Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Juni: Agnes fick en bok som heter : "En stjärna vid namn Ajax" av min veterinärkompis när vi tog bort Tanja. Det lästes flitigt länge. Vi pratar fortfaranade om att Tanja är en stjärna, när det är mörkt kan Agnes peka på himlen och säga var Tanjastjärnan finns. Hon säger fortfarande att hon vill att Tanja ska komma tillbaka. Vi säger att det vill vi med men det går inte. Vi tar samtalen i hennes takt. Nu är det ju mindre så klart, men det är ändå snart 1,5 år sedan och hon pratar fortfarande!

Igår var jag och A och köpte en leksaksdator till henne för att hon slutat med napp. Hon är jätteglad för den och har suttit och övat bokstäver och siffror. Bra tips Assar!!!

• Gladhannapanna

Jag ahr kopparspiral och är nöjd med den, eller har varit kanske jag ska skriva.

Nur har jag mens under 5-7 dagar, visserligen avtagande men dock blödning. Ganska precis två veckor efter mensens första dag får jag äl och blöder lite i ett par, tre dagar. Ca en vecka efter äl kommer mensen igen. SÅ här har det varit hela våren, visst verkar det lite galet?

Innan jag åt p-piller hade jag aldrig kortade cykel än 4 veckor....
    Har en fundering som jag vill fråga kloka tjejerna om!

För övrigt har vi haft en helt underbar helg med massor av timmar utomhus med trädgårdspyssel.

Fast Agnes har det jobbigt nu, trotsar mer än någonsin och faller hårdare vid motgångar. Hon gnäller också massor och ömkar sig själv. SÅ jobbigt att lyssna på. Vi har bestämt oss för att ignorera gnället, men det är svårt.

• Gladhannapanna

*gäsp* Är skittrött så det blir ett egoinlägg!

Agnes skulle ju göra en undersökning igår med slang i näsan. Det visade sig att läkaren inte tyckte att det behövdes så hon fick göra en annan undersökning för att mäta olika saker medan hon sover. En grimma i näsan, en sensor över bröstkorgen och en över magen samt en syresättnignsmätare på ena fingret. Dessutom en dosa fastsatt på magen.

Dessutom skulle vi skriva"journal" på vad som hände under natten. Typ: hostade klockan xx. Hur hon låg, hur andningen var, om hon snarkade, svettades osv. Kan säga att jag sov väldigt lätt! Allting gick bra och maken lämnade in grejorna idag så de kan analysera de värden dosan registrerade.

Hoppas att alla som behöver det får sova mer inatt!

• Gladhannapanna

Mandra: Förmodligen beror hennes besvär med lättkräktheten på stora mandlar. De mätte hur hon andas i sömnen och om det påverkar hennes syresättning av blodet. Hon gör ju korta uppehåll i andningen under sömnen och snarkar som en hel karl!

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2010-05-26 10:38:27 följande:
    pyttis > Vet du om stora halsmandlar kan påvärka att man blir förkyld jämt?
    Nej, ingen aning. Men man kan ha lättare att få halsfluss. Enligt barnläkaren som remitterade oss är det ovanligt att barn får halsfluss före fem års ålder, Agnes har haft en när hon var två.
  • Gladhannapanna

Juni:härligt med sommarlov!!! Njut av din ledighet och inget dåligt samvete för att du vilar ut innan H kommer hem på heltid!!!

• Gladhannapanna

Vi fick inbjudan till vårfest på mejlen idag, naturligtvis är jag upptagen med ett jobbmöte just den eftermiddagen!!! (( Festen börjar 17 och mitt möte håller på till 18.

Smart lärare... *ironisk*

• Gladhannapanna

Mini: Man kan varva dem men naturligtvis hålla sig inom maxdosen för respektive medicin.

Har fyndat en springcykel på Coop idag, 399:-!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*