• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Jahapp, nu gör jag ett nytt försök för igår när jag skrivet ett långt inlägg så försvann allt när jag kom åt backspaceknappen och texten inte var markerad = backa webläsaren till föregående sida och allt var försvunnet. *grr*
    Nåja, jag gjorde en rokad först igår kväll så alla saker som skulle flyttas om flyttades om, sen plockade jag upp allt nytt, dammsög och tvättade, plockade i ordning köket och lagade mat och till sist badade barnen och la dom. Med det kända skräckfilms citatet 'This hourse is clean' satte jag mig ner i soffan med en skolbok och då ringde sambon. Jag hade ju städat bort den mesta ilskan sån tur var men han fick sig en skopaSkrikandes . Han höll med och bad om ursäkt och lovade bot och bättring Oskyldig .

juni 07 > Vilket otroligt fiffigt sätt ni hade på er skola, erat intranät. Hoppas vi får ett lika användbart.  Och boken ska bli så spännande att läsa och extra roligt att du kan vara med då också . Ang, sambon så antar jag att ibland så är dom utbytbara (inte helt men en stund i alla fall)
    Ja, lite samtal med framförhållning kan nog vara en idé. Sätta igång samtalet nu så går det säkert smidigare sen.

malinkatarina > Just jaaaa, du skulle blogga också, det minns jag allt att vi pratade om över ett glas vin i somras Jo, din sida är jättefin, stilren och varm *gilla*. Du kommer få massor med jobb med dess hjälp!
    Vad himla duktig han är så cykar så långt , vilken uthållighet.
    Vilya cyklar ju också så fort hon får chansen, nyhetens behag? eller ska hon bli en BMX tjej? Hon gör i alla fall konster hela tiden, försöker lära sig nya trick och i förrgår när vi var ute så ropar hon till sin mamma som har hjärtat i halsgropen för alla 'trick' hon gör -Mamma, kolla jag kan cykla och blunda. Så blundar hon Förvånad. Sen tar det fem sekunder och då ropar hon igen - Mamma, kolla nu, jag ska cykla utan händer på styret. Förvånad. Då finner jag mig och ropar.. -Vilya, du måste ha händerna på styret tills du blir större och du MÅSTE titta när du cyklar.  *phew* Skrattar tom nu i efterhand åt det, vilka ideer de har

AssarP > Så skönt att dom går på samma dagis och att hon kan ge honom en tröstande kram när det behövs. Så himla söt och rar. Jag förstår också känslan av ledset barn på dagis men jag tror som du, att det är skönt att hon är där även om inte kramen alltid hjälper omedelbart. Hoppas det är tårfritt idag *håller tummen*
    Det låter ju ändå som det gått rättså bra?! i det stora hela.

Drutten > Vilken fantastiskt fin klänning! Verkligen vacker! Oj så snart bröllopet är, spännande.

Milla C > Åh, hoppas nya jobbet blir riktigt roligt framöver. Hehe, nä nån sovmorgon blir det nog inte när måttot är (för att citera ditt tidigare inlägg) Varför ta en sak i taget?
    För övrigt så tycker jag ditt 40års firande låter toppen! Skynda dig å vinn!!

pyttis > Tvärtom, du skrämmer mig inte med åkommor som är botbara. Det ger hopp om att mitt också ska få en lösning . Dödliga diagnoser skrämmer däremot men så är ju inte fallet för mig såklart, inte för lite hjärtklappning.
    Grattis på bröllopsdagen {#emotions_dlg.flower}

Vi 4 > Ja, så är det här också. Jag tar så himla mycket av allt ansvar men när han inte ens ser och tänker längre än näsan räcker efter ett läkarbesök för att jag förmodligen har någon inre stress så fick jag lite nog. Då vill jag å ena sidan smita/rymma och å andra sidan skaka om honom och säga - Men hjälp mig, SE mig, bry dig.
    Det hjälper inte att han säger -Men säg åt mig vad jag ska göra då. För det gör jag redan också men jag VILL leva med någon som tänker steget längre själv, ibland i alla fall. (igentligen gör han det också, ibland )
    Det är ju vissa avgörande stunder som man vill kunna luta sig på sin partner utan att behöva be om det, känna att han bara finns där.
    Nåja, det finns alltid utrymme till förbättring och jag tror han greppade det när vi pratade. Det blev en så jätte tydlig situation att visa hur han tänker och gör.
    Jag hoppas att ni får en nystart då med nya huset .
    Förlåt om jag lägger mig i men jag fick bara en reflektion. Tror du han är rädd att knyta för mycket kännslomässiga band till E? undermedvetet? därför han inte tar så mycket med honom och rymmer hela situationen och lite sig själv?

Tack för era reflektioner ang. sambon och mig och även att ni delar med er att ni har det liknande. Skönt att höra att man lätt hamnar på den sidan även om man inte riktigt menade , från någons sida, att det skulle bli så. Som sagt, när man ser ett 'problem' så har man ju faktist möjlighet att förändra det
    Kram på er, ni är bäst! Solig

• Mandra

juni > Haha, just ja.. du har ju en dam som är företagsam Jag såg den bilden i ngn systertråd. Så himla fin och duktig din tösabit! Vi har en sån där 3hjuling sparkcykel som båda behärskade samma sekund de prövade den .. kände att vi nog skulle köpt en 2hjuling sparkcykel i efterhand men men. Tyra kan få en till jul Dom delar ju ändå allt och Vilya har ju valiga cykeln.

