Vi4 - Nej, har inte sett till Agronom eller Gbg här, hoppas allt är bra med dem!
Hoppas förkylningar, flyttpackning och stress över hantverkare har varit under kontroll i helgen, det är mycket som händer på en gång nu!
Milla - Hur går det för dig? Har du orkat ta tag i jobbsökandet redan?
Olimpia - Så det blev penicillin i alla fall? Har tyvärr inga tips - vi har haft vilda fighter här de gånger G har fått pc och vi har inte fått något att fungera utan att han blir arg som ett bi och spottar ut nästan allt igen.
Jobbet, ja. Oproffsigt och opsykologiskt var orden. Men det stämmer bra Olimpia - jag trivs bra med jobbet och med mitt "team", de som krånglar med mig nu är ju inga jag vanligtvis har så mycket att göra med om dagarna. Och det är rätt uppfattat att jag är garanterad fast tjänst, men övergången skulle ske 3 månader senare än vad man först (mer eller mindre) lovat och dessutom med 2000/månad mindre i lön. Jag tror lönenivåerna varierar en hel del inom företaget, men när jag fick mitt bud pejlade jag lite med jobbarkompisarna. Särskilt en man som varit konsult från samma företag som jag och som precis hade gått över till fast när jag började, efter tre månader som konsult. Han hade fått samma lön rakt av när han gick över, så då borde jag också ha det tänker jag? Kan inte tänka mig att han har lägre lön än mig heller, förmodligen tvärtom med tanke på att han är man och några år äldre än mig. Det är ingen ursäkt, men jag vet iaf varför det har blivit så struligt. Min närmsta chef, hon som anställde mig, blev sjukskriven i början av juni och har nu kommit tillbaka fast på en annan tjänst. Hennes gamla tjänst är det fortfarande ingen annan som har fått, så lite olika folk har hand om hennes bitar. Vilket gör att jag har "fallit mellan stolarna", för alla de som delar på hennes arbetsuppgifter har ju fortfarande kvar alla sina, och därmed väldigt lite tid att ta sig an extra saker. Kasst, men så är det.