Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Tackar för all uppskattning!
    Allt är ju relativt och jag behöver fortfarande gå ner en hel del, men visst är det underbart att vara lättare och kunna ha kläder som sitter finare!

Usch, idag har maken och jag tjafsat. Julia har vaknat vid fem den här veckan och somnar inte om trots vällingen. Båda är med andra ord jättetrötta. Att jag fick migrän igår som inte släpper underlättar inte!

Om en timma kommer vänner på besök och stannar tills imorgon så vi har dessutom massor att fixa med, självklart ryker vi ihop om småsaker. TRIST!!! Nu ska han och Julia sova lite så kan jag göra salladen till i kväll. Agnes tittar på film.

För en stund sedan stod jag och diskade, barnen var i lekrummet och jag hörde hur Julia klagade. Tittade in och såg att Agnes stod på knä på Julias rygg. BLev ju jättearg på A så klart! När jag hade lugnat mig gick jag in och pratade med henne. "Men mamma, vi lekte ju bara häst!" "Jag satt mjukt" Inte lätt att vara 3,5 heller...

• Gladhannapanna

Mini: Kul att hon gillar "sina" glasögon! Det kommer ju att bli bra när hon upptäcker hur bra hon ser med dem på!

Agnes inhalerar ju astmaspray morgon och kväll och det är bara ngt hon gör, hon klagar inte och är nästan lite stolt när hon visar kompisarna nnär hon får medicin på förskolan.

• Gladhannapanna

Godmorgon!

Håller tummarna för mIni och MIlla.

Vi4: Förstår verkligen hur jobbigt det kan vara med allt på en gång. Vi flyttade till hus och gifte oss samma sommar, det var inte heller optimalt mentalt!

Känslorna kring Albin kan jag bara föreställa mig, klart att det känns svårt och sorgligt att E går om A åldersmässigt samtidigt som ni gläds åt hans utveckling.

SPännande med visningen idag, självklart kommer ni att få sålt lägenheten och få massa pengar! *säker*

Julia vaknar fortfarande vid femsnåret så vi är rätt trötta fortfarande. Jag ska på konferens i Esbo i Finland on-fre. Ska dela rum med en annan småbarnsmamma, vi ser båda mest fram emot att få sova ostörda!

Jag tror att Maken ska få sova i gästrummet inatt eller natten till tisdag så att han får sova ostört innan jag åker iväg. Det lär han ju behöva!

• Gladhannapanna

Assar: Så trist med magsjuka, hoppas att det är killbaciller som inte biter på tjejer!

Agnes fick en doktorsväska när Julia föddes, den används fortfarande flitigt!

Igår var vi ute nästan hela dagen. KLippte gräset, hängde tvätt, cyklade på utflykt osv osv. Underbart!

• Gladhannapanna

Tackar så mkt för att ni peppar mig! Jodå, det blev nya byxor, faktiskt två par! Ett par vita jeans och ett par vanliga blå.

• Gladhannapanna

Ovisshet är jobbigt, men om du inte varit intressant alls så borde du ju vetat det nu!

Det här jobbet tog evigheter från första intervju tills allt var klart och jag vann ju till sist!

• Gladhannapanna

SPännande Assar och Mandra, hoppas att det blir ngt kul av det!

Trist med negativt besked Milla!

Uscha för alla sjukor!!!!

Min kollega fick tre mindre blödningar i hjärnan i november, har börjat arbeta så smått de senaste två veckorna, idag ringde hennes man och berättade att hon blivit yr och är på sjukhuset igen...

Vi ska åka på konferens till finland imorgon och hon kan naturligtvis inte åka med, så himla trist och oroligt allting!!!

• Gladhannapanna

KOllegan har ringt, det är troligen kristaller i mellanörat, har inte med hjärnblödningarna att göra, men läskigt ändå!

Jag ska strax ge mig av och hålla föräldrakurs, sen kväll idag!

• Gladhannapanna

Vi4: Så kul med budgivningen!!! Tänk så bra med en liten extra buffert!

Jag är ensam på jobbet, taxin kommer klockan 4, de andra är iväg och packar/går kurs. Jag borde läsa en bok inför en utbildning men har inte alls lust...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*