30+ som fick första barnet 2006 *4*
siggan - kul att se dig! Hur många timmar är en norsk heltid då?
Ida var 107,5 cm och 18,3 kg på sin 4årskontroll, rätt lika med andra ord.
siggan - kul att se dig! Hur många timmar är en norsk heltid då?
Ida var 107,5 cm och 18,3 kg på sin 4årskontroll, rätt lika med andra ord.
Pyttis - Vad bra av dina föräldrar! Så bra att din mamma stöttar och hjälper till också, det gör det säkert lättare att låta bli att dricka när hon också låter bli. Heja föräldrarna!
Sorgligt med din gudfar. Man önskar ju på något sätt att man får gå bort medan man fortfarande är sig själv.. Det måste vara oerhört svårt för anhöriga att se någon förändras och försämras under lång tid. Man vill ju ha minnena av hur personen verkligen var, och om de inte varit sig själva under många år blir det nog svårare att minnas.
Manrdra - Grattis till tentan!
Siggan - Jag hade också 37.5timmars vecka för en heltidstjänst på mitt förra jobb. Rätt stor skillnad mot de 40 jag har nu, även fast det inte är så stor skillnad egentligen, om ni fattar hur jag menar...
Hoppas alla har en bra helg!
kaz - Jag minns att jag tyckte Micke och Molle var lite otäck och sorglig när jag såg den som barn också, men det är ju ändå en barnfilm. Kommer inte ihåg - slutar den lyckligt iaf?
juni - Klart ni kan lämna bort barnen en natt för en minisemester!
Usch, det är ösregn ute och grått grått grått. Man blir inte precis pigg och full av energi...
Mandra - Hoppas pusslen blev bra!
Pyttis - Det var svar på tal Mysigt med kalas, ska föräldrar och syskon också vara med eller blir de bara de fem tjejerna?
Tomt hus här nu, barnen är hos mina föräldrar ett par dagar. Ser fram emot att sova själv ett par nätter, Gustav har legat som ett plåster på mig den senaste tiden, han som alltid sovit själv förut. Känns konstigt att han börjar sova med oss vid två års ålder, men jag gissar att det har att göra med att jag är borta så förbenat mycket i veckorna så vi knappt hinner ses. Då gäller det att gosa ikapp ordentligt nattetid. Inte mig emot, egentligen, men det är ju skönt att sova ostört ibland också.
Vi4 - Säger som de andra, bra att du kollar upp det! Hoppas du fått lugnande besked redan.
Milla - Varför är det olika regler för G och L ang. vilka tider de får vara på fsk?
Vi fick barnens dagisbilder idag. Såååå söta (förstås)!
Tittar in bara för att visa att jag lever. Har inte haft tid och ork för fl på hela veckan, men nu är jag iaf in en snabbis.
Vi har överlevt makens 34årsdag idag med tillhörande kalajs. Bara de närmaste: föräldrar och syskon med familjer, samt min farmor. Och då blir vi 18 pers! Puh! Det är lite logistik att få mat i alla magar och därefter fika. Eftersom alla barn (8 st) är i åldern 0-6 år så blir det ju lite lätt kaos när alla blir hungriga, plus att de fyller hela bordet så det finns knappt plats för någon vuxen att hjälpa till att rodda. Men de har kul ihop och det är härligt att träffas iaf!
Dagen igår gick åt till att göra två långpannor med lasagne och baka lite kakor, som sagt - tur att det bara var den "innersta kretsen" som kom, hur bär man sig åt om det kommer en massa gäster från utanför familjen..?
Hej på er! Hänger inte med så bra här, hoppas ni har det bra alla!
tittar in på ett sällsynt besök - surfande dagtid brukar vara uteslutet för vi har så galet mycket att göra på jobbet, men just i dag VABar jag och passar på att ta några minuter vid datorn.
juni - GRATTIS!! Storasyster + lillebror är en oslagbar kombination i mina ögon.
malin - Vilka turer kring dagis! Skönt att ni har bestämt er nu, och hoppas att ni får ett bra avslut på gamla dagiset.
Pyttis - Grattis A i efterskott! Vad skönt att det gått så bra med glasögonen! Vi har fortfarande inte blivit kallade för Ida, det verkar inte vara samma fart i vårt landsting som i ert.
Vi4 - Skönt med lugnande besked gällande knölen och så skönt att det kollas upp ordentligt. Ang. sexet så har jag inte så mycket att komma med, men jag gjorde samma reflektion som Sara. Visst är det så att män "peakar" runt 20, har jag för mig, och kvinnor 10-15 år senare? Men det medför ju inte med automatik att det är slut efter 40... Tror som de andra att det nog snarare handlar om andra saker än att man passerat 40-strecket.
Jag var på inskrivning hos bm i går!! Japp, det är en liten trea på gång här, i juni om allt går som det ska.
Ela - Tack! Vad skönt att jag har dig att luta mig mot när det är dags.