkningen av vårt konsumtionssamhälle som fick mig att svälja lite hårt och ilsket i skolan.
    Hur mycket reklam som riktar sig mot oss som mammor. Att vill vi vara bra mammor så ska vi välja just det och det tvättmedlet tex så att vi är en god och omtänksam mamma. För endast det bästa är ju gott nog åt våra barn. mao om vi inte köper det tvättmedlet så är vi ju en dålig mamma som inte väljer det bästa åt våra barn.
    Hur mycket gör vi inte och vet vi inte för att vi har ett medialt tryck på vad en god mamma är. Klart som korvspad att vi aldrig hinner stanna upp och vara mammor för vi kanske missar någon 'livsviktig' information om hur man är en bra mamma , eller hur förväntningarna på en mamma är. *grrrrrrrr* så arg jag blir.

• Mandra

m73 >  Ha! Vad gott att du fick svar sen vart det leder.. ja, det fick visst tiden utvisa. Åh vad glad jag är att du stått på sig. Men det är den där magkänslan man ska lita på när man är ärlig med sig själv!! bra gjort.
    Jag hoppas det växer bort eller hur man nu säger

Vi 4 > Jo jag måste verkligen prata med någon om betablokeraren. Det var bra att du sa det. Jag hade nog bara skitit i att ta den om jag ska vara ärlig och sen fortsätta med den här minimini dosen vid de tillfällen det blir så där obehagligt högt. Ligger på 160 i puls när det är som jobbigast och då tror man hjärtat är påväg ur kroppen nästan
    36-38§§ i konsumenttjänstlagen så kan du läsa om dina rättigeheter ang kontraktet, hur mycket de får överstiga från det ursprungliga kontraktet. Har ni gjort ändringar under resans gång så brukar saker bli dyrare. Men läs där, försök släappa det lite för det går ju faktist inte att lösa förens du har en slutfaktura med ALLA omkostnader spicificerade.
    Om ni inte kommer överrens och du anser att det inte gått rätt till så börjar man alltid med allmänna reklamationsnämden.
    De flesta orter har en konsumentrådgivare som man kan ringa och prata om dessa saker. Annars kan du fråga här så frågar jag sambon.
    Allt löser sig i slutändan. Ni kommer bo i ro med er fina familj i ett vackert hem ni valt. Viktigt att påminna sig om när saker blir mycket att  Allt löser sig alltid till det bästa i slutändan.
    Föresten, vad skönt att maken fick lite perspektiv på livet med er på sin resa. Jag hoppas på en spännande följetång för dig/er.

• Mandra

Vi 4 > Det dubbla? hoppas de informerat er på vägen då om att det blir så mycket dyrare med era ändringar. Låter mycket och jag kan verkligen förstå att du drar efter andan då. Vad bra att du har en bra konsumentrådgivare. Inte alla som vet att dom finns Blev visst jag som 'stating the obvious' igen.
    Fick veta att betablokerare kan vara bra om man har scenskräck. heh , kanske kan vara bra att ha när jag ska ha mina muntliga examinationer? så slipper jag puls och skaka av nervositeten
    Jag ska ta tag i det till veckan.

• Mandra

AssarP > Ja, jag kan ju inte låta bli att tänka tanken om att det är en organisation med växtvärk och de lätt glömmer annars viktiga saker som ett anställningsbevis/anställning/avtal för människorna som är anställda på företaget. Ingen som riktigt vet vad de har ansvar för och tyvärr så kan det komma viktiga saker i kläm som människor. Jag menar.. vad kan väl vara viktigare för var och en som individ på en arbetsplats än anställningen ?
    Blä, det är ju verkligen en tråkig downsida Och som ni påpekat, oerhört oproffsigt. Det positiva är ju att du kan ge det som feedback såsmåningom så andra inte hamnar i din sits.. OCh att organisationen har möjligthet att faktist växa i allt kaos och så småningom så blir det en ordning.
    Orkar du hålla ut så kan det bli jättebra. Vill du inte hålla ut så finns det såklart andra arbetsplatser och då blir det jättebra Och vill du hålla ut men det inte blir bättre så finns det ju även då andra arbetsplatser som det blir jättebra på.
    Kram till dig och jag hoppas du fått din önskade lön? När får du sånna svar? (fattar inte hur man kan erbjuda en lägre lön) Jag hoppas jag kommer läsa om lönebildning/ansrpåk och sånt såsmåningom. Tycker det är verkligt intressant.

