30+ som fick första barnet 2006 *4*
Just det, grattis till Gobiten här också! :)
Just det, grattis till Gobiten här också! :)
Jag är här och lurkar och läser, jag och tjejerna är på väg till landet. Tog tunnelbanan till tåget sen byter vi till buss efter det blir det bil och sist men inte minst båt ut på ön. Vi startade 7.30 hemifrån och landar på ön 18.30. Håll tummarna för att tjejerna håller ut. Mannen är hemma och jobbar
Nåja, spännande med långresa.
Kram på er och hoppas ni har härliga ledigheter och semestrar.
Frk Kanin - men hjälp så du har det. Vad ledsamt att höra, framförallt att du inte får adekvat hjälp när det uppenbarligen behövs. Kramkramkram
Milla C - går det att locka? Att han får göra något exceptionellt roligt när han bajsar på toa första gången?
Hoppas ni har sköna semestrar :)
Återkommer mer en dag då jag är på rätt sida om livet. Idag har jag en deppdag för att allt är skit, allt krånglar och är krångligt och kan inte låta bli att ställa mig frågan vad det är för fel på mig? Varför hamnar jag i dom här situationerna? Hur kan ingenting bli till fel ? Imorgon är, sån tur är, en ny dag och då löser jag allt, idag vältrar jag mig i självömkan och undrar hur jag hamnade här?
Kaz - tack , bättre :). Accepterat att vissa saker är som dom är. Fått omvärdera vissa saker, rannsakat mig själv i kvadrat och kommit ut på andra sidan tunneln med tanken so what?. Livet går vidare och jag är klokare, vad mer kan man begära?
Tack för ert stöd, ni är bäst!
GRATTIS Drutten till din triss i pojkar!! och grattis stora killen till 4år!
Vad roligt att förlossningen var över förväntan
Kaz - Oops , det var ett tydligt kast tillbaka i verkligheten igen ja
Hoppas du inte sliter ut dig helt nu med släktveckan,
Mk - jag säger som dom andra, vad härligt att ni tagit beslutet och kunde känna ärligt vad ni ville. Livet blir så mycket enklare när man har ert beslut att jobba runt
Men nej va tråkigt för din fining och vad bra och fint ni bemött det hela.
Vad skönt att fröken tar i det direkt när du tig upp det, förtroendeingivande.
Jag och mannen satt och diskuterade det där häromdagen. Hur vissa föräldrar skrattar bort sina söners hyss och ursäktar riktigt dåligt uppförande med att de är busiga killar? De skulle aldrig låta en tös riva ett ställe eller slåss och dylikt beteende. Mest en intressant reflektion.
PW - jag tycker det är underbart att barn tar för sig! Tjejer som killar, de är ivriga och blir fel osv det är helt ok! det är däremot viktigt att vi berättar vad som är ok eller inte, fast du förstog nig hur jag menade?!.
Våran V läser inte sociala signaler så bra, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite orolig för vänner och hur det ska gå. Hon uppfattar inte signalerna när folk vill leka med henne plus att i lärosammanhang så tar hon all plats, frågar om allt och svarar på allt eftersom hon kan mycket, glömmer ALLA andra och lämnar ingen plats. Säkert styr fröknarna upp det bra men ändå, tänk om tankarna kommer ju.
Hon är ju helt ny och känner som sagt ingen, livrädd att hon ska hamna utanför samtidigt som jag kan slå bort det med att - jag kan inget göra förens det händer och OM det ens händer.
Att värna om andras utrymme är ju saker de ska lära sig nu och framåt
Hur balanserar man det bra då utan att kväva dom? Haha den eviga balansgången som förälder, hur gör jag för att mitt barn ska bli sitt mesta möjliga jag?
Ha! Stackers mannen knappt en soldag på 4 veckor. Igår var han tillbaka på jobbet idag SKINER solen och resten av veckan ska vi få 23 grader
Jag och töserna mjölkar den sista hellediga sommaren och veckan tillsammans. Har lovat bad hela veckan, synd att det endast finns plaskisar här. En 45 min till en timma till närmsta badställe. Åh vad jag saknar Sthlm och lättheten att ta sig till stranden även Karlstad med samma motivering så här års.