• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla C och malinkatarina > Har ni sett dom här klippen på Youtube? hehe, inget för en flygrädd. Landning och lyft från en av världens kortaste? farligaste flygfält ? Det kittlar i magen bara av att se på
    Bara specialtränade som får landa och lyfta där.

• Mandra

lia76 > Den sängen har vi också till tjejerna Fast jag spenderade sommarkvällarna att måla den vit. Tyra började med första dagen att klättra upp i ett obevakat ögonblick och ramla ner på huvudet. Blödde näsblod och var otröstlig så vi har satt för stegen (dagtid, nattetid så ska ju vilya kunna klättra ner såklart) så vi inte behöver passa dom varje sek de leker på sitt rum tills vidare
    Jag fortsätter att hålla tummarna för jobbet!! Spännande, jag hoppas så att du får det!!!

• Mandra
    lia76 skrev 2010-08-22 11:52:38 följande:
    Vad använder du för att sätta för stegen?
    Iofs kan ju Ida både klättra upp och ner, men hon kan ju ramla ner också, men vet inte vad jag ska använda mej av, är inte så kreativ hehe

Lia > Haha, vi har strykbrädan och ett skärp Behöver ju ingen permanent lösning för den ska ju bort såsmåningom. Tyra är inte 'smart' nog att veta att man inte kan luta sig ut utanför sin egen tyngdpunkt än och det var precis vad hon gjorde och därför damp i golvet. Hon är annars nästan lika motorisk och defenitivt starkare än sin storasyster Förvånad men inte lika bra på riskbedömning eller kunskapen om sin kropp.
  • Mandra

Sara > Där sa du något jag glömt bort, lyssna på kurslitteratur. Jag har ju någon difus läs och skrivsvårighet och skulle ta kontakt med den del avi universitetet som hjälper folk med dysleksi och dyligt och se om de på något sätt kan hjälpa mig.
    Jaha, weee.. vad var det du hittade som var så spännande då?
    Jag tänkte faktist leta upp lite rena coachkurser, om jag hittar något seriöst, att gå på några helger nästa år. Eller kanske nästa höst så kan jag önska mig pengar till det i födelsedagspresent, fyller ju 40år nästa år så jag vågar önska mig presenter
    Tänkte att det kunde komplettera Personalvetarutb, vad tror du?
    haha, mycket kalas!!
    Typiskt att inte du kan va med på första inskolningsdagen då Hoppas allt går bra och du får säkert en utförlig beskrivning när dom kommer hem

juni 07 > Jag tycker att det är mäkta märkligt att hon ska ha dålig mage så ofta med diarée utan att någon reagerar. Ja du vet ju hur hon mår och du är hennes mamma/talrör Tills du får ett godkännt vettigt svar så stå på dig.

Vill ni höra följetången.. igår kväll så bakade sambon bröd medans jag la barnen och sydde upp mina nya byxor. Idag har han putsat fönsterna innan han åkte till jobbet, han började 12.00.
    Min pluttegubbe

• Mandra

juni > Vad bra att du fick tips och att inte du är den enda som blivit så illa bemött, alltså att du itne känner dig så ensam.
    Gissa chocken jag fick idag då för nu på em så ringde min nya bvc sköterska som jag pratat i telefonen med en gång innan sommaren ang Tyras multipla förkylningar osv. Vi sa att hon skulle ringa när sommaren var slut och så gjorde hon det Förvånad. Hon frågade hur sommaren varit och om jag fortfarande ville ha läkartid för Tyra ang. förkylningarna. Jag sa att jag gärna avvaktar lite tills dagis sesongen börjat igen och se om hennes imunför mognat lite. Jag tog upp  hennes förstoppning igen och fick en tid på onsdag för lite vikt och mått och prata lite mer runt den Förvånad.
    Otroligt men sant, tagen på allvar igen
    ang fönsterputs.Det är första gången någonsin han gjort det sen vi träffades Jag nämde några projekt vi behövde ta tag i hemma igår, sådär i förbifarten och itne för att han skulle göra det. Jag förväntade mig verkligen inte det, desto gladare blev jag. Njutit av utsikten hela dagen.. alltså sikten ut