Tack för frågan om hur jag mår föresten. Jag har sovit två nätter riktigt hyfsat utan att vakna med hjärtklappning så på ett sätt känns det riktigt bra. Önskar bara att hjärtklappningen inte kom så fort jag anstränger mig. Samtidigt som jag läste att de här dubbla slagen som är så otäcka i känslan.. hjärtat får singaler från 2 håll att slå och när det försöker rätta till den oregelbundenheten så stannar det upp en kort sekund och då hinner hjärtat fylla sig så mycket så när slaget kommer så ska det pumpa så mycket blod att det hoppar i börstet. Helt ofarligt men ganska obehagligt.
    Promenader och regelbunden motion är bra, för kroppen och hjärtat vill jobba. Skönt det så man inte behöver sitta hemma och känna efter föööör mycket

Föresten kom mina kläder häromdagen så numer är jag välektiperad varje dag  (skickade tillbaka en 4de del ca som inte passade mig eller var fel färg) men jag har fortfarande en ny garderob

• Mandra

Vi 4 > Åh, så ledsamt. Det låter ju lite som om han inte ens orkar ta ahnd om sig.   Förstår att det är verkligt stort lass du drar då.
    Att sysselsätta sig och drömma är ju bra men det ska ju vara på ett sätt som ger något i livet. När man glömmer att familjen är viktigast och kommer först så är det något som han antagligen behöver hjälp med? för att komma vidare.
    Alltså, jag har en grej. Hmm.. jag mailar dig helt enkelt.

• Mandra

juni > Stackars litens mage . Tyra har börjat klaga på magont hela tiden så nu är det dags att gå ner till VC och få ett regelrätt allergitest antar jag.
    Jo, det är remiss skickad till sjukhuset för att ha en sån där apparat kopplad till mig i 24 timmar sen för att kolla ordentligt. (gissar att den är i fickstorlek) Jobbigt och rulla runt ett helt EKG kopplad till 2746376 sladdar

• Mandra

Juni > Haha, ja det skulle va en syn Jag tänkte nog BVC och barnläkaren där. Han är väldans bra tycker jag. Usch juni, förstår att det känns hopplöst. Det är ju itne normalt att barn får diarée titt som tätt utan att vara 'sjuk' så hjälp ska hon såklart ha. Stå på dig, testa ring du. Du kan ju inte få mer än ett nej? Ingen skada skedd och får du ett nej så frågar du hur du gör för att få komma dit och sen ser du till att komma dit den 'rätta' vägen

• Mandra

Vi 4 > Ja där kan man snacka om att man investerar pengarna helt klart!! Vad gott att ni gör det. och nej.. hahaha 1 kg ckolad i veckan kan ju inte vara helt billigt .

• Mandra

juni > Jamen då är det på g Nu ska jag ut med dom små liven innan det är dags att laga mat.

pyttis > Jo, men jag gjorde det för min skull så jag orkar vara hemma Det är mer stressande för mig att se röran och försöka att inte se den, om du är med . Jag var mer arg på hans prioriteringar än på röran. Jag förstår dock hur du menar och jo lite mer vilsam dag hade jag kanske behövt men å andra sidan kanske jag inte hade varit lika trött kroppsligt då och istället fått en hjärtklappningsnatt.
    Tack snälla du för din omtanke! Och jag ska defenitivt ta och samtala lite mer om arbetsfördelningen här hemma nu. Så något ska vi väl få ut av det hela

• Mandra

juni > Hahaha!

malinkatarina > Oj, ja hål i hjärtat är väl inget man sväljer i en handvändning. Vissa saker behöver nog sjunka in med lite mer tid.
    Vad skådar mitt norra öga? Bröllopsmässa? Haha, du slutar visst aldrig förvåna, genialiskt! Man kan ju inte beskylla dig för mycket snack och ingen värkstad i alla fall, jösses du är ju verkligen i tagen. Jag blir så glad! Vad tar du för att åka till svea för att fota? Tur Sambon och jag inte ska gifta oss förens vi båda har jobb så vi har råd att anlita dig från ett annat land
    Eller så gör vi något spartanskt till april nästa år då jag också blir 40
    Lycka till ikväll!

Assar > Meen, var han ledsen idag? huga då. Då får vi hoppas att han laddar batterierna i helgen och inte blir förkyld. Kram på er!

Min fantastiska mamma ringde ikväll och sa att hon och maken kommer nästa vecka för att hjälpa oss, avlasta. Gissar att hon är lite orolig för mig. Hjärta Ska va en mamma så man blir sedd

• Mandra

heh, okej.. hör och häpna, igår pratade jag med sambon och visade honom en grej. Jag vaknade för en halvtimma sen Förvånad, för det var så tyst. Han är ute med barnen och tvättmaskinen går(det är den tredje sen vi flytta ihop som han satt på). Så något gick in, få se hur länge det håller i
    Huga, jag är helt groggy av att ha sovit så länge

Drutten > Åh, stackars liten. kram till er! Vad bra att de har sånna bra metoder ändå. Jag förstår att ni hade hoppats att hans tänder skulle få vara kvar. Tur  det kommer nya och att det ändå var mjölkisarna som drabbades.

pyttis > Du är fantastisk! Vilken målmedvetenhet. Inspirerande att läsa om, undra om itne jag kan gå ner ett par kilo till nu bara för det

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*