• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Ja nog var det något i luften alltid , idag vaknade Vilya prickig. Vattkoppen är ett faktum. Jag kan bara hoppas på att Tyras trötthet gör att det bryter ut samtidigt gärna vilken dag som helst så vi inte behöver va hemma i 4 veckor. Vår årliga glöggfest ställs in nästa helg och jag som skriver uppsats. Det ena man inte kan blanka och göra omtenta på >:/ . Tur man har en sambo som säger '-då tar jag vabbandet'. Hjärta
    Jobbigt bara för sambon har nog inte haft vattkoppor så i värsta fall har jag tre sjulklingar i vattkoppor hemma snart.

Juni > Ja, varför kommer inte barnen med bruksanvisningar?

kaz > Tack :) . Åh, ja kanske en lekdejt kan mjuka upp det hela för Sara.

Assar > Så mysigt det lät och jag kommer faktist ihåg hur svårt det kunde va att sova med sånna förväntningar i magen.

malinkatarina > Jag hoppas din mage höll sig lugn och att ni får en superskön och soft helg tillsammans. Solig

• Mandra

Juni - Tack, det hoppas jag med. Jag skriver B-rapport 'bara' men skriver i grp. Och tjejerna vill göra allt tillsammans, går åt mycket tid, samtidigt löper en vetenskaplig metodkurs.
    Nästa vecka lämnar vi enkäter och gör intervjuer på en arbetsplats. Ska bli spännande. Sambo pluggar ju han med så en del pusslande blir det, inte mycket att göra, vi löser det på något sätt. :)

Assar- jo, på måndag ringer vi VC så han får virushämmande recept liggande på Apoteket. Får han en koppa får vi hämta det på en gång.(det är vad vi hoppas på)
    Nä, trots att vi mött på det i många år fick vi det inte förens nu.
    Ja, det är inte omöjligt att han haft en koppa som missars. Hans syskon fick under 5 koppor var. Vi håller tummarna för mannen iaf.

Jag bara måste tipsa om det fantastiska rådet jag fick till er vars barn inte haft det. Vi åkte till Ikea och köpte det mjukaste mjukdjur vi kunde hitta och presenterade det som hennes klidjur. Måste V klia gör hon det med hunden som är mjuk. Endast två koppor trasiga än så länge.

Milla- Tack . Det hoppas jag också.

• Mandra

Assar - det låter som en toppenhelg för storisarna på sitt håll och liten på sitt håll. Jag önskar så att vi kunde låna ut barnen så lite oftare, som Drutten sa, alla gagnas av det.
    Vi jular alltid på natten till 1a advent så barnen vaknar till magi :)
    De går runt och säger wooow, kolla där och jag hitta en tomte till mamma/pappa.

• Mandra

Juni - jo, fast jag blev nedröstad med ett liknande förslag . Jag hoppas att det snart själva förstår.

• Mandra

Jag tror inte det kommer nya koppor längre. Vilken lindrig variant vi fick, oj så tacksam jag är för det. Hon har kanske 60 koppor totalt varav bara 2 i ansiktet . Feberfri och bara sådär allmänhängig. Nu väntar vi med spänd förväntan *inte* på om sambo och Tyra får det. Vi hoppas ju lite på att få det avklarat.

AssarP > Jo, jag är också trött på kvällen och tänkte tanken att inte adventa men sen såg tjejerna framför mig, hur det brukar vara och fann motivationen och orken ;)
    Ja, håller med Vi 4, v ilka föräldrar ni har omkringe er och jag är allt lite avis

Drutten > Förvånad ojoj, det lät ont och riktigt otäckt. Vad skönt att det verkar ha gått bra med ögonen, har benet också hämtat sig? Ibland tror jag att sånt där är ett test av ens flexibilitet. Hur mycket kan man vrida sig runt sin egen axel för att få livet att flyta? Som småbarnsförälder är man värsta elitgymnasten som en metafor skulle jag säga . Krya i massor i alla fall.

malinkat > Åh, låter precis som mig. Jag är ju skitkass i nacken och domnar sticker i ansiktet och som värst över bröstet, armarna kan somna men jag får i båda så jag har inte blivit orolig. Jag är övertygad om att det är från nacken. Fast sen jag börja gå hos kiropraktorn är jag tusenfallt bättre . Håll koll såklart och hur har det gått med nacken?

Milla C > Men stackars. Hoppas verkligen ni får hjälp. När han blir så där slö i anslutning skulle jag absolut kräva en förklaring. Hoppas ni får bra hjälp nu.  Måste va superjobbigt för lillkillen . Krya kramar i massor.
    Åh hoppas helgen blir härlig ooch njutbar.

Vi 4 > Åh, hoppas på många många stora fina ägg till på måndag . Tänker att allmänstatus är bra, ta det lagom  lugnt , drick mycket vatten, gör njutfulla saker typ?   Åh är det 3år på gång?, vilken dag är det?

