Milla - Vad knäppt fsk reagerade när G var ledsen! Det är väl självklart att man tar hem ett ledset barn om man själv ändå är hemma!? Jag tänkte på dig idag när maken var hemma med sjuk G. Jag föreslog för Ida att hon skulle bli hämtad tidigare, om hon ville, men det blev tvärnej på det.
malin - What the f...!!? Hade de skickat hem en 6åring själv på bussen?
Du får väl göra ett fotojobb åt mäklaren när du är hemma nästa gång, kan väl finansiera resan till Sverige.
Pyttis - På vår fsk är det bara en stor gård, och jag vet att Ida tagit sig an Gustav en del och det känns inte som någon nackdel, tycker jag.
Du har rätt i det du säger om pedagogerna vid rutschkanan etc., jag har tänkt på det många gånger i lekparken. Allt som oftast är det ett dagis på utflykt dit, hände både där vi bodde förut och där vi bor nu, och när man ser en del av dem känner man bara "tack och lov att inte mitt barn går där!" Härom veckan var det så när vi var där - 4 pedagoger kom med ett gäng barn, varav en satt på en bänk och kollade sin mobil, två stod och snackade med varandra och en hjälpte barnen vid gungorna. Ett litet barn (iaf under 2 år är min gissning) var jätteledset och fick sitta själv i en vagn och gråta. Usch!
Jaha, Gustav är sjuk som sagt var. Idag har han sagt "ajajajaj mun" en massa, och låtit riktigt eländigt lidande. Jag vet inte vad det är som gör ont, förkylningsblåsor i munnen? Eller så har han kanske ont i halsen eller öronen - det kan ju vara svårt att veta exakt var ontet sitter ibland. Funderar på att åka till den öppna mottagningen hos vår husläkare imorgon så får de titta i öronen. Han har ju haft ett antal öroninflammationer redan, och nu blir det ju helg också så jag vill gärna kolla innan. Hoppas dock han vaknar och är piggelin imorgon för planen är att vi ska till Åland över helgen. Vi har inte varit där sedan midsommar och det var förra gången Gustav var sjuk med feber och öroninf...
Annars är jag ordentligt ledsen, besviken och arg på jobbet. När jag började i maj handlade det om "en rekrytering/uthyrning", dvs att det var ett konsultföretag som anställde mig på två månader där jag var uthyrd till ett annat företag. Hade det inte handlat om att just det uppdraget på just det företaget fanns så hade jag förmodligen inte varit intresserad av eller intressant för konsultföretaget, utan det var på de premisserna för just det uppdraget jag blev anställd. Så gick de två månaderna ut i juli, varpå jag någon vecka innan, fick påminna cheferna om det och fråga hur det skulle bli med fortsättningen.
Svaret då var att det var svårt att ordna ngt sådär i semestertider, så man valde att förlänga mitt kontrakt till 1 sept. Jag köpte det, och fick samtidigt höra att det var inget snack om att företaget skulle ta över mig, för alla är så nöjda med vad jag gjort hittills etc.etc., kanske skulle det ske redan före den 1 sept och det skulle inte vara några problem isf.
Nu håller ju min kontraktstid återigen på att gå ut, och återigen har jag själv fått ta kontakt med alla för att få veta vad som ska hända. Igår fick jag äntligen en inbjudan via outlook till att träffa en person och diskutera detta idag. Alltså 4 dagar innan jag står utan kontrakt. Här får jag nu veta att de har någon form av förbindelse med konsultföretaget som gör att de inte kan(?) ta över mig förrän det har gått 6 månader totalt. Alltså vill de förlänga med tre månader till men är beredda att redan nu skriva kontrakt som gäller från november, då halvåret har gått. Som en fin gest till mig, för att jag ska kunna känna mig trygg "för du verkar lite orolig" (för att jag påminnt typ tjugo gånger de senaste två veckorna att nu har jag snart inget kontrakt längre, men ändå händer inget! Är det konstigt att man undrar hur de ska bli?).
När jag ifrågasätter hur de kan ha ett avtal som säger att jag måste vara anställd hos konsultföretaget ett halvår, och detta är första gången jag ens hör talas om det, svarar hon "men det är inget du ska känna till, det är ju mellan oss och dem". Det känns ju onekligen som att jag har blivit lurad, som har trott att jag ska kunna bli anställd nu. Dessutom erbjuder företaget mig en lön som är 2000kr lägre per månad, än vad jag har idag. Och då har jag verkligen ingen särskilt hög lön.
Förra veckan fick jag ett kort snack med min chef ang. mitt kontrakt, bara för att hon ville veta vad jag ville (övergång till företaget eller inte?) och vad jag hade för löneanspråk mm. Hallå? Vad är det här? Det känns inte som att de vill att jag ska vara kvar, trots att de säger det...?
Sorry, det blev långt, jag blev bara tvungen att få ur mig allt.