Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz: UscH så jobbigt!!!
    Bra tips från Mandra tycker jag, ska ta till mig dem med!

Agnes har en jobbig period nu med stora utbrott och mycket trots. Vi har märkt att ibland är det bara att låta bli att prata och resonera utan bara ta på pyjamasen tex. Maken har ibland lyft henne till soffan i lekrummet och sagt att "nu verkar det som om du behöver en stund ensam i lugn och ro" Inte argt utan bara förstående, det har funkat flera gånger. Hon verkar slappna av fortare om hon får vara ensam, men han är ju precis utanför och hon får komma ut när hon vill så det handlar inte om något straff!

• Gladhannapanna

Drutten: Grattis till huset!!!! Och vad kul att gifta sig, det är faktiskt den roligaste dagen i mitt liv!

Agnes har ju en jobbig period med mycket gråt och tandagnisslan. EN hel del pillande i snippan som inte hänt tidigare. Dessutom har hon kissat ner sig tre gånger senaste veckan. Påfrestande!!! 

Vi försöker att inte skuldbelägga, men man blir ju liiiite trött när hon kissar på sig när man vet att hon alltid brukar säga till i god tid. Vi misstänker att kissandet har med onanerandet att göra, att hon pillar och pillar och rätt som det är blir hon kissnödig och hinner liksom inte.

Har pratat med henne om att man bara pillar när man är ensam och att man alltid måste tvätta händerna. Passade på att påpeka att var och en bestämmer över sin egen snippa/snopp och att ingen får peta på hennes och att hon inte får peta på andras...

• Gladhannapanna

Frk Kanin: Så trist med att det inte blir syskon! *kram*

Agnes är magsjuk, kräktes massor natten till igår och är fortfarande dålig i magen. Vill inte äta och får trugas i vätska. Jobbigt!

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2010-06-08 15:10:19 följande:
    Pyttis > Du har mina sympatier och framföallt mina sympatier till lillstumpan. Magsjuka är inte skoj. Här har vi dessutom så varmt idag , har ni det med?
    Nej, vi har inte varmt och det är ju skönt i sammanhanget! men jobbigt när det kommer bajs i trosorna när hon ska prutta lite, hon blir ju så ledsen! Hade blöja i tvåd agar men nu vill hon ha trosor... Tur att man har några som man kan slänga när det hänt en olycka!
  • Gladhannapanna

Återfall i form av en rejäl kräkning. SÅ tröttsamt! Maken är på ICA och köper ny majsvälling. Tappra tjejen har somnat bredvid mig i soffan.

Mandra: Härligt av Vilya!!!

Är så ledsen för att ni förlorat barn, det känns så meningslöst!!!

• Gladhannapanna

LIten rapport från natten: Ingen med kräkning men en nerbajsning. *suck* De sov när jag åkte imorse så jag vet inte hur hon mår nu.

Jag ska vara föräldraledig i eftermiddag och ska då åka till ett affärscentrum med Julia.  Mysigt!

• Gladhannapanna

Mandra: Skönt att det ordnade sig emd högskolekompetensen! Så klart att du kommer in, hur ska vi annars kunna starta "Mompower"????

Milla: Spännande att det händer så mycket på jobbfronten!

Agnes kräktes en gång till igår, men det var nog itne själva magsjukan utan att magen är extra känslig, pappan tjatade i henne majsvälling som hon eg inte ville ha och den kom upp med vändande post sas. *urk* Är så trött på att se henne må så dåligt och inte ha krafter, att tvätta är jag också trött på eftersom hon "pruttar på sig" flera gånger per dag.

Maken är mentalt slut eftersom Julia är extra rastlös när hon itne får komma ut på dagarna och härjar massor samtidigt som Agnes i princip bara orkar titta på tv. Jag försöker avlasta när jag kan, men jag jobbar ju faktiskt...

Julia och jajg hade en mysig shoppingtur igår iaf, trevligt!

• Gladhannapanna

Mini: Instämmer med de andra!

Mandra: Hoppas att febern gav med sig så att ni kunde sova!

Agnes mår äntligen bra igen, hon fick inte ngt att äta mer än majsvälling och smörgåsrån igår, men idag ska vi prova lite försiktigt med mat. Än så länge verkar ingen av oss andra bli sjuk i alla fall, 'knackar i skrivbordet"

Imorse var allt bara fel, Agnes gnällde och grät hela tiden. Ingenting var bra! Till slut tävlade hon och jag om vem som fick på sig trosorna först, tröjan, strumpor och byxor. Då blev hon mest fnissig och väldigt koncentrerad påa tt klä på sig att hon inte hann gnälla! Hon vann! (med viss assistans av pappa).

• Gladhannapanna

Mandra: Agnes har inte haft sådan hosta som du beskriver, men hon hostar mycket vid förkylning. inte så långa atacker men hostar typ hela tiden med 15 sekunders mellanrum. Oerhört ansträngande både för henne och oss. Det brukar hjälpa att gå ut eller sitta vid öppet fönster.

Agnes medicinerar med cortisonspray morgon och kväll sedan snart två år tillbaka. Nu har vi börjat trappa ner kvällsdosen. Vid förkylning dubblar eller tripplar vi dosen samt kompletterar med luftrörsvidgande vid behov. Hon kan få sin hosta även utan att vara förkyld. Nu är hon så himla mycket bättre än tidigare och vi har fått rutin på att öka medicinen vid minsta tecken på förkylning.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*