30+ som fick första barnet 2006 *4*
GHP - vilken är det?
GHP - vilken är det?
Måste man skriva en presentation?
Ok tack :)
En finne på kinden, tentaångest, drömmer om att sova till tolv och barnlängtan, känner mig inte en dag äldre än femton :D
Kaz - vi läste just Peter Pan, orginalversionen. Den var inte riktigt så rosenskimrande som de senare varianterna av den. Om någon undrar varför det bara finns barn runt Peter är det för att han dödar alla vuxna. Blodigaste boken på länge. V har jobbat hårt för att rationalisera bort allt hemskt och min fantastiska man har tagit hand om och följt upp allt men kanske inte att rekommendera. Vi har läst gummigutta också.
V kommer hem med nya böcker varje fredag som de lånar i skolans bibliotek, har ni något sånt?
När är de redo för Mio min Mio, Ronja och bröderna Lejonhjärta tror ni?
Milla C - förlåt att jag skrattar men vet du själv hur bra och svart din humor är ibland (på rätt sätt) ? Förstår att det suger men ditt sätt att uttrycka dig om regnet! Kram och jag hoppas att tisdag blir en bättre dag. Det är du så himla mycket värd!
Puss på er alla, önskar jag hade något bra att säga men just nu kämpar jag med just det, att se det bra.
Kaz - ja, haft en inte helt enkel vår. Synd att inte random företag ringt just mig för att just jag besitter just det de söker ;)
Asap - jo, pluggar igen om två veckor. I brist på jobb men intressant! Skönt att få något att göra och få använda sina små grå igen.
På plussidan är jag bekväm att köra bil och tänkte plugga teorin på allvar nu två veckor innan unit börjar. Körkortet känns faktiskt inte helt avlägset längre. På plus ligger också mannen, vi är bra på att vara lediga ihop :) och sista plusset går till en kväll fylld av tjejhäng. Har inte skrattat så mycket på länge som jag skrattat ikväll. Oj!, vad jag behövde det!! :)
Pw - vad fint du beskrev mig! Tack för de orden, blev tårögd. Du får jobbet som min referensgivare ;)
Asap - tack! :)
GHP - Ja det är precis det jag inbillar mig! Jag skulle få en restid på 30 min fram och tillbaka till unit istället för närmare 2 timmar om dagen, bara det! För att inte tala om att fler jobbmöjligheter öppnas. Många HR- jobb som kräver körkort. :)
Kaz - ah nej va tråkigt. Livet är verkligen lurigt :/
Vi5 - aj, lilla fina E. Det låter verkligen inte optimalt. T började idag och de är 32 i förskoleklassen totalt som i sin tur delas upp i tre grupper. (Totalt 180 barn i skolan 1-6)
Kan han definiera vad som känns tråkigt? Vad han blir så ledsen över? Är det allt det nya? Hur är utsikterna att byta till det mindre stället?
Vi 5 - åh, lilla vännen. Det är ingen i personalen som kan ta sig an honom lite extra så här i början? Så han blir trygg med att han är rätt och gör rätt? Det låter ju som det är väldigt mycket att hålla reda på. Tänker på min "stora" som också alltid är ängslig och som jag alltid oroat mig för. För ett knappt år sen var vi hos tandläkaren och plötsligt skulle hon röntgas (utan förvarning eller förklaring) och då blev hon arg, ställde tusen frågor för att förstå och ifrågasatte allt. Protesterade och krävde svar innan de ens fick komma nära henne. Plötsligt händer det, plötsligt blir de stora och säger stopp, tar kontroll över situationen. Lugnade mig mycket att se och jag berömde hennes agerande. :)
Nu kom jag också på att V vägrade släppa mig vid lämningarna på första skolan. Jag var tvungen att stå med henne i kön utanför klassrummet tills de gick in. Vi flyttade ju efter en termin och hon bytte skola mitt i fsk läsåret. På första stället uttryckte hon rädslor för liknande saker.
Vilken fin kontakt ni har med honom och vad bra han är att sätta ord på det. Jag tycker du/ni resonerar klokt runt det, jag lär mig mycket :) . Hoppas att det snart är mer överskådligt för honom.
GHP - va härligt! Klart du ska va stolt :)
Kram på er! Lite dålig på att skriva men jag finns här, i periferin.
Jättebamsegrattis till Ida!! Kan tänka mig det, att det blev mycket fnitter. :)