Skruttis1979 skrev 2010-02-22 19:13:15 följande:
Hon är ju fortfarande så liten och små bebisar kan vara missnöjda väldigt länge om det vill sig illa. Hon är inte onormal på nåt sätt. Kanske mer våra barn som är extremt snälla. Klart att man ändå älskar sitt barn gränslöst, även att man har sömnbrist och att man ibland bara känner att man inte orkar med... Du hade ingen att lämna bort henne till för en stund en dag, eller hur var det?? Du får lämna henne här hemma hos mig, jag går ju bara hemma ändå, efter att jag lämnat syrran på dagis. Då är det bara jag å Eskil hemma. Eller vill du kan du komma och ta en kaffe och bara vara - så kan jag kånka runt på henne lite så du får sitta... ja, det finns många val och vi är många i tråden som säkert skulle kunna hjälpa till med avlastning om du vill, om så bara för nån timme så du får sova/shoppa/bara vara eller vad du vill
Du är så himmla snäll!!! Det finns inga ord för människor som du! Hade jag inte varit lite blyg så hade jag kommit springandes. Hehe! Nä, skämt å sido! Hade en kompis på besök igår med hennes 1-åring. Hon erbjöd sig att ha lillan så jag kunde duscha och så. Det var skönt. Idag har Felicia varit helt otrolig, en HELT ANNAN BEBIS!!!!!! Hon har trott sig att ligga och titta på saker och har knappt gnällt eller gråtit nåt alls. Jag är så lycklig då hin mått så bra!!! Men jag märker att hon blir uttråkad fort den rackarn. Hon låg på mage en stund och titttade runt. Sen blev det lite gnäll och så tippade hon över på sidan. Sen låg hon så en stund och tittade i en tygbok som hon har. Efter en liten stund blev det gnäll igen så då vände jag på boken så det blev nya bilder och då blev hon nöjd för en stund igen. Så fick jag hålla på och ändra ställning på henne och ge henne nya saker att titta på och nya platser att sitta/ligga på. Hoppas att det fortsätter så här!!!! Nu ikväll har hon varit mera ledssen, men hon har ju fått så många intryck idag och varit så mycket mera vaken (utan att vara ledssen) än vad hon brukar så hon är väl helt slut stackarn, utöver koliken.