Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Jag satt uppe och tittade på bröllopet till midnatt och Julia slog upp sina klarblå klockan sex imorse... Ska snart byta plats med maken som sover. *gäsp*

• Gladhannapanna

Grattis i efterskott till Simon!

Agnes gillade också prinsessbröllopet, maken klädde upp henne till prinsessa och tog med sig henne och en bukett blommor från vår trädgård och åkte till mormor och morfar. Det var bra för då kunde jag titta på tv i lugn och ro!!! 

• Gladhannapanna

Idag ringde vc till maken och berättade att odligen på Agnes urinprov från i fredags visade på bakterier så det blev en penicillinkur trots allt. hon är ju feberfri sedan igår och verkar helt bra, men läkaren ville itne ta några risker.
    Skönt!

Ute skiner solen, maken och barnen var nyss här och hälsade på. Agnes säger att hon vill jobba på mitt jobb när hon blir stor. Inte så konstigt med tanke på att det är en öppen förskola här!

• Gladhannapanna

Milla: Jag hade nog låtit honom ha blöja ett tag till. Bara sagt att det inte funkar utan, vi kör med och när du vaknar och behöver kissa går det bra även om man har blöja.

Vi tog inte bort blöjan på natten förrän den varit torr ett tag. Agnes vaknar ju och går på toa på natten, hon ville ha blöja mycket längre än hon eg behövde.

• Gladhannapanna

Assar: vilken bra idé! Ska ta upp den med maken vid tillfälle! Oftast blir det att vi nattar varsitt barn och sedan diskar och röjer en i köket medan den andra antingen åker till ica eller slappar i soffan. om man itne har ngt annat planerat som tex att gå ut coh springa eller träffa en kompis eller så.

• Gladhannapanna

M73: Vi pratade ju med BVC om att Agnes är lättkräkt fick en läkartid direkt. barnläkaren remitterade till barnsjukhuset för undersökningar och till öronnäsahals.  Nu är hon ju äldre, men jag har uppfattnignen att vi alltid blir väl bemötta och trodda när vi tar upp någonting som rör barnen.

Jag tycker inte att du är överkänslig, det är dessutom inte ditt första barn eller hur?

• Gladhannapanna

Glad midsommar!

Agnes är med mormor och morfar på landet, Julia sover och maken är ute med vänner. Jag är nästan ensam hemma, känns lite konstigt men det var skönt att ta ett bad för en stund sedan.

• Gladhannapanna

Nu är vi hemma igen efter ett par dygn i mappas stuga. Det har varit lagom tempo, barnen har skrotat runt, öst med vatten och mest bara varit. Eftersom vi bor i olika hus har det blivit tidiga kvällar för oss, halv tio på midsommarafton och nio igår kväll! MEn vi måste varit utmattade för vi somnade lätt så tidigt båda två!!!

Imorse blev vi helt uppätna av knott så då skyndade vi oss hem till civilisationen igen!

• Gladhannapanna

Assar: Stackars lilleman!!!

Mandra: Låter som en härlig midsommar, inte konstigt alls att det kändes i den lilla halsen!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*