• Mandra

Malinkat- har du finbesök? Så gott

Milla- trodde inte ens sådana läkare fanns. Glad att du funnit en och jag förstår verkligen att du har förtroende för honom.

Assar - åh nä, ingen fara Jag har hört den förut och med lite tanke är det väl inte omöjligt att viruset känner igen sig i en syskonkropp. Liksom muterat lite sen Vilyas kropp och med liknande imunförsvar eller nåt hos syskonen så angriper den bättre ? Vad vet jag men så försökte min hjärna förklara det hela för mig hehe.
    Mysigt med julandet där bort i och att du har får hjälp med 'livet' när maken är bortrest.

Vi 4 - *jublar* jo men jag är som du. Gläds åt varje positivt steg du har. Vilket flyt och jäääää, så får det fortsätta tycker jag. *tittar på de vitnande knogarna*

Idag är Tyra röd och kletig i ena ögat. Hes och hostig med inte en koppa i sikte. Ingen feber men orkeslös så vi fortsätter pussla och är hemma med barn.
    Vilyas koppor är helt torkade och hon mår toppen igen. Hon ska till dagis imorgon.
    Jag fick ut veckans hemtenta idag och är sliten. Till min stora olycka så var tentan på dagens föreläsning. Den enda föreläsning jag missat, för jag har feber. Jag fick nästan ett bryt när jag såg tentafrågorna och inte kände igen något av nyckelorden. Nåja, jag vet ju att det löser sig, vi har ju tillgång till böckerna men denna hade jag inte läst. Läser för fullt nu såklart men ändå. Hon sa att vi skulle få ett case, en intervju att jobba med men vi fick 3 essäfrågor, hon sa den skulle vara liten på 3,5 poäng(av 7 som delkursen är på) men den är på 7 ?! Och vi har redan lämnat in en annan hemtenta denna delkursen i SPSS. Skulle den då vara på 0hp? Vi är lite förvirrade men ingenting mot henne. Så, nu har jag gnällt klart
    Tillbaka till boken.

• Mandra

Måste bara berätta , igår ringde min mor och bad om att få tala med barnen för att förhöra sig om vad de ville ha i julklapp.
    Vilya tog fram BR katalogen och räknade upp ett antal saker per uppslag.
    Tyra började på samma sätt, på varje uppslag pekade hon och sa den och den och den. Jag satt i bakgrunden och sufflerade , berättade vad 'den' var. Fast hennes tålamod tig slut efter halva katalogen och då ser jag hur hon bläddrar varje uppslag men rationaliserar genom att säga och allt hör och allt här
    När dom pratat klart ville jag försäkra mor om att jag inte förväntade mig att dom skulle köpa så mycket
    Mamma satt och skratta och berätta att hon också fått göra om i blocket hon satt och skrev. Hon hade nämligen satt upp alla 6 barnbarns namn på den A4 sida med linjer hon skulle anteckna på men när hon pratat klart med Vilya hade hon antecknat en och en halv A4 och fått sudda fem namn från den första sidan

• Mandra

Vi4 - oj just ja, det är ju det steget ni är på då. Woow, spännande.

• Mandra

Så kräktes Vilya imorse, jag tror av ren utmattning. HOn var likblek och utan ork, sambon tog henne till dagis men hon var så slut så han tog med henne hem igen. Väl hemma kom det bara en gång men i hallen så jag fick skura väggar och golv. Jag hade tur och fick tvättid (saknar en tvättmaskin, det får inte plats i vårt badrum) , skönt att få bort allt på en gång men jag har inte ens hunnit titta på tentan än mindre läst klart och första dygnet är borta. Sen sov hon i en halvtimma och har sen dess varit sig själv och ätit i mängder så ja. Det är som en kraftig blodsockerdipp. Hon får så med jämna mellanrum. Likaså får hon blåa läppar när hon blir trött sådär.
    Nån som känner igen sig?

• Mandra

Jahapp, idag eller ja igår är det ju för det är efter tolvslaget så fick jag äntligen ro att sitta ner och skriva denna hemtenta(barnen på dagis idag). Jag vet inte egentligen vad jag skrivit men den är i alla fall klar för inlämning i morgon. Inte en aning om vad jag skrivit som sagt men det visar sig om 3 v om jag förstått Hermeneutikens väsen.

Nåja, Assar! vad skönt att du fått umgås med svärmor i några dagar och ja tillslut fick jag ju till den här hemtentan. Vad skönt att du verkar ha tagit det med sån ro? Elsas uppvak där under svärmors barnvaktande Var svärmor lugn?

och Vi 4 , alltså, du går från klarhet till klarhet ! Vilket strålande sätt att få avsluta kvällen med goda nyheter från dig/er!

Vad tror ni om mina utsikter att få sova nu efter 2 kannor kaffe? heh, så det kan bli

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*