• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten > Tack , Ja det är skönt att veta att familjen sluter upp runt en när det behövs med tanke på att vi inte bor nära någon. Vi kan räkna de tillfällen vi haft barnvakt på ena handen i princip, sen barnen kom
    Och ja, vi blir nog med hus här till veckan. Vi är alla överens, bara papperna kvar faktiskt. Väldigt spännande, men MASSOR att göra på det. Fast det blir nog bra, vi vänjer oss vid den tanken mer och mer för varje dag i alla fall Planen var ett hus med liiiite, liiite, liiiite att göra på. Så det kan bli !

Gladhanna > Tack!

Assarp -> Tack! Ja det är dubbelt det där med att ha mammorna hemma men det har varit ovärderligt att ha en extra ryggrad de dagar ens egen har känts som gele. Hon är under utredning och vi hoppas bli klokare längst med vägen.
    Ja, så gör vi med synkar en eller två ggr i veckan, plus en familjekalander som hänger på sidan av kylen där alla hans resor hit och dit skrivs upp tillsammans med allt annat. Heh, livspusslet ja.

• Mandra

Jag tycker nog att Tyra mår okej efter omständigheter. Denna vecka har hon varit halvtid på dagis och det har funkat fint för henne . Själv känner jag att det är lite splittrat. Imorgon kommer nästa hemtenta ut och vi skriver den till nästa fredag samtidigt gör vi intervjuer på fm med start imorgon för c-uppsatsen och till ett hämtar jag Tyra. När ska jag skriva tentan? Haha, måste skratta allt löser sig men det ser lite småsvårt ut nästa vecka, lite tajt.
    Tack för era tankar och kramar.

Hanna va mysigt det låter!

Assar - åh simskola. Jag skäms att jag inte lärt barnen simma än. Dom måste också sättas i simskola.

Milla - huga, tunga sjukmånader för er . Hoppas ni efter denna får vara friska extra länge.

• Mandra

Tack PW- du har så rätt, jag lägger det på hyllan till veckan efter. ;)

• Mandra

Milla hur gick det hos doktorn?, och tack för din omtanke :)

Drutten Hjärta

Malinkat > Så otroligt omdömeslöst av pappan. Klart han ska reda ut situationen men som förälder så går han till förälder. Vilken otroligt jobbig människa som tror han kan göra upp med ett barn? Du är klok och resonlig som vanligt och har all rätt i världen att va besviken på iditen.
    Jag tänker ju att det inte är så förtroendeingivande för en playdate där man lämnar sitt barn där. Hur litar man på sådana föräldrar, att lämna sina guldklimpar hos?

• Mandra

kaz > Har du hunnit prata med läraren? inge skoj med oro runt barnen.

Milla > Åh nej krya krya krya!

GHP > Jo, Vilya tar sig ton allt mer och det drabbar oss alla, ibland får jag känslan att hon gör det bara för att hon kan(?). Vi jublar ju lite inuti då hon alltid är så resonlig men vi låter det ju såklart inte gå förbi oss . Det går upp och ner. krya krya.

Angående smink så har väl jag försett dom med egna cerat ett par gånger så här års. Däremot har de fått egna läppglans av andra vid flera tillfällen så det tillåter jag dom ha, på hemmaplan. Någon gång när vi åkt till mormor och någon gång när vi fått gäster . Jag sminkar mig ju oftast och när vi får gäster står dom brevid och studerar mig noggrant och frågar om de får prova lite av ALLT. . Jag brukar låna dom mina tomma borstar som de kan testa med men inget med smink. Jo, ögonfransböjaren brukar dom få testa om de vill, men det är oftast med skräckblandad förtjusning, gör det ont mamma? gissar att det ser ut som tortyrredskap Nagellack säger jag inte nej till men har sagt att de får nytt först när de gamla skavts av. Däremot har jag inga restriktioner på våra clownkritor om de vill måla sig själva eller att jag gör det till katt och diverse figurer.

Mannen här hemma har tagit barnen nu i helgen på eftermiddagarna så jag har faktist redan skrivit två tredjedelar av tentan. Den sista delen kommer gå galant trots Tyras korta dagar *phu*

• Mandra

Nu glömde jag ju nämna att det verkar vara lite kulturellt betingat ibland också, kan man säga så? för där vi bodde förut så var det en del barn som sminkades när de skulle på fest med sina föräldrar. Det var som det var det naturligaste saken i världen, läppstift, puder, maskara och ögonskuggor och glitter.

Ojoj vad sociologen i mig satte igång nu föresten.. haha tusen funderingar om konstruerade verkligheter osv. Tror minsann skolan trots allt gjort avtryck i mig

• Mandra

PW > Japp anställningsbara var ordet! .. har jag sagt att det är ett av begreppen som ingår i vår c-uppsats? vi undersöker chefer och rekrytering av dom via bemanningsföretag. Så roligt! Hade vår första intervju i fredags.

• Mandra

Assar > Heh, imorse gnälle/skrek/bråka Vilya i en kvart vid frukosten om att hon sagt något Fööööörst. Före Tyra alltså. Hon vägrade ge sig, oavsätt hur vi reosnerade med henne. Vissa dagar behöver man mer än en STOR dos tålamod

M73 > Haha, kan tänka mig dom blir snygga med sminket blåa kinder osv

Imorse hade vi sånt där samtal med Vilya på skolan. Det var SÅ bra. De har sett precis vem hon är, jag var impad.. jag menar det känns ju som de knappt vet vem man är när man kommer, då jämför jag med skillnaden med dagliga samtal med dagis om ätit skitit osv. Idag är man ju glad om man möter någon som kan svara på var Vilya är när man hämtar. Om hennes dag varit bra får hon svara på för de vet ingen annan. Nåja, som sagt samtalet var fantastiskt. Dom såg hennes starka sidor, glad, nöjd och vetgirig men dom såg också hennes "svårigheter" med de sociala relationerna. Hon hade utvecklats massor i samspelet med andra ändå sa dom. Att hon lärt sig lyssna och ha långa samtal med sina kompisar, hon är ju så mycket i sitt huvud (och har så mycket där också). Vi berättade att vi skulle flytta och då sa hon genast att dom skulle jobba med att våga knyta an till en eller två kompisar. Så hon visste hur man gör och så hon kan ta med det iom ett nytt skolbyte. Jag gapade och tackade! Fantastiskt! Dom inte bara ser henne dom ser hur hon kan utvecklas. Åhhh, jag var så glad när jag gick därifrån. Flytten känns inte lika hemsk.
    I kväll blir det samtal med Tyras fröknar och i slutet av januari flyttar vi till hus!

• Mandra

Assar - Hahaha, förlåt men du beskrev så himla bra hur de funkar!!

Ja det blir nog spännande med huset, tillslut haft lite second thoughts om det. Tog beslutet när jag var i ett ganska oroligt tillstånd. Det var en ny erfarenhet, att ta ett stort beslut och sen få kalla fötter.

• Mandra

Haha, vad skönt. En till tjej här som gör allt utom det hon ska, för hon liksom Alfons "ska bara" . Klär på sig tar 30 min äter långsammast av alla, fast det har hon alltid gjort. Allt tar tid. Vem var det som sa "stängt på grund av ombyggnation?" Känns som ett sånt läge blandat med Alfons :)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*