assarp >  Så skönt att lillebus mår bättre för då kommer han garanterat tackla morgondagen bättre även om han blir lite ledsen ngt under dagen.
    Ja, något var det som fick honom att tänka i alla fall. Var väl dags för honom att mogna lite också. Han är inte dum, han är varm och social, snäll och omtänksam men det har handlat mycket om honom på senare tid och i dom tankarna i hans huuvud så fick jag inte plats tror jag.
    Jag tror han förstog att även om mycket handlar om honom och att jag servar honom så behöver jag fortfarande också vara med på listan och känna mig synlig.
    Jag försökte också förklara att jag vill lita på att han tar ett steg fram nu när skolan börjar för den är viktig för mig och vi behöver hjälpas åt.
    Han är en oerhört jämställd människa men jag har nog skämt bort honom lite och han har nog satt sig lite i det. Hade ska det förståss va
    Att jag har skämt bort honom har sin förklaring i att jag gärna har gjort det jag har kunnat så jag känt att jag bidragit och det har varit viktigt för mig att aldrig ge upp och bara vara sjuk. Först var det att orka laga mat.. sen att diska och laga mat för det mesta och sen la jag på saker allt eftersom jag mått bättre. Puchat mig till nya krafter och nya erövringar.. att klara mig och något alls så jag alltid har haft ett mål och mening med min dag även om det inte varit storslagna saker.

Ingenting är värre än att man gör det bättre och jag tror han förstog det också. Det var ett samtal utan gnäll och bråk, det var raka puckar med mycket kärlek och ord som sa det här behöver jag. -När du ger mig det så är det så lätt för mig att ge det du behöver tillbaka, då gör jag det med mer än glädje. Jag krävde ju inte något oöverstigligt utan det var väl dags att göra om våra 'kontrakt' för vårt liv förändras och det har försändrats mycket på kort tid för oss båda. Vi behövde komma ihåg och påminna oss om vad som är viktigt. För vad är väl min utbildning om inte han och barnen finns som min kärna?
    Och vad är väl hans slit i 4 1/2 år med extrajobb 2 dagar i veckan om inte jag och barnen finns och syns för honom? är hans kärna. Och tänk vad vi kan göra och åstakomma om vi drar åt samma håll
    Vi behövde bara påminna oss om vad som är viktigt för oss och då blir prioriteringarna rätt igen. Nu låter det som vi haft en stor kris och det har vi inte. Men jag kände att jag behövde lyssna när min kropp skriker stress och jag själv inte ens hunnit uppfatta det och så fick vi så mycket mer på köpet när vi grävde i det.
    *nykära*

heh, jaja.. nu har jag säkert gett mer info än jag borde igen.

• Mandra

Jag hade tänkt skriva massor men jag är så trött så jag orkar bara säga tack för att ni finns!

Imorgon kommer mamma ochstannar till på fredag. Ska bli mysigt. Så skönt för de är barnvakt på torsdag då sambon jobbar och jag har introoduktionsdag inför kursstarten på måndag. Då löste sig problemet med ledigt från jobbet el. dagis och förlora FP för de skulle gå en riktig dag på dagis.

imorgon, to och fre ska vi hälsa på lite på dagis för på måndag börjar de med riktiga dagar.
    Idag dammtorkade sambon hela lägenheten innan han gick till jobbet och på vägen hem stannade han och städade bilen.
    Vet inte vem min nya sambo är men jag måste säga att jag gillar honom

• Mandra

hej

åter igen så hinner jag bara dyka in med ett kort inlägg. Här händer det grejjer när man vänder bort blicken. Jag har läst ikapp och förfasats, kramar till alla goa mammor och krya på sig till alla sjuklingar.

dagarna har varit intensiva och långa
    Min kära mor med make kom ju i onsdags och samma dag så var vi på inskolning på dagis inför startet på måndag eftersom vi varit lediga i 12 veckor ihop
    Ons em så var vi på BVC med Tyra, eller jag var. De gjorde 2 1/2 års kontroll och Tyra impade på sköterskan med sina färdigheter och sa att hon var en av de piggaste tvååringar hon träffat. Bla så rita hon en huvudfoting med hår Förvånad Håret var nytt för mig med. Vi pratade om förstoppningen igen.
    torsdagen var fantastisk och fullkomligt utmattande på universitetet med all information och runtvandring. HJärtat rusade och det kändes genant så jag försökte bara ignorera det.
    När jag kommit hem från skolan så ringde de från sjukhuset och hade ett återbud om att ha ett 24 timmars EKG på fredag morgon och undrade om jag ville ha den tiden?!
    Vi grillade på kvällen och jag somnade och sov som en stock i 3 timmar sen började Tyras förstoppade mage göra sig påmind och hon vaknade hela tiden och ville ha närhet, ligga på min mage Solig  men med mitt skuttande hjärta Skrikandes så kunde jag ju inte låta henne .
    Woow, som på beställning kom remisstiden(3 månader snabbare än väntat) och innan skolan börjat på allvar. Ja toppen, sambon jobbade men mamma var ju så lägligt här och  kunde ta barnen idag också, hennes goa make skjutsade mig till sjukhuset och hem igen. SÅ nu ha jag ett sånt där 24 timmars ekg. Redan!
    Jag har inte haft de värsta känningarna som gör ont men en del som borde synas.
    Imorgon ska den in och vi ska bort. Helgen är fukkbokad och på måndag börjar skolan, Ha! min första föreläsning!
    Jag får återkomma till veckan mina vänner.

