• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Min svåger har berättat att innan första barnet tänkte han "hur ska det gå?", och innan andra tänkte han "hur ska det gå med två?" och innan tredje tänkte han "hur ska det gå med tre?", men innan det fjärde så kom han på sig själv med att inte ens reflektera över det - klart att det går, och det är ingen stor skillnad mellan 3 och 4, det är ungefär lika mycket jobb som ska göras totalt ändå.
    En på mitt jobb är också 8-barnsfar. Nu är barnen stora, men de har berättat på jobbet om hur det var när han renoverade badrummet. I fem år!! Och mamman, som enligt de som vet är en smått fantastisk kvinna, tog med sig alla barnen och åkte till badhuset för att de skulle få duscha.

malin - Kikade också in på hemsidan, det ser bra ut! Hoppas du får en massa napp.

• asap

Sara - Fast svågern och svägerskan skaffade faktiskt ny bil redan innan tredje barnet, så det blev ingen ändring på den fronten iom barn nr 4.

Och vad gäller badrumsrenoveringen så vet jag faktiskt inte exakt hur det gick till, jag har bara hört det i andra hand. Det kan ju hända att den som berättade för mig lade på något år för att få till en bra historia. Men ändå, jag tyckte det var hur jobbigt som helst när vi renoverade vårt badrum när jag var gravid med Ida. Då fick vi gå ner i källaren och duscha i någon månad innan det var klart. Vill inte ens tänka på att behöva åka iväg någonstans för att ta en dusch, än mindre med en massa barn i släptåg. Huvva!

• asap

Pyttis - Vi är bara en stor samling ingenjörer i släkten/bekanstskapskretsen. Farmor hade med sig en trilskande häftapparat i handväskan när hon kom till oss senast, "för här finns det ju ingenjörer..."

• asap

juni - Ska förstås erkänna att min mamma sjukgymnasten får bidra med sitt kunnande lite nu och då.

Nu är det äntligen dags att packa ihop och åka hem, det har varit en lååång seeeeg dag idag - alldeles för lite att göra på jobbet. Hoppas på bättre fart imorgon.

• asap

Drutten - Aha, då är det bara 10 dagar kvar till bröllop nu då, spännande!

Mandra - Tackar som frågar om inskolningen. Jo, den är väl klar nu, kan man säga, och det har gått bra. De började ju i torsdags så tor, fre o mån var maken med hela dagarna (9-15) men drog sig successivt undan mer o mer. Så igår lämnade han på morgonen och då hade Gustav blivit lite ledsen men inte värre än att en fröken "fick" ta honom. Sedan satt mannen hemma och väntade på samtal att han skulle behöva komma tillbaka, men allt var lugnt och strax efter 14 gick han och hämtade hem dem igen. Och idag har barnen varit på dagis utan pappa från 8.15 till 16, dvs den tid de kommer att ha sedan och det hade också gått bra. Både igår och idag har G sovit på fsk, det lyckades han inte med de tre första dagarna. Och så hade han drabbats av mammalängtan vid ett tillfälle, men då kom Ida och gav honom en kram och sedan var det bra igen. Hjärta Jag tror det hjälper massor att de har varandra där.

Mandra och Juni - Det är så olika det där med kurslitteratur. Jag tror att ingenjörsutbildningarna generellt kanske inte har lika mycket litteratur som många andra utbildningar, men desto mer schemalagd tid i skolan. När jag läste religionshistoria en termin hade vi bara föreläsning två förmiddagar i veckan, men massor av böcker man skulle plöja igenom till tentan. På civing.utb. var det istället 8-17 varje dag, + lab:ar på kvällarna, men inte fullt så många böcker på listan.

malin - 22.30 var kanske godkänt, men vill du ha VG så måste du i säng före 22.

• asap

Drutten - Klänningen är jättefin!
    Ida och Gustav går också på olika avdelningar, men när de är ute är alla barn med alla fröknar så att säga, då är det som inte någon uppdelning per avdelning. Och så länge det inte är samling, mat, vila eller något annat "uppstyrt" så är det fritt fram att gå och hälsa på den andra avdelningen även inne. Men Ida rapporterade nu vid middagen att Gustav hade börjat längta idag också och hon hade kramat honom "men det hjälpte inte". Bra att hon försöker trösta iaf, även om det inte hjälpte idag så känner han ju att hon finns där, och det gör det åtminstone för mig lite lättare att stå ut med att han varit ledsen.

Mandra - Åh nej, vilken dag. Jag tänker inte bjuda på karln din, jag tror du vill behålla honom ändå. Ibland kan de bara inte tänka, verkar det som. Jag har själv sett det vid ngt tillfälle på nära håll. Hoppas du och tjejerna fått en mysig kväll ändå och att hjärtat ditt håller sig i styr. Otäckt, men skönt att du blir ordentligt kollad iaf.

• asap

Milla - Skönt att det känns bra på jobbet.

Pyttis - Ja, det är nog läder..? Skaldjur och champagne låter smmmmaskens! Tungan ute

• asap

Hjälp! Vad ni har skrivit idag. Få se nu om jag minns vad jag skummat....

Vi4 - Jobbigt, inte bara att du drar så stort lass hemma, men också att din man inte verkar må så bra. Antar att det skapar en del oro kring er allihop. Bra drag med Itrim, däremot, i det långa loppet mår man ju så mycket bättre av träning än av choklad, även om båda ger samma endorfiner.
    En jobbarkompis till mig har börjat med en personlig tränare den här veckan och några morgnar har han varit sen till jobbet för att han har så ont i kroppen att han knappt klarar att manövrera bilen.

Mandra - Bra att ni fått prata om det hela och att sambon är med på noterna nu.

Jo, inskolningen av G har gått bra får man säga, fast han hade varit ledsen vid lämning idag också. Tur att vi har helg nu så att vi alla får en liten paus och kan vara tillsammans. Idag har han dock börjat hosta en del, så det är väl första förkylningen på g nu.

malin - Kul att gå på bröllopsmässa, hoppas du kan ragga massor av kunder!

• asap

Mandra - Mamma är bäst!

Drutten - Jag får också börja dra mitt strå till stacken nu när maken också jobbar. Sedan jag började jobba i maj har jag gjort nada, zip av hushållsarbetet. Sedan den här veckan går ju barnen på dagis och maken jobbar också (visserligen inte heltid som jag) så vi får dela lite bättre på jobbet som ska göras.
    Stackars Anton! Vilken otur att det skulle behöva bli så illa med tänderna - hur många tänder är det? Båda framtänderna? Hoppas tandis sköter det bra så att han inte blir rädd, och att de permanenta tänderna har klarat sig.

Vi har fått kallelse till 4årskontroll på bvc för Ida, och som vanligt kan jag inte fatta vem den där snart 4åringen de pratar om är - när blev barnen så stora?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*