Hej Drutten så trevligt att se dig Vad tråkigt med Antons tänder och jag hoppas de får sitta kvar *håller tummarna* : Just ja, ni håller ju på med sånt ja.. bröllop och nytt hus. Så spännande. Har du valt klänning än?
AssarP > Hur går det med inskolningen?
Sara > heh, för att göra en lång historia kort så fick jag en nonamesjukdom som ställdes genom att utesluta andra sjukdomar, och vart helt sängbunden och kunde inte ens gå på toa själv. Kroppen slutade fungera och sen dess har den inte blivit 'normal' MEN jag är mil ifrån mitt insjuknande och mår riktigt bra tycker jag. Kanske inte så mycket energi som en vanlig dödlig och roligheter 'straffar' sig i värtsa fall som en dag med ont och i sängläge med mycket feber.. mer än den jag alltid har. Jag har inte haft en feberfri dag sen jag blev sjuk så lite tröttare än gemeneman kan jag väl tro.
Det har varit en resa från att vara den som tog hand om alla, jobbade dubbla jobb och älskade det. livet flöt och var spännande, till att inte kunna ta hand om sig alls, behöva be om hjälp om allt och inte ens komma ihåg vad man gjorde för fem minuter sen. Jo, också tillbaka till ett liv igen Där är jag nu och om två veckor börjar min comeback till arbetslivet .. via skolan då
Är ni friska än?
Malinkatarina > Åh tack! Det känns jätte roligt, idag kollade jag hur långt paketet kommit och du kan ju gissa sambons frågande min när jag satt och fnittra när jag läste hur tungt det var. Nästan 7 kg .. haha (fast det är med en höstjacka (rock) till honom också som jag gissar väger en del). Jag informerade att han får snällt hämta ut paketet åt mig när det kommer imorgon eller på torsdag för det finns inte en chans att jag orkar bära det.
DUUU, vilken underbar sida. Jag älskar färgerna, det gråa som blir grönt. Bilderna är juvliga och den känns lättmanövrerad. Man hittar fort det man söker för det inte är för mycket. Me like! Väldigt fin!!
Pyttis > Jamen du har ju varit fantastisk. Jag har gett upp min gamla, uråldriga garderob och inser att den åker i en sopsäck när min nya kommer i veckan
Vad gott att få det ommålat hemma . Vi spenderar så pass mycket tid inoomhus i detta underbara men något kalla land så jag tycker verkligen att man ska se till att ha det så man trivs omkring sig.
junni 07 > Yey, du har så rätt, jag behöver helt andra kläder när jag ska visa mig bland folk dagligen framöver . Såg du att det blev 'din' bok vi läser i boktråden. Var gärna med och diskutera den om ca 4 veckor då vi andra har läst den
Jag är så impad av dig, gravid.. renoverar och tentapluggar. Som sagt, man behöver inte läsa om Oprah och Mr Trump för att få inspiration till stordåd, det räcker med att titta in i denna tråd till alla kämpande småbarnsföräldrar som trollar med knäna och får allt att gå ihop trots att ekvationen inte har en bestämd lösning att lita på.
Milla C > Ja, ska bli spännande och se hur mycket av det jag behåller och hur mycket som åker tillbaka till HM igen Men du, så skönt att leja bort fasadmålning. Hejja! Få det fint utifrån och inte ha behövt balansera på stegar med höjdskräck är ju så självklart när du säger det. Ska tipsa svärmor som vill att vi alla ska måla hennes fasad till våren ( hon velar igen om hon ska ha kvar huset ändå). Så våra husplaner ligger också på is igen.
lia > Jag säger som dom andra. Det är tråkigt med tjat och gnat och ibland blir man trött på att höra sin egen röst. Men det blir bättre. Barnen blir större och förstår mer.
Vi har det lite som du. Vilya, vår stora är så mild i jämförelse med Tyra som är som ett yrväder och inte räds för något. Tyra har också testat mycket med att förstöra och slå på Vilya för att få hennes uppmärksamhet men också för att testa gränser. Vi är konsekventa med att säga ifrån på det men framförallt ge ett allternativ. Man slår inte, fråga istället Vilya om hon vill leka med dig, för att ta ett exempel.
När hon blir frusterad över en leksak som inte gör som hon vill så slänger hon den tillslut rakt iväg och det kan hamna på vem som hällst och även där säger vi att hon inte får kasta utan kom och be oss om hjälp med den istället. Så man ger dom utvägar istället för att bli arga och göra dumheter. Är du med?
Så brukar vi tänka i alla fall
Jo, hon har också börjat med om man lägger något i /på fel plats eller inte som HON vill så tar hon det och kastar och det resulterar i att vi tar bort det helt enkelt. För hon kan inte få som hon vill genom att kasta saker, igår fick jag en sko i huvudet när frustrationen dök upp, tex. För det var fel skor, hon ville ha ett par andra. Som om hon får dom andra genom att kasta dom hon inte vill ha i mitt huvud.. haha
Jag fortsätter att hålla mina tummar för dig ang. jobbet!!
lite slutligt ego för den som hänger kvar och orkat läsa
Jag har idag, med lätt panik, införskaffat delar av min kurslitteratur då jag nyligen upptäckte att jag har en bok som ska vara genomläst på terminens andra dag och en till bok på de följande 3 dagarna . Det är min första vecka, yihaaaaaaa.. skolan here I come.