• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

PW - jag tror hon gillar det, inte bänt dagis en enda gång

• Mandra

Jo, lite stålkvinna är jag nog

Billabong- Fast idag orkade jag bara röja på förmiddagen och när jag lagat lunch tog det tvärstopp. Tjejernas sovrum blev klart igår sånär som på tak- och golvlister.
    Hehe, jo jag hade gärna gjort ett rum i taget men det luktade så dåligt att jag tårögt sa till mannen (när vi köpt huset) jag kan inte bo i detta.
    I tre veckor (knappt) innan vi flyttade in rev vi ut tapeter och golv i alla rum och målade alla tak med isolerfärg, färg som stänger inne doft och färg.
    Vi har lassat ner halva bohaget i källarrummen och resten står i vardagsrummet , där vi också sovit alla fyra sen vi flytta in för två veckor sen. Igår blev däremot tjejernas sovrum klart och dom ville så gärna flytta in direkt , jättehärligt :)
    Mitt och mannens sovrum är allt målat men vi har inga tapeter och inget golv lagt än.
    Vi är halvvägs färdiga med tjejernas lekrum också :) sen har vi bara hall, kök och vardagsrummet kvar haha
    Vi jobbar med ca två rum parallellt.
    Du har helt rätt, jag har tid nu, Tyra är stor och kan vara med på det mesta vilket underlättar helt klart. Jag tycker om att ha det fint omkring mig och det blir en drivkraft, jag älskar att måla och skapa fast istället för mina dukar gör jag vårt hem fint. Mest av allt, eftersom vi rev ut allt, måste vi bygga upp det. Kan ju inte ta hem folk alls, finns ingenstans att vara haha
    Det är roligt helt enkelt och jag har tiden såklart.

Drutten - jag surfade tapeter hemma, hittade några trevliga kollektioner som jag sen kikade på i butik för att få se dom live.
    Jag hållet med om fet där med

• Mandra

Där blev något tokigt, skulle skriva
    Jag håller med om alla tusentals val man ställs inför i butikerna. Bara att köpa spackel, hyllrad efter hyllrad. Färg var samma sak, hundratals val av nyanser, märken, blank eller matt vattenbadetaf eller nåt annat, vad är materialet man ska måls på osv osv. Allt tar sån tid bara att inhandla, ta ställning till och slutligen välja.

• Mandra

Kaz - va härligt att du faktiskt kom iväg sådär . Vill minns att din man åkt på klätterresor ett par ggr.

Drutten- jag säger som kaz, inte undra på att du är trött. Det är okej att kapa saker ur livet för att hålla huvudet över vattnet. Att göra saker ger förståss massor men det är liksom mer lyckokontot man fyller då än energikontot. Låter som du behöver fylla det senare. Går det att få färre uppvak på nätterna? Känner så igen mig i zombiemodet från förr.

• Mandra

Assar - ja hon har blivit vägd och mätt utan att vi fått veta något förens efter när V själv berättat ?!. Märklig känsla.

• Mandra

Siggan - oj, här behövs en tydlig markering. Kräv ett möte med pedagogerna där de får bevisa och berätta för dig vad för plan de har för att detta ALDRIG mer händer. Stryp ser jag allvarligt på och det hoppas jag dom också gör. Förstår att du är chockad.

• Mandra

Hej Lia och grattis! :)

Agronom - long time! Grattis tillgraviditeten.

Vi4 - åh, jag hållertummar och tår som aldrig förr

Konstaterade ikväll att det inte är hemma här än. Segt. Hoppas den känslan kommer jämt med att vi får ordning.
    Vi har rådjur harar och ekorrar i trädgården. Lite skillnad mot tidigare grannar , mcgäbgsmedlemmar, langare och tågstationen
    På onsdag blir Tyra fem år. Galet

• Mandra

Vi4- jag tror det är för att vi bor i lådor. Allt känns provisoriskt och tillfälligt, hemma och mysighetskänslan finns inte, det är inte mysigt än.
    Fast vi har nog aldrig haft så mycket besök som på sistone och folk stannar länge fast vi har gröna väggar med vita spackelfläckar, knappt med sittplats och glödlampa i taket i köket, haha så något måste ju finnas i atmosfären

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*