kaz > Uh? vilken miss med proverna?! Nästa veckas provsvar hoppas jag blir bra. :)
billabong > Åh, ja dina är ju stora också även om de små är och förblir de små . Här hemma har ju Tyra fyllt 4 och Vilya 6 så vi har väl inte officiellt småbarn längre?! Tyra har kommit i åldern då hon blandar verkligheten med fantasihistorier och ibland är det svårt att inte skratta åt allt fantastiskt hon säger. Jag märker dock hur jag lite sörjer alla gulligheter hon haft för sig som sakta men säkert 'växer' bort nu. Hon har tills nu sagt HAN åt alla män och kvinnor fast för två dagar sen klickade det med hon och det kvinnliga könet. Det är inte med odelad glädje framstegen kommer på något sätt :-/
Jo, vi fick hem papperna i torsdags( ang körkortet) om att han får köra med mig så ikväll ska vi ut. Jag har tänkt köra en del på körskola och så något pass på helgen med mannen, dom stackars barnen måste ju med när i övningskör. Har ju inga barnvakter här.
Haha, jag skratta gott åt din 'dåliga' planering när det kommer till att ärva saker . Lite tufft och gå ut och köpa tre par skor i samma storlek.
assarp > Tack för tipset, jag ska kolla upp det där helt klart . Åh ja, va sött med proppen i handfatet, det är viktigt när man tappar den första tanden
Lia > Oj vad hon tappat tänder och har lösa . Det är nästan så man vill stoppa tiden ibland.
Minimalla > Oj vad många dagar du blöder vid mens, låter verkligen inte skoj! Det är en markant skillnad.
Det där känner jag igen att det är svårt att ge dom olika och att Vilya så ofta fick stå tillbaka vilket händer idag fortfarande. Vi har ju inte ens två år mellan tjejerna.
Tyra tar ju mycket plats på alla sätt, dels ÄR hon yngre men hon är också mycket mer på alla sätt, mer humör mer egensinnig på att driva igenom det hon vill, mer 'kan själv' osv.
Jag kommer ihåg att det var jobbigare att tackla förut så om det tröstar (?), det blir bättre. Det var något år där då man behövde vara vid de smås sida konstant och ibland inte kunde avsluta spelet med Vilya, tyckte jag fick be V vänta hundra gånger om dagen.
Vilya får stå tillbaka idag också i viss mån. Men nu till hur vi gör, Räkna gör vi lite när som helst, muntligt liksom på fingrarna och vi har ju turen att hon älskar att läsa, skriva och räkna så det blir naturligt att vi gör det i vardagen. Bokstäver tränar vi vid reklamskyltar man passerar, rubriken på en tidning, middagsbordet( vi hade bara 4 små tomater kvar, hur många var får vi då?) osv. Vår plan var att ge dom mer egentid med odelad uppmärksamhet men det blir inte så. Vardagar är jag själv med dom tills middagen är klar, vi äter tillsammans och sen lägger vi dom. Helger så vill vi ju umgås alla 4 för det mesta så ja, det blir som det blir. Tyra tränar vi ju ljuden S och R med dagligen när andan faller på, vid middagsbordet, vid läggning eller på bussen till dagis.
malinkatarina > Åh lilla stumpan, det där kan skapa så mycket oro för föräldrarna. Tröga magar är inte skoj. Tyra hade ju också en trög mage och vi körde på laktolos länge, det hjälpte väl. Jag tror ändå det var en mognadsprocess på något sätt, tillslut trillade tioöringen ner liksom?
Låter som en spännande bok :)
Nu ska jag förbereda dagens kalas för Vilya. Tack för alla grattisar till storan :)