• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Varning! Skriver i mörkret och dessutim på gamla datorn där suddknappen fattas efter att G kastat en bok på den. Så jag orkar inte rätta mig när det blir fel, ni råt ta det som det blir. Hoppas ni förstår ändå.

Milla - Aja, vad det så det var med jobbet. jag hade 1 aug ui huvudet, men nu känner jag igen 190:e när du säger det.
    Vi böraj också inskolningen närsta vecka, ska på inför-samtal på måndag, sedan börjar cet på torsdag.

mailn - Trist med dålig supprot, vad är det som inte funkar=?

• asap

Hehe, ja, det blev ju lite tokigt i mörkret...

malinkatarina - Ok, det är klart att det blir lite mer komplicerat när du är i Tyskland. Annars har jag använt mig av Loopia + WordPress och pekat olika adresser till samma sida och fått det att funka, men då har alla varit .se. Tycker annars att Loopias support varit bra, det lilla jag har använt mig av den. Hoppas du får ordning på det.

kaz - Oj, så skönt!

• asap

Mandra - Kul med cyklingen! Våra grannar har nog gjort HELT tvärtom, tjatat och tjatat och pushat på killen att han ska testa sin cykel utan stödhjul. Han fullkomligt vägrar ens att sitta på den, har inte gått i närheten sedan förra sommaren då de tog av stödhjulen och han ramlade. Han lånar Idas springcykel istället, och behärskar den fullt ut, men sin egen cykel vågar han sig inte på.

juni- Pappor är bra!

Sara - Det låter som att ni haft det helt fantastiskt, synd att J var hängig bara.

Vi har haft kärt besök av våra vänner från Paris över helgen, och så firade vi Gs 2årsdag i förskott igår (fyller på torsd.). Min farmor är helt sagolik, 85 år och försöker konversera med de franska vännerna:
    (till mig) Åh, så synd att jag inte kan prata med dem!
    (till dem) I can not speak english.
    (till mig) Varför är de här?
    jag: De har varit på semester i Norge och kom förbi här på vägen hem.
    (till dem) OOhhh, Norge? Var? Where?
    De franska vännerna: Around the fjords.
    (till mig) Aha, åh, så vackert det är där.
    (till dem) Beautiful!

• asap

lia - Vi har inte det problemet utan snarare tvärt om. Dvs. Ida går så in i sina fantasilekar att hon glömmer/hör inte det som pågår runt henne. Det är mycket mamma-pappa-barn- och gå-till-dagis- och gå-till-jobbet-lekar, och problemet är väl i så fall att hon tvingar Gustav att vara med när han har tänkt göra annat...
    Men det låter som att malinkatarina är något på spåren, att ni behöver bryta vardagen. Jag vet att din sambo är sjuk och kanske inte orkar ta tjejerna själv så mycket, men kan ni inte dela och ta varsin tjej en dag? Det låter kanske som att Stella och Ida också behöver en paus från varandra en dag ibland?

• asap
    Gladhannapanna skrev 2010-08-09 14:00:28 följande:
    Tillbaka i verkligenheten efter en vecka på Åland. Min semester är dessutom slut nu så jag jobbar igen från och med idag.

Vi har haft en skön semester, Ålandsvistelsen var riktigt bra! Tack för tipset om Plasto Assar!!! Synd att bilen redan var ganska fullpackad!
    ... Eller tur, kanske..? Skämt åsido, det var så lite så. Hittade ni på något annat skoj medan ni var på Åland? Var stugan bra?
  • asap

Ipren är bäst, eller hur? Det har alltid haft mycket bättre effekt på Gustav också.

Och det är precis som Pyttis säger maxdos/preparat är ok att ge även om man kombinerar två. Jag brukar vänta mellan 3 och 4 timmar mellan gångerna, men som sagt - Ipren "räcker längre".

• asap

Sara - Döm om min förvåning den gång jag ringde sjukvårdsupplysningen och de frågade om de skulle skicka en läkare på hembesök!? Jag hade ingen aning om att de gjorde sådant, men det var himla skönt den gången när de kom och tittade på G en liten stund efter att jag ringt upplysningen. Det slutade med att de skickade en "remiss" till akuten så att vi fick åka in, men det var fantastiskt bra tyckte jag.

M73 - Ja, var hittar man aktiviteterna? Vi har gått på Friluftsfrämjandets skogsknytte ett par terminer, känns som något som finns på alla orter. Sedan vet jag att kusinerna går på barngympa, men jag vet inte vem som arrangerar det. Förmodligen lokala idrottsföreningen.

juni - Hoppas det gick bra hos bm och att det gula strösslet levde upp till förväntningarna.

Mandra och malin - Även vi har fått ekonomiskt stöd från svärfar, första gången då vi köpte lägenheten, andra gången då vi köpte bilen och tredje gången när vi köpte huset. Skönt när man inte behöver låna ihop varenda öre, och även om jag ibland har känt mig som en spoiled brat så köper jag hans resonemang - hellre att han hjälper oss nu när vi behöver det mest än att han sparar allt och vi får det i arv efter att han är borta (när vi förmodligen inte kommer behöva pengarna lika mycket längre).

Första dagisdagen idag. Allt hade gått bra, Gustav hade ätit 3-4 portioner av lunchen och inte haft tid att sova middag för allt var så spännande, och Ida verkade ha kommit igång bra trots att det var nästan 10 veckor sedan hon sist var på dagis.
    Dessutom fyller ju G 2 år idag så vi startade dagen med uppvaktning på sängen. Ida hjälpte honom förstås att öppna paketen och jag tror han blev nöjd.
    För två år sedan låg jag i tv-soffan så här dags och hade ingen aning om att han skulle vara ute om 1h och 10 min. Kvart i nio gick vattnet och det var då jag började ana att ngt var på gång, och på gång var det ju minst sagt!

• asap

lia - Vad spännande med jobbet! Håller tummarna.

Vilken härlig dag vi har haft! Full sommar igen, när man hade accepterat att det var höst redan.
    Vi har fixat och donat här hemma och varit till frisören med barnen. Gustav vägrade när vi var där på vår bokade tid i förmiddags, så vi åkte tillbaka med honom på em, och då gick det lite bättre. Fast hon blev inte helt klar med honom innan han tröttnade så han har lite uggletofsar vid öronen kvar. Ska se om jag får närma mig med saxen och ta dem imorgon.
    Nu har vi plintarna klara till den nya altanen som ska glasas in, vi räknar med att få grunden/golvet klart den här säsongen och bygga väggar och tak nästa. Hoppas det blir bra!

• asap

mandra - Javisst är det din tid nu! Låter kul med paketet du väntar på.

Drutten - Vi skolar in G nu också, lustigt att vi gör lika igen. För visst var det Anton som började för typ ett år sedan, precis som min Ida?
    Det finns absolut värre saker att drabbas av än missfärgade tänder, men hoppas ändå att det inte behöver bli så.
    När ska bröllopet stånda?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*