• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni o M73 - Tack för stödet! Jag hoppas förstås att de ska ta sitt förnuft till fånga och ge mig det jag vill ha, men ändå har jag känslan av att "om det ska vara på det här viset vet jag inte hur länge jag har lust att bli kvar", så vi får se om de lyckas få mig positivt inställt till företaget igen.

Sara - Grattis till Julia idag!! {#emotions_dlg.flower}

• asap

kaz - Hoppas ni har det mysigt i France!

Drutten - Det är samma här, att det är på ett annat sätt med dagis nu då vi faktiskt inte är hemma om dagarna längre. Nu är det plötsligt lite mer noga med tiderna, och så är det ju längre dagar också. Dessutom känner jag mig plötsligt inte alls delaktig i allt som har med dagis att göra, jag varken lämnar eller hämtar om dagarna och missar därmed en massa info mm. Men barnen verkar trivas, så det är nog bra ändå. Tror jag lider mest av alla av den minskade tillsammans-tiden, försöker ta igen så mycket det går på kvällar och helger.

malin - Slår vad om att kunderna kommer snart, och att rätt vad det är kommer du ha så mycket att du blir tvingad att tacka nej till vissa uppdrag för att inte behöva jobba dygnet runt.
    Jag vet ju också att barnen egentligen älskar varandra, och jag har kommit på att den senaste tidens tuffa tag kan ha att göra med att G har börjat prata "på riktigt" nu. Det har varit liknande korta perioder med bråk då G har lärt sig krypa, stå, gå osv. Att han plötsligt börjar ta sig in på hennes domäner och att det är lite jobbigt för Ida. Pluss att det verkar jobbigt att vara (nästan) 4, när man ska vara stor ibland och liten ibland.

Pyttis - Kul med dans!

Lia - Grattis!!

Mandra - Det låter ju rätt bra ändå, med hjärtat. Skönt!
    Ida brukar reagera på myggbett med att svullna upp rejält. Ett par gånger har hon haft igenmurade ögon pga myggbett, och någon gång blev ena örat sisådär dubbelt så stort som vanligt, och många gånger har betten på armar och ben bara sett helt gigantiska ut. Men det är inte alla myggor hon får så av, det verkar bara vara någon viss sort för det händer inte jämt. För henne har det hållt i sig ett par dagar, sedan har svullnaden lagt sig utan att vi gjort något spec. för det.

• asap

Milla - VAD!? Du började ju nyss? Jag ska läsa i bloggen.

Själv sitter jag just det på jobbet - själv. Företaget har konferens och vilka är kvar? Jo, fem stackars konsulter som inte är värdiga nog att följa med. Och så kan de inte begripa att det skulle spela någon roll vem jag är anställd av "när det ändå är samma jobb på samma ställe du gör". Morr.

• asap

Vi4 - Nej, har inte sett till Agronom eller Gbg här, hoppas allt är bra med dem!
    Hoppas förkylningar, flyttpackning och stress över hantverkare har varit under kontroll i helgen, det är mycket som händer på en gång nu!

Milla - Hur går det för dig? Har du orkat ta tag i jobbsökandet redan?

Olimpia - Så det blev penicillin i alla fall? Har tyvärr inga tips - vi har haft vilda fighter här de gånger G har fått pc och vi har inte fått något att fungera utan att han blir arg som ett bi och spottar ut nästan allt igen.

