Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Hoppas att ni får vara friska nu och att medicinen för underverk!!!

Agnes är på topp igen men Julia blev sjuk igår.... Dock verkar det vara lite lindrigare än A, hon har bara kräkts en gång och inte bajsat sedan tidigt imorse. Vi kör på vätska, nu ratas vätskeersättningen så hon fick saltapinnar och festis förut!

En läkare på vc sa till oss att när de är sjuka är ALLT tillåtet som de vill ha! Är det chips och cola så ska man ge dem det! (kanske inte mitt i en magsjuka då)

• Gladhannapanna

Hon hade 40,2 inatt, en liten kokhet trasa! Fick ipren och panodil på en gång och det gjorde susen, men hon har förbrukat säkert 15v blöjor!!! Dessutom en del kläder....

Hon är dock ganska pigg emellanåt, åt några pommes frites, men det var ett misstag!

Maken har varit lite orolig i magen men inte sjuk och jag har inte känt någonting alls. Fast vi två brukar inte bli magsjuka så *peppar, peppar*

• Gladhannapanna

Assar: Låter superhärligt!!!!

Julias mage är fortfarande kass. 8 blöjor på två timmar i eftermiddags!

Fast nu sover båda tjejerna och maken är och bowlar med min systerson som är nydumpad av flickvännen.

• Gladhannapanna

Äntligen verkar Julias mage vara på bättringsvägen! Hon är ju inte så pigg på mat direkt, men ikväll åt hon en polarkaka och drack vatten frivilligt.

Jag har gjort mat till henne till imorgon, kokt kyckling, ris och sås. Hoppas att det slinker ner.

Assar: Jag träffade en liten kille på jobbet som hade gräsliga eksem, det visade sig att han inte tål mjölk och han är snart ett år gammal!

• Gladhannapanna

Malin: Vad skönt att få sova, jobbigt med öroninflammation och spännande med ev jobb!!!

Milla: hur tänker folk???? Jag ahr mött personer som suttit i framsätet med barn i knät!!!!

Ikväll ska vi hem till en arbetskamrat och grilla så jag har gömt en flaska vin i jobbkylen, hoppas att inte någon av föräldrarna ser den. Det är ju en öppenförskola här!

• Gladhannapanna

Agnes åker framåtvänd i min mammas bil, men det är på lokalvägar och naturligtvis fastspänd i en bältesstol i baksätet!

Vi kommer nog att vända henne i höst när hon fyller fyra, får se hur det blir.

• Gladhannapanna

Nya tag i sjukstugan! Agnes har feber men ingenting annat. Drygt 39 igår kväll och imorse. Hon hade tyligen svårt att kissa igår så vi har sparat ett urinprov för att kolla uvi. Har fått en läkartid vid halv elva. Vi har världens bästa vc!!!

Jag är också hemma idag, har nästan tappat rösten och känner mig lite risig.

• Gladhannapanna

Malin: Hejja dig!!! KLart att du är bra!!!

Ingen uvi eller ngt annat som syntes på A, läkaren sa uppmuntrande att förkylningen kommer att komma snart.... SKa inte ge febernedsättande om hon är pigg utan bara om hon är hängig och inte vill äta tex. Så nu sitter hon och tittar på Labanfilm med ca 39 i feber.

• Gladhannapanna

Vi funderar på om det är tredagarsfeber Agnes har för hon har fortfarande inga andra symptom, men febern har sjunkit till strax över 38 idag så det kanske ändå inte är så. Min hals är fortfarande kass, regnet hänger i luften så jag får väl hålla mig inne framför tv:n.

Är halvintresserad av bröllopet, vill se vigseln men är inte så intresserad av allt prat om åror, hästar, poliser, efterrätter mm.

Assar: Jobbigt med skytteltrafik! Bra idé sp, Junis kompisar har gjort, tyvärr är Agnes rum alldeles för litet för en 120 säng.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*