framme hos svärmor nu och boktråden är uppdaterad mina vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-259/m52370990.html
Sara 75 > Jag skulle nog säga att ta och kolla i broschyrerna tiderna för de olika showerna och sätt ihop ditt eget program, jag är osäker om man kan slippa köer där så här års? Vi tog delfinshowen klockan 17 (det var dagens sista) och då satt man inte och trängdes. Vi hade dessutom förbokat för platsgaranti, vilket ledde till att vi inte behövde stå en halvtimma i kö innan utan kunde gå dit tio min innan och sätta oss direkt.
Kattdjuren var mer aktiva på morgonen sa de så ska ni åka tigersafari så rekomenderas det att göra det på fm så snart de öppnat. Är ni där i tid så kunde man samlas utanför en av ingångarna minns inte vilket ingång eller klockslag så fick man följa mer en tur runt kolmården medans de släppte ut djuren. Vi missade tyvärr det (satt och åt frukost i godan ro)
Tiderna för showerna rekomenderas som sagt att kika på innan ni börjar virvla runt. Man kan se delfinshow, sälshow, rovfågelshow, det hände saker i bamselandet osv Så ville man kunde man nog gå på ordnade aktiviteter varje halvtimma typ.
Glasskiosker upplevde vi att det fanns så det räckte Bra skor för det är mycket promenerande. Vi såg inte allt som sagt, vi gled runt och mös. Kollade av vad barnen ville och hade det mer skönt än hektiskt.
Hoppas ni får det supermysigt!
juni 07 > Ojda, har du så ont nu? Så himlans jobbigt. Hoppas du har en sån där snäll foglossning som lägger sig den sista perioden i graviditeten. När du har så ont, sätt ner kraven på livet innan värken kommer på em? Jag körde med liggande rollekar/eller sittandes. Vilya fick hämta grejer så hade vi kafferep, läste böcker, jag sjöng hon dansade , la pussel, ritade osv. Går det? Städa kan du göra en annan gång. Säg åt maken att frysa in ett lass (i portionsformar) med köttfärssås så kokar du pasta sittandes?! hela veckan. Häldre enformig mat än mat som gör ont.. i dig. Ta nu hand om dig ordentligt. Ja det där med studieentusiasm. Jag har så mycket att du kan få hälften så kan du dela med dig av din när jag dippar (inför första tentan eller så)
malinkatarina > Woooow, här ser jag att du jobbar på för fullt. Det går undar. Vad underbart att du verkar så inspirerad. Blir glad bara jag läser dina inlägg.. mycket som händer nu. Visitkort ser jag, och prislistor.. ja där har du nåt att bita i. Jag kan inte nog pointera hur impad jag är av dig som bygger upp en verksamhet i ett nytt land med annan byråkrati, riktlinjer för att inte tala om språk osv
Tänk, det är inte så många som vågar testa sin dröm, leva den och se vart den för en (förlåt, blir lite filosofisk mot kvällskvisten ) i ett annat land på ett annat språk.
Hur går det med hemsidan?
Pussa på dina små troll och hoppas du får en goooood natts sömn.
Jag ska höra mig för bland mina vänner om deras erfarenheter ang bröllop och fotograferingar i allmänhet. Vad de tyckt varit bra/dåligt osv så återkommer jag.
Vi 4 > Oj, woow, du kommer ligga i framöver. Ja, försök att lägga andra projekt på is under tiden så gott det går. Gör det som känns viktigt såklart men lova att ta hand om dig. .. heh säger hon med ett oregelbundet hjärta. Vad söt han är, så otroligt bilintreserad. Har en vän vars son som kunde alla bilmärken och kände igen bilarna innan han kunde prata vanliga ord. Dom mest märkliga bilsorterna också. Klockrent sött! Jag har ju en annan vän, hennes son hade ju en spade med sig överallt. Det var hans snuttefilt.. haha det var också märkligt och så himla sött.
Plugginspiration har jag massor av och du kan få den andra hälften, den itne juni fick. För innan den lämnat min kropp så har jag ny, just nu.
Åh så mycket spännande saker. Husrenovering, doktorerande.. ett litet troll. Jag hämtar allt inspiration från alla här inne med på så olika sätt. Inte minnst dig.
Tack för stressympatier, eller vad man nu säger
Nu har jag som sagt fattat men det tog mig 4år att få ett vettigt svar. Jag tänker inte ens tänka på det inre slitaget det medfört när jag varit stressad till och från dessa år utan att veta om det så jag kunde göra nåt åt det. (nu hoppas jag vid nåt att dom har rätt så jag inte trillar av pinn imorgon med hjärtfel , vore lite snopet )
Nu måste jag sova. Så kroppen får vila. Ha! det blev ett äkta Mandramastodontinlägg!