Jobbet, ja. Oproffsigt och opsykologiskt var orden. Men det stämmer bra Olimpia - jag trivs bra med jobbet och med mitt "team", de som krånglar med mig nu är ju inga jag vanligtvis har så mycket att göra med om dagarna. Och det är rätt uppfattat att jag är garanterad fast tjänst, men övergången skulle ske 3 månader senare än vad man först (mer eller mindre) lovat och dessutom med 2000/månad mindre i lön. Jag tror lönenivåerna varierar en hel del inom företaget, men när jag fick mitt bud pejlade jag lite med jobbarkompisarna. Särskilt en man som varit konsult från samma företag som jag och som precis hade gått över till fast när jag började, efter tre månader som konsult. Han hade fått samma lön rakt av när han gick över, så då borde jag också ha det tänker jag? Kan inte tänka mig att han har lägre lön än mig heller, förmodligen tvärtom med tanke på att han är man och några år äldre än mig. Obestämd Det är ingen ursäkt, men jag vet iaf varför det har blivit så struligt. Min närmsta chef, hon som anställde mig, blev sjukskriven i början av juni och har nu kommit tillbaka fast på en annan tjänst. Hennes gamla tjänst är det fortfarande ingen annan som har fått, så lite olika folk har hand om hennes bitar. Vilket gör att jag har "fallit mellan stolarna", för alla de som delar på hennes arbetsuppgifter har ju fortfarande kvar alla sina, och därmed väldigt lite tid att ta sig an extra saker. Kasst, men så är det.

• asap
    Piggley Wink skrev 2010-09-05 17:44:05 följande:
    Assar: Hoppas verkligen de tar aig i kragen, verkar ju  helt galet att du skulle få lägre lön som fastanställd än som konsult. När de hyr in dig så får de ju betala till hyrföretaget dessutom så det måste ju ändå vara billigare för dem att anställa dig till samma lön än att hyra dig? Undrar hur de tänkte?
    Snarare "undrar om de tänkte?" Det konstiga är att de håller på att expandera och pratar om att behöva växa med si och så många anställda innan året är slut, och nästa år ska man flytta till större lokaler för att få plats med alla. Så det, i kombination med att de säger sig vara nöjda med vad jag gör, gör att jag bara inte fattar varför de inte anställer mig direkt..!
  • asap

Pyttis - Trist att Julia behöver rör, förstås, men så skönt att det blir gjort ändå! Då kan ni se fram emot en lugnare vinter på öronfronten.

Idag har jag fått ett erbjudande om fast anställning från den 18 sept, och de har höjt lönebudet med en tusenlapp. Jag hade velat ha mer, men det känns ändå ok. Det är värt en del att ha en fast anställning på ett "riktigt" företag, istället för att vara projektanställd på ett bemanningsföretag som mer eller mindre utnyttjar personalen så mycket det går... Jag tänker ta det, men lär nog hålla ögon och öron öppna efter andra jobbchanser, eftersom det inte blev riktigt så bra som jag hade trott och hoppats. Inte bara lönen, menar jag, utan också att de har agerat som de har gjort med alltihop.

• asap

Tack tjejer. Jo, det känns bra och Mandra - Det är roligt att gå till jobbet, det är väl bara inte så roligt att få lönespecen som det kunde ha varit.... Jag gillar mitt team och det vi gör om dagarna, men det känns kanske inte som att det kommer handla om många år på detta jobb, om jag får välja. Men, de har ju alla möjligheter att göra det så bra att jag vill stanna länge, inte mig emot.

• asap

Milla - Läskigt, men skönt att det gick bra.

Mandra - Gustav har börjat vakna om nätterna och sova med oss, tror det beror på dagis. Som att han behöver ta igen förlorad tid med oss.

Otäck grej i morse: Jag ramlade i trappan bärandes på Gustav. Han klarade sig oskadd, men blev rädd. Själv sitter jag och har rejält ont i ena armen nu, det var lite kämpigt att köra hit och att jobba. Skriver lite långsammare än vanligt. Aj.

• asap

Ida tackar för grattis! Nej, Ela, det går inte ihop sig att hon skulle fylla fem, för fem år sedan var ju vi på väg till Grekland för att gifta oss!!

Jag mår bättre i armen och ryggen nu, men det gjorde jvligt ont jvligt länge, så jag började nästan undra om det var ngn spricka därinne. På morgonen när det hade hänt kunde jag inte lyfta armen, så maken fick sätta upp håret åt mig, men nu börjar det funka bättre på egen hand.

Trött efter gårdagens 60-årsfest för mamma, det blev inte så många timmars sömn inatt, så jag skippar kommentarerna idag. Hoppas ni ursäktar.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*