30+ som fick första barnet 2006 *4*
Vi ska lämna barnen till syrran med familj imorgon. Ska bli helt underbart att få vara bara vi två!
Vi ska lämna barnen till syrran med familj imorgon. Ska bli helt underbart att få vara bara vi två!
Kaz: Har sett sådana sänga på IKEA, smart tycker jag!
Vi jobbar nu på att sluta helt med napp, Agnes har den bara när hon sover sedan en tid tillbaka. Vi har sagt att när hon slutat helt med napp ska hon få välja en present i affären och få prova tuggummi.
Hons äger ofta att hon vill sluta, men när det är sovdags säger hon. Jag slutaj imojjon! Vi jobbar på saken.Tanken är att ge dem till Lisebergskaninerna när hon slutat.
Hon vill också oftast sova med blöja även om hon eg är nattorr. Vi har sagt att vi itne kommer att köpa fler blöjpaket till henne eftersom hon klarar sig utan. Nu ska hon ju sova borta några nätter, hos min syster och med oss på landet. Men nästa vecka tror jag att blöjorna är slut!
Mysigt med kramar och kärlek!!!
Här gosas det också en del, båda våra tjejer gillar att kramas. Men Julia vill inte kramas mer än en millisekund, sedan ska det härjas igen!
Härliga kommentarer och stora framsteg när det handlar om toabesök, glasögon mm!
Vi har haft en jätteskön långhelg! Barnen hade det bra hos min syster men Julia hade svårt att komma till ro. Vi körde direkt från henne till mina föräldrars stuga där vi sov en natt. Agnes älskar verkligen att vara där med mormor och morfar, skrota omkring, leka med regnvattentunnan, gå ut med hunden osv.
Idag ska vi röja både ute och inne, svärisarna kommer imorgon och vi ska träffa en kompis till maken med barn i em.
Inatt sov Agnes utan napp för första gången! Vi har jobbat med det länge och igår kände hon sig mogen. Svårt att somna men hon klarade det!
Vi har lovat henne att få prova tuggummi när hon slutat med napp, det var det första hon frågade efter när hon vaknade!
Assar: Lycka till på jobbet idag!!!
Aggis: Vilken sabla otur!!!! Hoppas att du kan få någon annan som ger bättre referenser på samma jobb, sådana som är officiella!!!
Härligt Milla!!! Stort grattis!!!
Totalt egoinlägg: Agnes är ju lättkräkt och remitterad till öron-näsa-halsläkare för konsultation. Tydligen har barnläkaren även remitterat henne till barnsjukhuset för att göra en ph-mätning. De ringde idag och hon ska dit på måndag. De ska gå ner med en sond och mäta under ca tio mínuter. Sedan ska hon ha en annan sond i 24 timmar!!! Tur att det är maken som ska dit, jag är så himla lättkräkt själv och har traumatiska minnen av en gastroskopi -98....
Tack för att ni bryr er om Agnes, hon får komma hem över natten och tillbaka dagen efter.
Fick tips av en mamma som kommer hit till vår öppna förskola, hon jobbar som sjuksköterska på barnsjukhuset. De har tydligen en hemsida för barnen som man kan gå in på innan. Ska kolla upp det under helgen har jag tänkt.
Intressant att läsa om era små barns olika personligheter.
Agnes är bra på att ta plats ibland, men ibland inte. Hon kan bli blyg och reserverad en gång och väldigt framåt en annan. Hon är fortfarande inte så bra på att stå på sig inför andra barn utan blir helt förtvivlad om någon tar en leksak eller liknande.
Julia är ju väldigt busig men hon är reserverad mot andra människor. Men det kommer ju att vända.