pyttis > Jo, man önskar ju att allt ska vara bra och friskt me doch för ens barn. Min syster hade rör i öronen när hon var liten och förutom fetvadden i öronen när hon skulle duscha och mössa i snön så var det inte så bökigt när man kom in i det. Jag var 13år och tog hand om syster en hel del
    Tack för din input om betablokerare, jag har pratat med en läkare om det nu också och jag känner inte längre någon direkt oro runt det ås verkligen tack . Jag undrar dock om jag kan uppnå samma effek genom att se till att jag inte blir stressad och slippa äta medicin. Jag har spenderat så många år på så många mediciner att jag hälst passar på dom om jag kan ordna det på annat sätt.
    Jag ska grotta lite i det så får vi se. Jag äter dom numer när de rusar i alla fall. Men min till vardags höga puls kan ju bara en regelbunden medicinering komma åt om jag inte kan lyckas med något annat.

• Mandra

för övrigt så läser vi vetenskapsfilosofi denna vecka och det är ju en hel röra *snurrig*

• Mandra

Assarp > Ja, det känns ju ledsamt att det inte är med blommor och skumpa du berättar om din anställning. Att hela historien liksom tvättat bort det stora och fantastiska i det . grr
    Jättegrattis i alla fall till anställningen !! {#emotions_dlg.flower}Skål  Och jag säger som dom andra, du gör klokt i att titta efter annat under de premisser du hamnade i. Kanske dyker ett nytt drömjobb upp?! om de inte hinner 'skärpa' till sig och bli ett drömjobb innan.
    I min värld är det roligt att gå till jobbet.

pyttis> Vad härligt med dansen! och tråkigt att se barnen så lite.

juni 07 > Vilken fin tapet och vad du skräms! Ja du, hur gör man? doktorns order. Ta det lugnt, maken får väl jobba mindr eoch hjälpa mer kanske?

• Mandra

MillaC > Mår han bättre idag? Fick han lite hostmedicin? Jag är lika hålögd jag. Granfrun här uppe med en väninna, dom satt och drack vin och skrålade till agileras 'I am beautiful no matter what they say', tror hon hade en sån där tjejstund .. för att stärka sig. Hon har inte tagit tillbaka sin man (för den som minns henne och dramat) och hennes dotter var hos honom igårkväll.  Så hon passade på till halv två.. synd bara att jag behövde sova Obestämd.  Sen väckte barnen oss som vanligt 3 ggr.

Det går fint att ha barnen tillbaka på dagis MEN Vilya har fått sån separationsångest när jag lämnar henne och Tyra är trulig på dagis. Jag gissar att de är vana vid att alltid ha mig tillgänglig och gå korta dagar på dagis. Nu har ju sambon fått hämta och de går längre dagar på dagis så förändringarna ger sig väl bara ett uttryck hos dom. Blir säkert bättre så småningom men lite ont i mammahjärtat får jag av det. Vilya är som en klisterlapp och vinkar och vinkar tills  jag gått ur hennes synfält. Ner för hela gatan, lilla stumpan.

AssarP > Jag hoppas de kompenserar dig i tid när du faktist trivs i övrigt Tack för uppdateringen också.

juni07 > Tar du det lugnt? Är det en bra dag idag?

kaz > vad gott att frankrike blev bra!

• Mandra

Assar > Men fy så läskigt! Ta en alvedon? eller tror du att du behöver få det undersökt? Min mor ramlade en gång i rulltrappan i tunnelbanan. Pärmarna hon krampaktigt höll i och skyddade Förvånad klarade sig oskadda men hon var fullkomligt blåslagen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*