Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

asap skrev 2010-08-09 21:05:34 följande:
    ... Eller tur, kanske..? Skämt åsido, det var så lite så. Hittade ni på något annat skoj medan ni var på Åland? Var stugan bra?
    Vi var på viltsafari, Fårgården, en annan gård med djur och även fin restaurang, låg i Jomala. Vi var också på vingården norrut.

Stugan var jättefin, dock bara utedass vilket vi visserligen är vana vid från mina f´öräldrars stuga, men föredrar ju innetoa! Dessutom låg stugan inuti en fårhage med inhägnad tomt, MYCKET flugor. 30 meter till vattnet, maken och jag satt på altanen och njöt av solnedgångarna när barnen somnat, och tittade på fårparaden som passerade varje kväll.
  • Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2010-08-10 08:49:33 följande:
    Pyttis: Låter som en underbar semester TROTS utedasset
    Absolut, men det var en hel del TROTS från stora fröken också.
  • Gladhannapanna
    Mandra skrev 2010-08-10 12:39:52 följande:
    pyttis > Så härligt att komma bort. På något sätt så blir man mer ledig när man åker bort en vecka på semester och inte blir hemma i huset/lägenheten hela tiden tycker jag.
    Okej att vara tillbaka på jobbet då?
    Visst är det skönt att komma bort från alla "måsten" som finns med huset. Mysigt att bara vara vi också men det sliter en del med, Agnes har flera gånger sagt att hon saknar sina kompisar.

Det är så konstigt med att jobba igen, det tar inte många timmar förrän det känns som om man aldrig varit borta. Jag ahr ju världens bästa jobb så det är helt ok att vara tillbaka!
  • Gladhannapanna

Juni: Vi har en jättefin grön nyans i vårt kök. Jag är inte så förtjust i grönt annars, men denna är fin. Mellanting mellan Piggelinglass och olivgrönt.

Vi lutar åt att ha samma i hallen, trappen och hallen på övervåningen.

• Gladhannapanna

Sara: Du kan varva ipren coh panodil, men inte överskrida maxdosen per dygn. Jag vet att sjukvården har lite andra listor men chansar aldrig med mer än det står på förpackningen. Har fått rådet från 1177 att ge mer vid ett tillfälle faktiskt, så det beror nog på vem man pratar med.

• Gladhannapanna

Mandra: Härligt med ny garderob! Jag har ju också bytt nästan hela garderoben, men hade som tur var sparat en del kläder som jag nu använder, känns nya igen efter drygt fyra år!

Assar: Härligt med altan!!!

Drutten: Jag ska jobba 80% under hösten och kommer att ta ut lägstanivådagar för att fylla ut till 100% just för att skydda sgi:n, inte för att vi behöver de extra pengarna.

• Gladhannapanna

Kul att läsa om alla renoveringar!

Vi har bestämt oss för att anlita hantverkare till att måla hallen, trappan, hallen på övervåningen samt båda barnrummen. Ska bli helt underbart när det är klart någon gång i september. Jobbigt medan de håller på, men skönt när det är klart!

• Gladhannapanna

Juni: en kompis till mig är gift med en bilmekaniker. Han och hans kompisar byte tjänster med varann, en är snickare, en annan elektriker osv. hade ju varit käckt!

I vår bekantskapskrets är det en överrepresentation på socionomer och lantmätare, inte alls lika användbart!

• Gladhannapanna

Lia: Så tråkigt att läsa om hur mycket bråk ni har hemma! Våra spårar också ur någon gång per dag, men det blir bättre och bättre. Vi försöker att välja våra strider och inte tjata om småsaker för då blir det bara tjat och inget annat. Har ni försökt att dela på flickorna? En av er kan pyssla med Stella i köket medan den andra bygger klossar med Ida i deras rum eller liknande.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*