• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni - Tack, jag håller med dig. Provade förresten "din" ceridal och är mycket nöjd! Det blir nog den vi kör när de akuta problemen är bortmotade med cortison.

• asap
    Milla C skrev 2010-06-15 21:12:35 följande:
    Assar: Hoppas liksom juni att det är något födoämne som är lätt att undvika (och hoppas för er vuxnas skull att det inte är gluten )
    Ja, hoppas verkligen han inte är känslig för gluten! Jag tänker mig något i stil med "orange paprika", vad tror ni om det?
  • asap

juni - Ja, det är något speciellt med ngt visst rött färgämne (E-nr). En gång i tonåren fick jag fullt med röda prickar på hela mig efter någon konstig röd cider (snygg man var på den festen... ) och vet att jag sedan läste mig till att ett visst färgämne i den var vanligt att man reagerade på.

Pyttis - Skönt att Julia är på bättringsvägen nu!
    Oj, mjölk kan ge sådana eksem alltså? G dricker inte mycket mjölk alls, det blir absolut inte ens en gång om dagen. Fast han äter yoghurt och ost, förstås. Ja, vi får väl se vad vi får veta när vi blir kallade till hudmottagningen.

Milla - Otäckt! Man får väl hoppas på att det av någon anledning var en blixtinkallad barnvakt som fått rycka ut och hämta på dagis eller nåt.
    Hur gick det förresten att jobba, var det förra veckan, när du hade olika vik hela veckan?

• asap

malinkatarina - Stackars Elvira!

Milla - Ja, det är ju på ett sätt nackdelen med sommaren att så många är lediga. Iaf när man är arbetssökande, då är det ju rätt trist att allt stannar av under några månader.

• asap

malin - Så spännande med mäkleriet. Lycka till imorgon!

juni - Det verkar som att både morfarn och farmorn här tänker pensionera sig nästa år, det ser vi fram emot!

Ida sitter bakåt fortfarande, har inte vuxit ur stolen än, och har aldrig klagat så hon får sitta kvar så tillsvidare.

Jippie, vi ska börja på lite annat schema på jobbet, turas om att börja tidigt en dag i veckan! Vilket kommer innebära att man också slutar tidigare den dagen, så jag hinner hem till middag med familjen en dag i veckan. Saknar verkligen barnen i veckorna när vi ses så lite. Att det blir en timme tidigare på morgonen spelar ingen roll, på morgnarna hinner vi oftast inte träffas iaf, de brukar vakna ungefär när jag åker.

• asap

Jag skulle börja skriva, men så håller kungen tal på tv och jag blev helt fast... Han är faktiskt lite skojig.

• asap

.. ska tillägga att det var fotbollen jag var ute efter, men jag kunde inte förmå mig att byta kanal när jag slog på tvn och kungen talade. Hehe. Tur att det inte var samma uppslutning när en annan gifte sig, sicket nervvrak man hade varit.

det jag skulle skriva var:

Hej Lia, kul att se dig!

Pyttis - Åh, nej! Nästa sjuka redan!?

malinkatarina - Härligt GO i dig nu, hoppas du kan övertyga mäklaren om hur bra det är med en proffsig fotograf. (Det är väl bara att kolla hemnet så ser man...)

Det har blivit sjukstuga här också. Maken har varit risig i några dagar, och nu är Gustav ordentligt snorig och hostig också. Sin sjuk-vana trogen var han vaken i tre timmar inatt, det blir alltid så. Det värsta var att han blev helt otröstlig  när vi försökte bära in honom till oss, han vill absolut bara vara i sin egen säng. Sedan fick vi springa in dit i skytteltrafik istället.

• asap

juni - Bra tips, men jag tror det handlar om att han vill sova i egen säng. Möjligen skulle man se till att ha en säng i samma rum så att det inte blev så långt att springa varje gång.

• asap

Milla - Eh, nej. Det måste väl vara din sovmorgon när du har tagit denna kväll?

• asap

M73 - haha, förbjudet med uppkastningar!? Vad hade de gjort om någon blivit sjuk då, rätt in i kurran?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*