• Mandra

Drutten! Stort stort grattis till dig Fru J Hoppas bröllopet var ljuvligt och att resten av ert gemensamma liv blir tusenfalt bättre!

Wilma > Så fantastiskt roligt att se dig och grattis till studier , så kul att du är igång.

juni > Haha, nä så stort var det inte Men det var som en gammal freestyle i storleken som man fick ha runt halsen som ett annat skolbarn eller nåt . Jag had ejacka hela varma dagen så den itne syntes heh.
    Åh juni, en sån vecka. Hoppas du får den avlastning du behöver.

Vi 4 > Ja det hade jag nog tänkt att jag skulle, en strategi för rusande hjärta, ha men inte vilken, toan var en bra idé. Hur går det för dig? Har du gjort om dina em rutienr och upplägg för att komma igång bättre på fm? Jag är som dig, fokuserar och får mer gjort på em eller i alla fall efter 10.

Sara > Remisssvaret kommer i nästa vecka till min läkare på VC och därefter så får jag svar (om det inte var ett akut hjärtfel, vilket jag antagligen inte har i alla fall, då skulle de höra av sig tidigare). Jag hoppas att jag bara överansträngde mig i början av sommaren när jag gick från noll till 300 på ingen tid och att jag bara har ett tillfälligt överansträngt hjärta som läker ihop om jag tar det 'lugnt'.
    Hur som haver så måste jag ju lyssna lite på signalen om att jag tagit i för mycket antar jag.
    Oj, uppe och står läser jag mm , snart ränner han runt som om han aldrig gjort annat. Vad mysigt firande av henne .
    Ett år i huset och mycket mer. Mycket som händer i och runt er nu. Hur är det på jobbet? Går det bra att jobba eller längtar du bara hem?

kaz > så häligt att se dig!! Ja, ibland är vi konstruktiva heh, önskar vi kunde vara det jääämt fast så är ju inte verkligheten, inte för oss i alla fall.
    Vad tråkigt att du och maken har en downperiod. Sånt tar på krafterna. Jag hoppas ni kan få till något samtal snart så ni kan komma ikapp lite.
    Vilka bra tips du hade till Vi4 dom tar jag och memorerar så  jag kan plocka upp dem när de behövs.

AssarP > Sådär kivas våra barn lite också. När de är trötta eller bara har en sån dag så lägger de inte huvudet på sne och säger 'kära syster, jag orkar inte leka med dig nu' Utan som Ida, fysiskt motar bort /skriker och iblsnd går undan med orden vill va ifred.
    Jag tror det hör till lite med syskon, även om det inte är okej och man måste säga åt osv.. så tror jag att en sån dag så får nog alla sig en skopa av personen med humöret?!

egoslut
    Nu har jag haft två dagar med föreläsningar om hur man tänker sociologiskt. Oj så förvirrande och spännande på samma gång. Alla nya begrepp och ett och annat ord som jag insett att jag inte kan, I lööööv svenska akademins ordlista sånna gånger.
    Har glömt hur 'tung' litteraturen kan kännas när man ska lära sig den och inte läsa den som en skönlitterär roman
    Nåja, vår första uppgift har delats ut och jag känner mig inte helt klar över vad jag ska göra och hur jag ska få till det men det löser sig nog med en god natts sömn. Den lämnas in och diskuteras på fredag.

• Mandra
    malinkat skrev 2010-08-30 15:33:04 följande:
    Mandra förresten, hoppas första dagen varit suuuuuuper!!!!
    Tack, du är så go du!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*