Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Juni: Det ver´kar inget bra med lilla magen, har man kollat gluten?

• Gladhannapanna

Assar: Uäk för maskar som ser ut som spagetti!

Mandra: Vad kul att det verkar lossna med pottandet!!!

Vi trivs bra i sommaren, maken är mycket mer ambitiös än jag var förra året, han går till stranden själv med båda,´packar mellis och drar iväg antingen dit eller till lekplats!

Igår lämnade han Agnes på mitt jobb för att hon skulle få cykla hem med mig. Jag fick ett akutsamtal från en kvinna som berättade om våld mm så mina underbara kollegor fick underhålla Agnes en stund. Min kollega sa till A. " Det var någon som var ledsen som behövde prata lite med mamma". Agnes sa då: " HOn kanske hade blivit slagen av en dum farbror".

Hur 17 kunde ungen veta att det handlade just om det?????? Berättade för min chef idag och hon lovade en anställning om 20 år på stående fot!!!

• Gladhannapanna

Vi planerar ett Lisebergsbesök imorgon, vill ju sprida ut de stora nöjestripparna lite under semestern så vi går ut hårt! Agnes vet ännu inte om det, kommer inte att säga ngt förrän imorgon bitti.

Jag vill gärna till Kolmården, men det kostar ju en hel del så vi har sagt att det blir om ett par år när Julia också har stor glädje av det. Vi får nöja oss med Borås så länge, vilket inte är så dåligt!

• Gladhannapanna

Nu har vi varit på Liseberg! Mycket lyckat, men vi hade lite snålt med tid. Julia protesterade vilt mot diskrimineringen av personer som är kortare än 90 cm. För få attraktioner som fröken fick åka, men hon älskade att åka det hon fick!

Agnes njöt i fulla drag, inte rädd för någonting och inte så lite besviken när våra åkbiljetter var slut och vi inte vunnit någonting på hjulen. Dessutom lämnade hon sina nappar till Kaninerna och fick ett diplom och en kram. Det är ju ett tag sedan hon slutade med napp, men vi hade sparat två som hon fick ge kaninerna.

Vi shoppade en del i kaninshoppen, men förutom det klarade vi oss faktiskt under 500:- vilket känns som en bragd i sammanhanget. Hade fikaryggsäcken packad och köpte bara glass i matväg.

Assar: vilken familj, jag hade aldrig tagit emot så mycket besök som nyförlöst, men alla är vi olika...

• Gladhannapanna

Sara: Julia är ju allergisk mot ägg, märkte inget innan hon också åt rent ägg. Hon har ätit både sockerkaka och pannkaka innan dess. Nu blir det dock inget med ägg i till henne.

Finns en superbra sida Johlinn tipsade mig om: www.allergimat.com jag hittade massor av bra recept där! EN bra sak med äggallergi är att det oftast växer bort!

Igår hade jag megamigrän på eftermiddagen, jag spydde tom av smärta vilket är flera år sedan sist. SOmnade strax efter åtta på kvällen och vaknade utan smärta. Dock har jag ju medicin i kroppen nu så jag får se om några timmar när den går ut kroppen.

Just nu har jag och Agnes en bulldeg på jäsning, så mysigt att baka tillsammans!!! Blir naturligtvis massor som inte blir penslade så att Julia också kan få bullar.

• Gladhannapanna

Frk Kanin: Håller med de andra: Kul att se dig men trist att du har det jobbigt!!!

Vi4: fullt upp!! har ni flyttat?

Här är det sommarlov för hela familjen från och med idag, härligt!!!

Maken klipper häckarna runt tomten (ca 100m totalt) Agnes väntar på att en kompis ska dyka upp.

• Gladhannapanna

Härligt med ungar som gillar ikea!!!

Igår dumpade vi barnen med mina föräldrar och åkte och shoppade lite. Det finns en superbra outlet med fritidskläder. Vi köpte ett fiveseasons ställ till Agnes att ha i höst, en fleecetröja att ha under, varsin disneymysdress till flickorna, en disneyklänning till Julia och några par strumpor. Dessutom köpte jag HH regnbyxor, casall träningstopp och HH underställströja. Maken köpte timberland sandaler... Skene is the Place!

Maken var rejält påverkad av sin allergi och Agnes har blivit förkyld så det var ganska skönt att komma hem idag.

• Gladhannapanna

Vi4: Det var verkligen goda nyheter!!!!

Här smälter man bort!!! Vi sov i källaren inatt hela familjen, vi sov faktiskt ganska bra allihopa.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*